Startuję właśnie z Warszawy, by zrobić dla Was relację z Salonu Samochodowego we Frankfurcie, ale przy okazji informacja z Francji. Na tamtejszy rynek trafił bowiem przed kilkoma dniami nowy model. To Renault Alaskan, pick-up o ładowności jednej tony i z tzw podwójną kabiną, czyli z pięcioma miejscami. Zapewne ciekawi jesteście, jakie są ceny we Francji, choć na pewno czekacie też na cennik polski. Te pierwsze wartości już Wam możemy podać.
Renault Alaskan oferowany jest nad Sekwaną w trzech wersjach wyposażenia i z trzema zespołami napędowymi. Jeśli chodzi o wyposażenie, to dostępne są poziomu Life, Zen oraz Intens. W bazowej odmianie Life producent oferuje jedynie jedną odmianę silnikową – dCi 160. Klient decydujący się na wersję Zen ma do wyboru już wszystkie trzy zespoły napędowe: dCi 160, dCi 190 oraz dCi 190 BVA, czyli z automatyczną siedmiobiegową skrzynią. W wersji Intens niedostępna jest wersja 160-konna. A jak kształtują się ceny we Francji i co otrzymuje klient w każdym z poziomów wyposażenia?
Renault Alaskan Life dCi 160 – 36.860 euro
Renault Alaskan Zen dCi 160 – 39.160 euro
Renault Alaskan Zen dCi 190 – 41.160 euro
Renault Alaskan Zen dCi 190 BVA – 43.160 euro
Renault Alaskan Intens dCi 190 – 43.960 euro
Renault Alaskan Intens dCi 190 BVA – 45.960 euro
Powyższe ceny są cenami brutto.
Wśród dodatkowo płatnych opcji są m.in.:
– szare satynowe podłużne listwy dachowe (opcja dostępna w Zen) – 300 euro;
– blokada tylnego mechanizmu różnicowego (wszystkie wersje) – 800 euro;
– kamera 360º (opcja dostępna w Zen) – 500 euro;
– lakier metalizowany (wszystkie wersje) – 600 euro;
– system mocowania C-Channel (opcja dostępna w Life i Zen) – 200 euro;
– elektryczny szyberdach (opcja dostępna w Intens) – 700 euro.
Czy takie ceny we Francji przerażają? Nie sądzę.
A co wchodzi w skład poszczególnych wersji wyposażenia? Przyjrzyjmy się najważniejszym elementom.
Life
– 7 poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtyny i kolanowa dla kierowcy);
– ABS i ESP;
– wspomaganie ruszania pod górkę;
– ogranicznik prędkości podczas zjazdu;
– reflektory przeciwmgłowe;
– tempomat z ogranicznikiem prędkości;
– stalowe 16-calowe koło zapasowe;
– wielowahaczowe zawieszenie tylne;
– bezkluczykowy dostęp i uruchamianie;
– LED-owe światła stop;
– 16-calowe felgi ze stopów lekkich Pasadena;
– automatyczne światła;
– lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane, składane ręcznie;
– elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych;
– 5-calowy kolorowy ekran;
– system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami, złączami USB i AUX oraz sterowaniem przy kierownicy;
– obsługa Bluetooth®;
– 3 gniazda 12V;
– przedni podłokietnik ze schowkiem;
– manualna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym;
– regulowana na wysokość kolumna kierownicy.
Zen – dodatkowo w stosunku do Life
– kamera cofania;
– 18-calowe felgi ze stopów lekkich Savanna
– 18-calowe koło zapasowe (ze stopów lekkich);
– boczne listwy schodowe;
– szara satynowa płyta pod przednim zderzakiem;
– obszyte skórą koło kierownicy i mieszki lewarka skrzyni biegów i hamulca ręcznego;
– lusterko wewnętrzne z automatyczną regulacją;
– lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane, składane elektrycznie;
– nawigacja z 7-calowym ekranem);
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.
Intens – dodatkowo w stosunku do Zen
– 4 czujniki cofania z trzystrefową sygnalizacją ostrzegania;
– szare satynowe podłużne listwy dachowe;
– system mocowania C-Channel;
– skórzana tapicerka i wykończenie wnętrza skórą;
– reflektory Full LED Pure Vision z sygnaturą świetlną typu C;
– system audio ze streamingiem po Bluetooth®;
– kamera 360º;
– podgrzewane fotele przednie;
– fotel kierowcy z ośmiokierunkową regulacją elektryczną.
Renault Alaskan dostępny jest we Francji w siedmiu kolorach:
– Blanc Glace;
– Rouge Brique;
– Bleu Profond (lakier metalizowany);
– Brun Vison (lakier metalizowany);
– Gris Lune (lakier metalizowany);
– Gris Nuit (lakier metalizowany);
– Noir Ebène (lakier metalizowany).
Krzysztof Gregorczyk; grafiki: Renault
Najnowsze komentarze