Peugeot podjął decyzję o przedłużeniu obecności aktualnej generacji modelu 208 na rynku. Będzie on, po modyfikacjach, dostępny prawdopodobnie aż do 2030 roku. Ma to związek z obawami Stellantis o poziom sprzedaży aut elektrycznych.
Peugeot przygotowuje obecnie następcę modelu 208, który będzie samochodem w 100% elektrycznym. Jak dowiadujemy się ze źródeł zbliżonych do producenta, nie zamierza jednak wycofywać z rynku Peugeot 208 z napędem klasycznym. Ten model będzie produkowany prawdopodobnie aż do 2030 roku i poddawany kolejnym aktualizacjom.
Facelifting ma pomóc zachować konkurencyjność, nie będzie jednak znaczących zmian w płycie podłogowej ani konstrukcji nadwozia. Wszystko po to, aby jak najtaniej produkować ten popularny model do momentum, gdy cały koncern przejdzie na napędy w 100% elektryczne, czyli na dzisiaj do 2030 roku.
Zobacz: testy aut Peugeot – nowych i używanych
Podstawowym źródłem napędu stanie się nowy silnik 1.2 oparty na łańcuchu rozrządu. Pod maską nie znajdziemy jednak diesla, który będzie wycofywany z oferty aut osobowych. Klasyczny 208 będzie produkowany w Maroku i eksportowany także poza Europę.
Zobacz: nowe samochody Peugeot
Równolegle z klasycznym 208 od 2026 roku produkowany będzie 100% elektryczny nowy model 208, różniący się jednak od niego – pojawi się tutaj nowa platforma STLA Small. Produkowany w Hiszpanii ma zaspokajać potrzeby europejskich klientów w zakresie aut elektrycznych. Na razie niewiele wiadomo o planach producenta: na pewno pojawią się różne pojemności akumulatorów i moce a co za i tym większy lub mniejszy zasięg.
Najnowsze komentarze