Na Wschodzie podstawowym paliwem do samochodów osobowych od lat była benzyna. To wciąż ogromny standard, ale również w Rosji klienci zaczynają powoli dostrzegać silniki wysokoprężne. Francuzi znowu są przedstawicielami awangardy – jak zwykle są w czołówce. Właśnie wczoraj rozpoczęli sprzedaż w Rosji modelu 408 napędzanego silnikiem o zapłonie samoczynnym.
Co ciekawe decyzję o wprowadzeniu do oferty takiej odmiany Peugeota 408 wymusili sami klienci. Podczas akcji przyjmowania wstępnych zamówień zadziwiająco wielu klientów wskazywało diesla jako preferowaną jednostkę napędową. Oczywiście nie większość, ale na tyle wielu, że Francuzi zdecydowali się wprowadzić na rosyjski rynek taką odmianę.
Peugeot 408 jest samochodem z pogranicza segmentów C i D. Rozstaw osi wynoszący 2.710 mm jest tylko o 2 mm mniejszy, niż w Volkswagenie Passacie B7, ale większy, niż w poprzedniej wersji ukochanego w Polsce modelu. Także Toyota Avensis III (aktualnie oferowany model) ma mniejszy rozstaw osi, niż 408-ka przygotowana na rynki rozwijające się.
Również pozostałe gabaryty sprawiają, że auto jest okazałe i przestronne: długość wynosząca 4.703 mm, szerokość 1.815 mm i wysokość 1.505 mm zapewniają odpowiednio dużo miejsca. 560-litrowy bagażnik też zadowoli zdecydowaną większość użytkowników.
Konstruktorzy już na etapie opracowywania modelu zadbali o dostosowanie samochodu do cięższych warunków eksploatacji – wzmocniono zawieszenie, zwiększono prześwit (do 178 mm), zainstalowano wydajniejsze systemy chłodzenia i ogrzewania itp. We wszystkich wersjach standardem jest pełnowymiarowe koło zapasowe.
Zadbano także o bezpieczeństwo: ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, system wspomagania hamowania awaryjnego, czy cztery poduszki powietrzne, to coś całkiem oczywistego.
W zakresie nawigacji 408-ka oferowana jest z mapami Rosji, Ukrainy, Białorusi i Kazachstanu.
Cena podstawowego modelu napędzanego silnikiem wysokoprężnym wynosi 637.000 rubli, co sprawia, że to najtańszy sedan tej klasy z dieslem oferowany w Rosji. A już w najtańszej wersji Access oferowana jest klimatyzacja, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, czy centralny zamek sterowany pilotem. W opcji można mieć podgrzewane fotele, podgrzewaną przednią szybę oraz ogrzewane dysze spryskiwaczy.
Średni poziom wyposażenia, Active, kosztuje z silnikiem wysokoprężnym 664.000 rubli i zawiera m.in. reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane szyby w tylnej parze drzwi, dwustrefową klimatyzację oraz felgi ze stopów lekkich.
Najwyższy poziom wyposażenia, Allure, oznacza w wersji wysokoprężnej wydatek rzędu 734.000 rubli, a standardem są m.in. obszyta skórą kierownica, podświetlenie progów, łączność bezprzewodowa Bluetooth® oraz dodatkowy pakiet bezpieczeństwa, choć nie podano dokładnie, co wchodzi w jego skład. Podejrzewamy m.in. kurtyny powietrzne, ale to niesprawdzona informacja ;-)
Dla Rosjan duża zaletą jest produkcja Peugeota 408 w podmoskiewskiej Kałudze. W Rosji bowiem importowane samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi obłożone są wyższą stawką cła, niż auta z benzyniakami o tej samej pojemności. Ich produkcja na miejscu eliminuje tę niedogodność, a korzystanie z oleju napędowego przy średnich przebiegach rocznych zwróci się w realiach rosyjskich już po trzech latach. Silnik 1.6 HDi montowany w 408-ce spala bowiem średnio 5 litrów oleju napędowego na 100 km i doskonale nadaje się do jazdy na oleju napędowym spełniającym rosyjskie normy.
Wspomniana jednostka stosowana w Peugeocie 408 oferuje maksymalną moc 114 KM dostępną przy 3.600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 254 Nm dostępny już przy 1.750 obr./min. To jednak z najlepszych jednostek napędowych tego typu oferowanych na rosyjskim rynku.
Wprowadzenie silnika wysokoprężnego do modelu 408 spowoduje zapewne zwiększone zainteresowanie tym autem na rynku rosyjskim, choć i tak samochód jest chętnie kupowanym autem z uwagi na specyfikę konstrukcji doskonale wpisującej się w oczekiwania tamtejszych klientów.
KG
Najnowsze komentarze