Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?

32 2 030

Czy Citroen i Peugeot mają trudności z dostępnością przynajmniej niektórych części blacharskich i zamiennych do swoich samochodów w Polsce? Tego typu informacje otrzymywaliśmy od dłuższego czasu od naszych Czytelników. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Jeszcze kilka lat temu system sprzedaży części zamiennych działał w ten sposób, że każdy z autoryzowanych salonów miał swój magazyn najczęściej wykorzystywanych części. Później wprowadzono coś w rodzaju magazynu centralnego, który zaopatruje wszystkich potrzebujących – zarówno warsztaty, serwisy blacharskie jak i klientów indywidualnych. Miał być to sprawnie działający system, który pozwala w krótkim czasie, najczęściej na następny dzień, dostarczyć niezbędne elementy do klienta. Czy tak się stało?

Z korespondencji, którą otrzymaliśmy, wynika, że nie do końca. Na niektóre części trzeba czekać tygodniami, czas dostępności innych jest… nawet nieznany. Na szybę do Peugeot Partnera o numerze 9202R6 trzeba dzisiaj czekać około 10 dni – napisał nam jeden z Czytelników. Trudności mają sprawiać także części do najnowszych modeli, takie jak… wycieraczki do nowego Peugeot 508. Podobnie z częściami typowo blacharskimi.

Postanowiliśmy we własnym zakresie zweryfikować dostępność kilkunastu różnych części i elementów, które wskazywali nasi Czytelnicy, kontaktując się z różnymi salonami marki PSA w całej Polsce. Pytaliśmy o części do Citroena i Peugeota, które wskazali czytelnicy. I rzeczywiście, czas dostaw był bardzo długi.

O sprawę zapytaliśmy więc koncern PSA w Polsce. Producent obiecuje, że w przypadku problemów z dostępnością części można złożyć reklamację, co powinno pomóc w przyspieszeniu zamówienia:

Groupe PSA w Polsce terminowo realizuje zamówienia części zamiennych do swoich modeli. Nie było zmian w sposobie dystrybucji części. Jeśli zdarzy się sporadyczne opóźnienie w dostawie części do klienta, może on zgłosić się do Biura Obsługi Klienta, podając numer referencyjny zamawianej części. Groupe PSA dołoży wszelkich starań, żeby sprawdzić dostępność konkretnej części i jak najszybciej ją dostarczyć – napisała nam Dorota Kozłowska, PR manager Peugeot Polska.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
20 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
29 Autorzy komentarzy
KoloKoloPawełGrzegorzKierowca Astry Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin
Gość
Marcin

To nie jest problem tylko w Polsce. W maju jakiś pajac urwał mi lusterko w Rifterze w Brukseli a na nowe czekałem do września…

wuj
Gość
wuj

Od dłuższego czasu Peugeot ma problemy z częściami. Łatwiej wyprodukować i sprzedać, trudniej zapewnić części. Ale jak ostatnio byłem w salonie, to wszyscy chcieli mnie przekonać, że Peugeot to marka premium.

Warsztat
Gość
Warsztat

Spróbujcie zamówić coś do DS7. Jest to niemożliwe

Kolo
Gość
Kolo

To samo mówił mi właściciel renomowanego już warsztatu Citroen-Peugeot w Warszawie. Wejście w DS jest niemożliwe dla takich warsztatów właśnie z takiego powodu. Jak czymś takim jeździć? W okresie pogwarancyjnym zostaje tylko w ASO serwisować za kilkukrotnie wyższą cenę w ramach takiej samej roboty jaką wykona nieautoryzowany serwis. Brzmi jak antyreklama. Problem z częściami jest też do klasyków Citroena. Citroen chętnie chwali się swoją historią, ale nie wspomina, że porzucił swoich fanów bo nie ma części nawet do XM czy Xantii. Szkoda słów. W Mercedesie można kupić wszystko nawet do oldtimerów.

Slawo
Gość
Slawo

Dramat jednym słowem. 11 lat byłem klientem Renault, bardzo dobra obsługa, centrala zawsze starała się pomóc np. udostępniając listę aut w ASO z konkretną konfiguracją, dla Peugeota było to niewykonalne. Mam nadzieję, że przynajmniej ASO ma lepszą obsługę niż centrala. Czytając francuskie.pl, zawsze można było odnieść wrażenie, że to Peugeot jest wyżej pozycjonowany, a w rzeczywistości Renault ma dużo wyższe standardy obsługi klienta. W Renault nawet po gwarancji można było liczyć na bezpłatną wymianę w przypadku wady fabrycznej, w Peugeot zapomnij, od dawna wiedzą o wadzie fabrycznej zbiorników AdBlue i nic z tym nie robią, a po gwarancji życzą sobie… Czytaj więcej »

Taaa
Gość
Taaa

Potwiedzam! Wada pompy AdBlue jest znana od dluzszego czasu! PSA po prostu dyma swoich klientow na caly zbiornik za 4tys zl. A problem jest w gumowej membranie – jest to pompa z diafragma. Cena produkcji samej membrany to pewnie kilka złotych ale KIENTA mozna wydymac bez wazeliny na 4 tys nie udostepniajac samej membrany tylko wciskajac caly modul (zbiornik z pompa). Ja juz nigdy nie kupie auta od PSA.

Kolo
Gość
Kolo

Tak samo było z urywającymi się bagnetami (markami) oleju. Cena inna, bo to kilkadziesiąt złotych, ale PSA wyprodukowało dobrej klasy cześć dopiero po wielu latach. Ile osób musiało miskę olejową zdjąć żeby to urwane dziadostwo wyjąć, lub ewentualnie jeździło się z urwanym fragmentem miarki oleju w misce, a oleju się nie sprawdzało i wierzyło elektronicznemu czujnikowi. W przypadku HDi nie było kłopotu, bo te silniki nie brały i nie biorą oleju, gorzej z thp. Sam tak miałem wiele lat w HDi. Na pocieszenie powiem, że to i tak nic w porównaniu z VAG. Tam pobór oleju do 1.5 l/500 km… Czytaj więcej »

Rozczarowana
Gość
Rozczarowana

Nie tylko części zamiennych. Przed świętami przeczytałem u was, że są w sprzedaży fajne gadżety Peugeota. Pojechałam do salonu firmowego (!) tego samego dnia, kiedy to napisaliście kupić coś chłopakowi. Nie było nic poza kilkoma modelami. Po co w ogóle piszą o gadżetach, skoro ich nie ma?!

Slawo
Gość
Slawo

Bo ważniejsze jest medialne chwalenie na „face”, niż rzeczywista obsługa klienta.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tu muszę potwierdzić – sam chciałem kupić takie gadżety. Nikt nic nie wiedział :-(

Open Space
Gość
Open Space

Ależ odpowiedź na to pytanie jest prosta, droga redakcjo. Otóż części nie ma, bo są kosztem. Trzymanie części w magazynie obciąża budżet PSA w Polsce. A budżet z gumy nie jest, po co komu gigantyczna wielomilionowa pozycja w magazynie. „Przypudruje się, części będą dojeżdżać z Francji, przecież to na pewno zadziała” – mówił jeden z dyrektorów jakiś rok temu. I co? I nic, nie działa, bo są części, które muszą być dostępne od razu. Niedługo ubezpieczyciele przestaną tanio wyceniać PSA, bo to oni później ponoszą koszty aut zastępczych na czas naprawy tego co stoi do wymiany błotnika, drzwi czy zderzaka… Czytaj więcej »

hahaha
Gość
hahaha

Z ciekawości zadzwoniłem na radzymińską czas oczekiwania na szybę o której mowa w artykule to 10 dni z możliwością wydłużenia do 14… jaja jakieś

Jarek
Gość
Jarek

Kolega czekał trzy miesiące na tylny zderzak do nowej 508

poznański
Gość
poznański

Wiecie czemu handlarze sprowadzają tak mało DS7 z Francji pomimo dobrych cen sztuk po kolizjach? No to już wiecie…. nie da się praktycznie nic do nich kupić od importera brak dostępności nawet głupich listew

Kierowca Astry
Gość
Kierowca Astry

Problem jest ogromny! Jestem właścicielem Opla Astra H z 2007 roku. Po kolizji czekałem prawie 3 miesiące na tylną klapę bagażnika, niestety czas oczekiwania został wydłużony o kolejne kilka miesięcy!! Ostatecznie zdecydowałem się na używaną klapę. Wolałem nie sprawdzać ile jeszcze trzeba zaczekać aż PSA łaskawie wyprodukuje ten element.

Myślałem za to, że problem nie dotyczy nowych aut, ale z tego co piszecie fatalnie to wygląda.

Prawda
Gość
Prawda

jesteś bootem? Zakładam, że cena nowej tylnej klapy z ASO wynosi 1/2 lub co najmniej 1/3 wartości samochodu, o którym piszesz

Krzysztof Gregorczyk
Editor

I to nie licząc lakierowania ;-)

Kierowca Astry
Gość
Kierowca Astry

Nie jestem botem :) Co do kwot to obaj Panowie macie rację. Moja Astra jest warta max 17k. Oryginalna klapa kosztowała prawie 5k, ale bez lakieru i robocizny. Rozliczałem szkodę bezgotówkowo z OC sprawcy, stąd takie kwoty :)

A na tą stronę trafiłem niedawno bo przymierzam się do zakupu Citroena.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Aż dziwne, że ubezpieczyciel się zgodził, bo zwykle szukają wszelkich wybiegów, by tylko płacić jak najmniej. A może wreszcie ubezpieczyciele normalnieją?

