środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Piąte w tym sezonie podium Jean-Érica Vergne – w inauguracyjnym E-Prix Dżakarty!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-08
w DS, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
34 2
0
31
UDOSTĘPNIEŃ
104
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Jean-Éric Vergne na czele inaagarcyjnego E-Prix Dżakarty.

  • Jean-Éric Vergne kończy wyścig na drugim miejscu, a António Félix Da Costa na czwartym
  • Zespół DS TECHEETAH wraca na drugą pozycję w klasyfikacji konstruktorów
  • Dziesiąta runda sezonu 2022 Formuły E odbędzie się 2 lipca w Marrakeszu

W sobotę 4 czerwca cykl Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA po raz pierwszy gościł w stolicy Indonezji, Dżakarcie. W upalny, burzowy dzień 22 kierowców rozpoczęło dziewiątą rundę ósmego sezonu Formuły E. Wcześniej odbyła się sesja kwalifikacyjna – zgodnie z oczekiwaniami, intensywna i zacięta. W jej efekcie Jean-Éric Vergne już po raz piętnasty w swojej karierze w tej dyscyplinie zapewnił sobie start z pole position. António Félix Da Costa za kierownicą swojego DS.E-TENSE FE21 zaimponował drugim wynikiem kwalifikacji, dzięki czemu pierwszy rząd na starcie wyścigu o E-Prix Dżakarty należał w całości do DS TECHEETAH.

Wyścig, który zaczął się po południu, był równie intensywny jak wcześniejsza walka o miejsca startowe. Obydwaj zawodnicy zespołu nieustannie odpierali ataki rywali, jednocześnie starając się utrzymywać wysokie tempo. Już po pierwszym okrążeniu na torze interweniował samochód bezpieczeństwa, czego efektem było przedłużenie planowego czasu wyścigu o 1,5 minuty.

Duże doświadczenie pozwoliło zespołowi DS TECHEETAH wywalczyć wysokie miejsca na mecie: Vergne ukończył wyścig na drugim miejscu, Da Costa na czwartym. Ten solidny wynik oznacza wzbogacenie konta zespołu o 33 punkty, z czym wiąże się awans na drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zajmowane obecnie z różnicą tylko 16 pkt względem lidera.

Jean-Éric Vergne wyjeżdża z Dżakarty jako wicelider klasyfikacji kierowców, o 5 punktów za zawodnikiem prowadzącym w tabeli, a António Félix Da Costa zajmuje miejsce 10. Następna runda ósmego sezonu Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA odbędzie się 2 lipca w Marrakeszu (Maroko).

Thomas Chevaucher, dyrektor DS Performance i szef zespołu DS TECHEETAH: Co za wyścig! Jesteśmy oczywiście rozczarowani tym, że nie wygraliśmy, na co były poważne szanse, ale uzyskany wynik i tak jest pozytywny. Pole position Jean-Érica, a następnie drugie i czwarte miejsce naszych kierowców na mecie oznaczają, że byliśmy w ten weekend najbardziej konkurencyjnym zespołem w całej stawce. Po rundzie w Dżakarcie mamy o 33 punkty więcej, a także podwyższone pozycje w obu klasyfikacjach – konstruktorów i kierowców. Od dzisiaj bardziej niż we wcześniejszej fazie sezonu liczymy się w rywalizacji o tytuły mistrzowskie!

Mark Preston, dyrektor generalny TECHEETAH: Po świetnym występie w kwalifikacjach, w których obaj nasi kierowcy awansowali do finałowego pojedynku o pierwsze pole startowe, Jean-Éric zdobył pole position, a zespół jako całość, po raz pierwszy od czasu wprowadzenia nowego formatu kwalifikacji, zapewnił sobie dwa pierwsze pola. Jean-Éric, startujący jako pierwszy, toczył do samej mety zaciętą walkę z Mitchem Evansem. Zajął drugie miejsce, zdobył dużo punktów i wrócił na pozycję wicelidera w tabeli kierowców. Jednocześnie jako zespół również awansujemy na drugie miejsce drużynowo, do czego przyczyniła się czwarta pozycja Antónia na mecie wyścigu.

António Félix da Costa, wyścigowy mistrz świata Formuły E w sezonie 2020: Nie mogę uznać tego dnia za nieudany, ale wciąż jeszcze nie wykorzystuję do maksimum możliwości i tempa, na jakie pozwala mój pojazd. Kwalifikacje to nasz bezdyskusyjny sukces – zapewniliśmy sobie dwa pierwsze pola startowe. W pierwszej fazie wyścigu miałem drobne problemy z hamulcami, kilka razy zablokowałem koła podczas hamowania. Chyba właśnie w takiej chwili straciłem jedną pozycję, a to z kolei podważyło naszą zespołową strategię rywalizacji. Później miałem jeszcze inne kłopoty z pewnymi detalami. Musimy dalej wzmacniać naszą siłę jako zespół, dopracować najdrobniejsze szczegóły i jeżeli to osiągniemy, wyniki wreszcie nadejdą.

