Niestety nie trafiły one do czołówki zestawienia. Żaden francuski samochód nie znalazł się w pierwszej dziesiątce, czeka nas więc jeszcze dużo pracy polegającej na walce z mitami.
Najlepiej z francuskich aut sprzedawało się w 2007 roku Renault Clio – nabywców znalazło 5.281 aut, co dało popularnej Renówce 15. miejsce w rankingu.
Trzy oczka dalej uplasował się Peugeot 207. Na nowy model tego producenta w klasie aut miejskich zdecydowało się 4.689 klientów. To o sześciu więcej, niż na VW Polo…
Pierwszą dwudziestkę zamyka Renault Megane. Do klientów trafiło 3.943 samochody we wszystkich wersjach nadwoziowych.
Znakomicie sprzedawał się Citroën Berlingo – zajął 23. lokatę dzięki sprzedaży 3.295 sztuk tego modelu. Zupełnie nowe koncepcje w nowym modelu zapewne jeszcze ugruntują pozycję „osiołka” na naszym rynku.
Często krytykowany w polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej Peugeot 307 jest najwyraźniej doceniany przez Polaków. Nasi rodacy nie czekali specjalnie na znakomitego następcę, tylko kupowali poprzedni model. Nabyli 3.015 egzemplarzy. Wystarczyło to na 26. miejsce.
Bliźniak Citroëna Berlingo, czyli Peugeot Partner trafił do 2.689 klientów. Dzięki temu popularne autko klasy kombivan uplasowało się na 28. pozycji. Teraz, gdy nowy model trafi na rynek, sprzedaż zapewne jeszcze wzrośnie.
Pierwszą trzydziestkę zamyka jeden z pięciu przedstawicieli klasy średniej w rankingu – Peugeot 407. Może to zdziwi niektórych z Was, ale klienci w Polsce zdecydowali się na kupno 2.869 takich samochodów.
Czwartą dziesiątkę otwiera wciąż dobrze się sprzedający Citroën C3. Do klientów w naszym kraju trafiło w ubiegłym roku 2.693 takie samochody.
37. lokata przypadła oryginalnemu kompaktowi, który daleko poszedł w kwestiach bezpieczeństwa, zwłaszcza, jeśli chodzi o dbałość o właściwe ułożenie poduszki powietrznej kierowcy… Tak – to Citroën C4. Rok 2007 zamknął się sprzedażą na poziomie 1.922 sztuk tego modelu.
Cztery oczka niżej plasuje się wciąż chętnie kupowany Citroën Xsara Picasso. Klienci odebrali w ubiegłym roku 1.830 tych samochodów, choć na rynku pojawił się już następca i to w dwóch wersjach – C4 Picasso i C4 Grand Picasso.
Tuż za popularnym „jajem” sklasyfikowano Renault Kangoo – a to dzięki sprzedaniu 1.824 aut. Nowe Kangoo trafia na rynek i pewnie będzie się sprzedawało jeszcze lepiej.
Krytykowane za stylistykę, ale chwalone za funkcjonalność Renault Thalia zajęło 44. pozycję w rankingu najchętniej kupowanych aut w Polsce roku 2007. Na trzybryłową odmianę Clio zdecydowało się 1.778 klientów.
Jak więc widać – wśród 50 najchętniej kupowanych w Polsce modeli dwanaście, to samochody francuskie. Nie jest źle, choć szkoda, że wszystkie one uplasowały się poza pierwszą dziesiątką. Polacy – nie bójcie się aut francuskich!!!
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze