Czy Citroen i Peugeot mają trudności z dostępnością przynajmniej niektórych części blacharskich i zamiennych do swoich samochodów w Polsce? Tego typu informacje otrzymywaliśmy od dłuższego czasu od naszych Czytelników. Postanowiliśmy to sprawdzić.
Jeszcze kilka lat temu system sprzedaży części zamiennych działał w ten sposób, że każdy z autoryzowanych salonów miał swój magazyn najczęściej wykorzystywanych części. Później wprowadzono coś w rodzaju magazynu centralnego, który zaopatruje wszystkich potrzebujących – zarówno warsztaty, serwisy blacharskie jak i klientów indywidualnych. Miał być to sprawnie działający system, który pozwala w krótkim czasie, najczęściej na następny dzień, dostarczyć niezbędne elementy do klienta. Czy tak się stało?
Z korespondencji, którą otrzymaliśmy, wynika, że nie do końca. Na niektóre części trzeba czekać tygodniami, czas dostępności innych jest… nawet nieznany. Na szybę do Peugeot Partnera o numerze 9202R6 trzeba dzisiaj czekać około 10 dni – napisał nam jeden z Czytelników. Trudności mają sprawiać także części do najnowszych modeli, takie jak… wycieraczki do nowego Peugeot 508. Podobnie z częściami typowo blacharskimi.
Postanowiliśmy we własnym zakresie zweryfikować dostępność kilkunastu różnych części i elementów, które wskazywali nasi Czytelnicy, kontaktując się z różnymi salonami marki PSA w całej Polsce. Pytaliśmy o części do Citroena i Peugeota, które wskazali czytelnicy. I rzeczywiście, czas dostaw był bardzo długi.
O sprawę zapytaliśmy więc koncern PSA w Polsce. Producent obiecuje, że w przypadku problemów z dostępnością części można złożyć reklamację, co powinno pomóc w przyspieszeniu zamówienia:
Groupe PSA w Polsce terminowo realizuje zamówienia części zamiennych do swoich modeli. Nie było zmian w sposobie dystrybucji części. Jeśli zdarzy się sporadyczne opóźnienie w dostawie części do klienta, może on zgłosić się do Biura Obsługi Klienta, podając numer referencyjny zamawianej części. Groupe PSA dołoży wszelkich starań, żeby sprawdzić dostępność konkretnej części i jak najszybciej ją dostarczyć – napisała nam Dorota Kozłowska, PR manager Peugeot Polska.
Najnowsze komentarze