Jean-Éric Vergne, wyścigowy mistrz świata Formuły E w sezonach 2018 i 2019: Ruszałem z pole position, a na mecie byłem drugi, nie jestem więc całkowicie zadowolony, bo mogłem dzisiaj zwyciężyć. Mam jednak świadomość, że wspólnie jako zespół zrobiliśmy w ten weekend bardzo dobrą robotę. Zamierzamy działać dalej z równym przekonaniem, cisnąć jeszcze mocniej i wiemy, że wygrane wyścigi są dla nas coraz bliżej. Na pewno zwycięstwa są w naszym zasięgu i jestem pewien, że w Marrakeszu będzie mnie stać na pierwszy w tym sezonie triumf.

Od drugiego sezonu wyścigów Formuły E marka DS Automobiles odnotowała:
– 82 rozegrane wyścigi
– 4 tytuły mistrzowskie
– 14 wygranych wyścigów
– 42 miejsca na podium
– 19 pole positions

 

O ZESPOLE DS TECHEETAH

DS TECHEETAH jest chińskim zespołem, rywalizującym w Wyścigowych Mistrzostwach Formuły E FIA ABB. Zespół należy do przedsiębiorstwa SECA (Shanghai) Limited.

Przed sezonem 2018/2019 Wyścigowych Mistrzostw Formuły E FIA dla bolidów o napędzie całkowicie elektrycznym zespół TECHEETAH połączył siły z marką DS Automobiles i przyjął nazwę DS TECHEETAH.

O CHINA MEDIA CAPITAL (CMC)

Firma China Media Capital („CMC”) została założona i jest kierowana przez Ruiganga Li, jedną z najważniejszych postaci w dziedzinie inwestycji i zarządzania operacyjnego w świecie mediów i rozrywki, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie. CMC tworzy i rozwija szereg firm zaliczanych do liderów w dziedzinach mediów i rozrywki, Internetu i rozwiązań mobilnych, stylu i obyczajów, kina, telewizji, muzyki, mediów finansowych, usług obrotu danymi finansowymi, wideo online, telewizji smart, reklamy, sieci społecznościowych, gier, edukacji online, a także e-handlu, O2O itd.

O SECA

Firma SECA z siedzibą w Szanghaju jest przodującym chińskim przedsiębiorstwem, działającym na rynku zarządzania i marketu w sporcie w Chinach. Specjalizuje się w reprezentowaniu sportowców, organizacji imprez i zawodów oraz w tworzeniu treści / IP. Wśród inwestorów SECA są firma China Media Capital (CMC) Holdings i chiński koszykarz Yao Ming, wybrany do Galerii Sław ligi NBA.

O MARCE DS AUTOMOBILES

Marka DS założona w roku 2015, inspirowana zarówno duchem awangardy, jak i swojej wyjątkowej historii, której symbolem jest model DS z roku 1955, jako swoją ambicję deklaruje zaszczepienie w przemyśle samochodowym francuskich tradycji i umiejętności tworzenia przedmiotów luksusowych.

Pojazdy marki DS, zaprojektowane dla odbiorców pragnących wyrazić poprzez samochód swoją indywidualność i zarazem ciekawych innowacji technicznych, łączą wyrafinowany styl i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Dzięki takim modelom, jak DS 3 Crossback, DS 4, DS 7 Crossback i DS 9, marka DS oferuje gamę produktów o zasięgu globalnym.

DS Automobiles jest jedyną marką, która dwukrotnie, w sezonach 2019 i 2020, zdobyła obydwa tytuły Wyścigowego Mistrza Świata Formuły E – w klasyfikacjach zespołów i kierowców, potwierdzając w ten sposób swoją czołową pozycję w dziedzinie wprowadzania napędu elektrycznego w samochodach. Francuska marka oferuje wszystkie swoje modele w wersji z napędem wyłącznie elektrycznym, pod nazwą E-Tense, jak również wszystkie modele w wersji zelektryfikowanej, z przekazywanym na 4 koła napędem hybrydowym z możliwością ładowania ze źródeł zewnętrznych, o mocach do 360 KM. Od roku 2024 wszystkie nowe modele oferowane przez DS Automobiles posiadać będą napęd czysto elektryczny.

Dla swoich wymagających klientów marka DS Automobiles stworzyła „ONLY YOU – doświadczenie DS” – specjalny program ekskluzywnych usług, mający na celu zapewnienie wyjątkowych doświadczeń kontaktu z marką.

Obecna w 41 krajach, marka DS Automobiles stworzyła i rozwinęła własną wyłączną sieć dealerską, na którą składa się 400 punktów typu DS STORES, zlokalizowanych na całym świecie.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AzjaDS AutomobilesFormuła ESportwyścigi
Udostepnij12Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Citroën wprowadza duże podwyżki. C4 zaczyna się od blisko 100 tysięcy!

Następny

Marka Opel pierwszym partnerem programu Karta Dużej Rodziny, oferującym samochody w pełni elektryczne

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Marka Opel pierwszym partnerem programu Karta Dużej Rodziny, oferującym samochody w pełni elektryczne

Załamanie pogody za kierownicą

Peugeot, Citroën i Opel bez gwarancji dostawy. Stellantis zmienia model zamówień

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.