Kierowca Astry
Gość
Kierowca Astry

Ubezpieczyciel zaakceptował wycenę na ~12k. Czyli niewiele poniżej 70% wartości auta (kwestia ew. szkody całkowitej). Warsztat wziął formalności na siebie. Ubezpieczyciele być może i normalnieją, dlatego też widać wzrost cen za OC w ostatnich latach.

Jeszcze co do dostępności klapy to w warsztacie powiedziano mi, że polski importer jest traktowany z mniejszym priorytetem niż np. we Francji czy w Niemczech, co dodatkowo wydłuża czas oczekiwania na tak rzadki element (wersja sedan, klapa podobno produkowana raz na kilka tygodni, po kilka sztuk).

Marcinwek
Gość
Marcinwek

Obawiam się że to nie tylko problem PSA , przy zamówieniu części do innych marek,nawet premium problem zaczyna narastać. Mniej więcej od roku zaczęliśmy zauważać problemy z dostępnością, działając jako zakład Lak-Blach naprawiający 200 aut miesięcznie zaczyna nam brakować placu na poczekalni.

Lakiernia Gdansk
Gość
Lakiernia Gdansk

Problem nie dotyczy tylko Citroena i Peugeota ale też DS. Kupno prostego elementu graniczy z cudem.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Dziwnie się to czyta będąc przez kilka lat lat posiadaczem dwóch Renault. Większość typowych części albo była na miejscu albo do odbioru za max 2 dni…

Zubr
Gość
Zubr

Tak, ma

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Mnie to nie dziwi. Kiedyś fabryki produkowały całe samochody z części produkowanych na danym bliskim obszarze ( kraj, kilkaset km). Teraz by było taniej w produkcji zleca się produkcje części najtańszemu nawet na końcu świata. Produkcja lean wymusza niemagazynowania części tylko zamawiania ich. Czas zamówienia + transport z drugiego końca świata to często okres liczony w tygodniach. Dla niektórych nieopłacalnych serii to nawet w miesiącach. Firmie zależy jedynie na sprzedaży nowych aut bo na tym zarabia i podstawowym serwisowaniu używanych aut w obszarze zaplanowanym analitycznie. Zdarzenia losowe czyli wypadki nie wpisują się w algorytmy planowania produkcji. Dlatego tez mamy takie… Czytaj więcej »

klient
Gość
klient

A co z częściami do marki PSA Opel.

Michał508
Gość
Michał508

W marce Kia czeka się nawet miesiąc na maskę. Nie ma po co dramatyzować, że w PSA jest niedobrze z dostępnością części.

Kamil
Gość
Kamil

W siostrzanym Hyundaiu części w ASO są na drugi dzień. Choć ceny wygórowane. Poza ASO niedostępne.

Prawda
Gość
Prawda

zgadza się – w obecnych czasach zakup używanej maski spoza ASO uwłacza czci użytkownika

Marcin
Gość
Marcin

Renault Talisman, rocznik 2019, 2.0 DCI 200. Dwie awarie poki co od czerwca 2019. Czas naprawy 1 awarii 41 dni. Z czego 38 oczekiwania na czesci. Awaria numer 2 nadal nie usunieta z powodu niedostepnosci czesci, co daje 34 dni. W sumie 75 dni niedosteponsci auta i ciagle rosnie. Podobno czas to pieniadz. Co na to Renault? „Dolozy wszelkich staran”. Czas na prawników.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Nie tylko PSA ma kłopot z dostępnością. Klient na zamówiony napinacz łańcucha rozrządu do Hondy City 1,4 z roku 2009, czeka już ponad dwa miesiące. A Honda Motor Europe nie potrafi określić dostępności. Pas przedni do CRV rok 2015 – miesiąc czekania.
Nie ma ideałów.

Paweł
Gość
Paweł

Potwierdzam, w moim przypadku także czas oczekiwania na błotnik, reflektor i mocowanie zderzaka był długi i wynosił kilka tygodni. Za poradą znajomego sprawdziłem ofertę innej firmy. Błotnik, reflektor, mocowanie zderzaka i kilka innych drobiazgów mieli na miejscu. Oczywiście nie wszystkie części są produkowane z zamiennika (np. drzwi, klapy) ale duża grupa jest produkowana i śmiało można ją dostać z dnia na dzień. W moim przypadku części wyszukałem w ich katalogu online, następnie telefonicznie je zarezerwowałem i pojechałem po odbiór. Czasem warto poszukać samemu. Pozdrawiam