„Plan Unii Europejskiej dotyczący redukcji emisji CO2 zagraża 13 milionom miejsc pracy w europejskim przemyśle motoryzacyjnym” – mówił na konferencji prasowej Carlos Tavares, prezes zarządu PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot). – „To może zdestabilizować niektóre europejskie kraje” – dodał.
Tavares wskazał na wysokie koszty zmian. „Jeśli europejscy producenci samochodów nie sprzedadzą wystarczającej liczby samochodów elektrycznych do roku 2020, 2025 i 2030, zostaną ukarani na skutek przepisów Unii” – powiedział Tavares. – „Zmusza to wszystkich do zamawiania większych zapasów baterii od azjatyckich dostawców, którzy oczekują tego od nas z dużą radością” – podsumował Tavares.
W grudniu Parlament Europejski i państwa członkowskie UE uzgodniły plan zmniejszenia emisji z samochodów o 37,5 procent do 2030 roku w porównaniu do roku 2021.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze