Pierwszą ciekawostką jest fakt zgłoszenia do Rajdu Szwecji Peugeota 207 S2000. Dwulitrowy silnik o mocy około 280 KM generowanych bez pomocy turbosprężarki robi niezłe wrażenie. Rajdowy światek promuje kategorię S2000 z uwagi na niższe koszty, niż w przypadku aut WRC. Dzięki temu w rajdach może startować więcej kierowców z prywatnych teamów.
Peugeota 207 w specyfikacji S2000 poprowadzi w Szwecji Jimmy Joge – ubiegłoroczny Mistrz Szwecji (w grupie A). Joge od 2001 roku jeździ w rajdach tylko Peugeotami. W sezonach 2003-2004 startował 206ką S1600, w dwóch następnych – 206ką WRC. Warto więc dać takiemu zawodnikowi 207kę S2000 ;-)
Pilotem Jimmy’ego będzie Mattias Andresson, a obaj zawodnicy wystartują w barwach teamu Peugeot Sport Sweden. Oczywiście jeszcze przed rajem odbędą się w Szwecji zimowe testy samochodu i załogi, w których wezmą udział także mechanicy Peugeot Sport.
W ubiegłym sezonie kilka razy startował Peugeotem Gianluigi Galli. W tym roku Włoch przesiada się do… Citroëna. Poprowadzi Xsarę obsługiwaną przez zespół Astra Racing, a samochód pochodzić na z PH Sport.
Aktualnie mówi się o ośmiu startach Gallego, ale nic nie jest jeszcze całkowicie pewne. To z uwagi na dopinanie budżetu. Potwierdzony jest start Włocha Xsarą w Rajdzie Szwecji, zespół wysłał też zgłoszenie do Rajdu Norwegii.
Nie wiadomo jeszcze, czy Galli zaliczy przed startem w Szwecji jakiekolwiek testy. Gigi liczy jednak, że bezproblemowo dostosuje się do samochodu i starty będą udane. Stresuje się jednak finansami. My mamy nadzieję, że wszystko się dobrze ułoży i ambitny Włoch dostarczy nam wielu miłych wrażeń na rajdowych trasach.
KG
Najnowsze komentarze