Posiadacze samochodów z silnikiem 1.2 PureTech marek Citroën, DS Automobiles i Peugeot w Belgii zorganizowali protest przed siedzibą koncernu Stellantis. Sprzeciwiają się ignorowaniu ich problemów z napędem i zapowiadają podjęcie dalszych zdecydowanych działań przeciwko firmie. Żądają rekompensat i skutecznego rozwiązania kwestii silników.
Kilkadziesiąt osób wzięło udział w proteście przed siedzibą Stellantis w Belgii. W czasie wydarzenia właściciele samochodów marek Citroën, DS Automobiles i Peugeot protestowali przeciwko polityce koncernu, która ignoruje problemy osób z silnikami 1.2 PureTech. Były one montowane w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Peugeot czy Opel.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne. Codziennie nowe, ciekawe informacje ze świata samochodów
W czym jest problem? Konstrukcja silnika 1.2 PureTech powoduje, że jeśli pracuje on w niekorzystnych warunkach, czyli często jest niedogrzany, olej traci swoje właściwości na skutek przedostawania się do niego benzyny co przyspiesza zużycie pracującego w oleju paska. W efekcie cząstki gumy zatykają układ olejowy co może prowadzić do utraty mocy, zmniejszenia skuteczności hamowania a nawet zatarcia silnika.
Obecnie stosowany jest już pasek nowej generacji oraz zmieniono specyfikacje oleju, co przeciwdziała wyżej wymienionym zjawiskom, jednak nie wszyscy klienci o tym wiedzą, bowiem producent nie prowadził masowej akcji przywoławczej a jedynie kontrole stanu paska podczas przeglądów.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie, wady i zalety.
Stellantis wprowadził też nowe zasady postępowania w przypadku problemów (opisaliśmy je szczegółowo tutaj), jednak nie obejmują one osób, które serwisowały swoje samochody po okresie gwarancji poza ASO lub przekroczyły określony przebieg.
Na proteście były świece dymne, przemówienia, wręczenie pisma wzywającego Stellantis do działania oraz próba rozmowy z przedstawicielami koncernu, która zakończyła się jednak niepowiedzeniem. Całą akcję nagrały kamery publicznej telewizji belgijskiej RTBF. Emisja reportażu z protestu zapowiedziana została na najbliższy piątek na godzinę 20:45 w tak zwanym prime time.
Zobacz: Artykuły o historii motoryzacji. Przedwojenne polskie losy samochodów. Ciekawostki
Klienci zapowiadają zwrócenie się do Komisji Europejskiej w celu podjęcia działań na szczeblu całej Europy w celu wyegzekwowania skutecznego zaspokojenia roszczeń. Rozważają też połączenie sił z grupami, które przystąpiły do pozwu zbiorowego we Francji oraz Hiszpanii w celu wywarcia presji na politykach i urzędnikach odpowiedzialnych za ochronę konsumentów. Do tej pory organy te działały – w ocenie klientów – mało skutecznie.
Zobacz: Wnuk Andre Citroëna, słynnego założyciela marki, przyjeżdża do Warszawy. Dlaczego?
O tym jaką procedurę naprawczą stosuje Stellantis i na co mogą liczyć klienci przeczytasz tutaj. Co ciekawe, informacja ta trafiła do ASO marek Citroën, DS Automobiles, Opel czy Peugeot z adnotacją, że jest to materiał wewnętrzny i nie należy go udostępniać.
Więcej artykułów na temat silnika 1.2 PureTech, w tym informacje o pozwach zbiorowych, znajdziesz tutaj.
Najnowsze komentarze