Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 06/2019

9 10

Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazał MOTOR na swojej stronie tytułowej. Nie mógł – przecież musiała się zmieścić Škoda Kamiq. Wszak to kolejny cud, obiekt westchnień Polaków. Z pewnością tak właśnie będzie przedstawiany. Niestety ludzie już mają zryte pod beretem. Czytałem ostatnio pewne forum lokalnego dziennika i tak w jednym komentarzu ktoś opisywał Octavię jako samochód bardzo komfortowy. Może dla kogoś, kto się przesiadł z malucha, albo z Tico, to i owszem, ale w kategoriach bezwzględnych?

 

MOTOR nr 06 (3424) z 4.II.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Berliet, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4, Jumper, 206, 207, 208, 3008, Boxer, 4, Clio, Espace, Master, Talisman, Dokker, Sandero, sportowe

 

O prymacie Renault jako marki i Mastera jako modelu na polskim rynku lekkich aut użytkowych pisze Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3.

Citroën te filmiki publikuje już od kilkunastu miesięcy, ale teraz zauważył je także MOTOR. Chodzi o kilkudziesięciosekundowe klipy kręcone przed poszczególnymi rundami WRC. MOTOR wspomniał o tym na stronie 4.

Niżej opublikowano wizualizację Nowego Peugeota 208. Uczyniono to przy okazji listu skierowanego do Redakcji. Listu, w którym czytelnik tygodnika przymierza się do zakupu tego modelu pisząc, że w jego rodzinie było już sporo poprzednich modeli tej marki i tego segmentu – 206, 207 i 208.

W poprzednim numerze „wyniuchałem” w przeglądzie, że w nadzwyczaj dobrym świetle przedstawiono Audi – chodziło o samochody z usterkami, bądź bez usterek. W tym tygodniu MOTOR zamieścił sprostowanie. I znów pojawiły się w nim Citroën C4 i Peugeot 207.

Citroëna C3 Aircrossa uznano za rywala Škody Kamiq, która wkrótce ma trafić na rynek.

Polski rynek aut dostawczych w 2018 r. przeanalizowano na stronach 10-11. To tam pokazano Mastera w roli lidera tegoż rynku. Na piątym miejscu uplasował się Peugeot Boxer, na ósmym Citroën Jumper, a pierwszą dziesiątkę zamknęła Dacia Dokker. Renault jest liderem wśród marek. Peugeot zajmuje tu miejsce piąte, Citroën ósme, a Dacia zamyka dziesiątkę, więc zajmują analogiczne miejsca, jak w rankingu najpopularniejszych modeli tego segmentu.

O cenie Renault Megane R.S. Trophy MOTOR wspomniał na marginesie strony 12.

Na stronach 12-13 pokazano kilka zdjęć piątej generacji Renault Clio. Auto ma zostać pokazane szerokiej publiczności za miesiąc w Genewie. W Polsce spodziewane jest u schyłku lata, a może nawet dopiero jesienią.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 13.) wspomniano Dacię Sandero, Peugeota 208 oraz Renault Espace.

Na tej samej stronie, tyle, że u dołu, napisano parę zdań o triumfie Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii oraz Citroëna C3 WRC w Rajdzie Monte Carlo. To było rekordowe, setne zwycięstwo marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na początek setnego roku działalności Citroëna w branży samochodowej.

Krótki test Renault Talismana napędzanego 225-konnym silnikiem benzynowym MOTOR opublikował na stronie 27. Uznano, że to ciekawy model. Samochód ma siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową i teoretycznie osiąga setkę w 7,6 sekundy. Redaktor Smoleń twierdzi jednak, że układ jezdny nie zachęca do szybkiej jazdy po zakrętach. I to mimo systemu 4Control. Skrytykowano też niektóre materiały wykończeniowe (nie podano żadnych szczegółów) oraz skomplikowaną obsługę systemu infotainment. Nie wiedzą, co piszą – kolega, właściciel półrocznego Audi Q5, zdecydowanie zaznajomiony z nowinkami technicznymi, narzekał na system tego typu w swoim samochodzie i chwalił to, co jest w DS 7 Crossbacku. Za to MOTOR pochwalił przestronność Talismana, jego duży bagażnik, bogate wyposażenie standardowe (mowa o wersji S-Edition), dobre osiągi i niskie spalanie (w trasie). Stwierdzono jednocześnie, że w mieście auto pali dużo. Wyszło im 12,4 l/100 km. To faktycznie niemało.

Renault Clio i Trafic’a można dostrzec na zdjęciach ilustrujących materiał opublikowany na stronach 38-39.

W dziale Używane czytelnik pyta o silnik THP w Peugeocie 3008 drugiej generacji. MOTOR twierdzi, że konstrukcyjnie jest to wciąż ta sama jednostka, choć sukcesywnie udoskonalana. Twierdzą jednocześnie, że ciągle dostają informacje od użytkowników o problemach z coraz nowszymi silnikami tego typu.

Wśród najlepszych samochodów używanych wymieniono na stronie 43. – naprawdę! – Dacię Duster! My to wiemy, ale że motogazetki takie rzeczy publikują? Świat się kończy ;-)

Na tej samej stronie pojawił się krótki tekst o szybach podgrzewanych. Szkoda, że nie wspomniano, że takie rozwiązanie oferuje także Renault.

O dieslach Renault wykorzystywanych w niektórych modelach Suzuki wspomniano w materiale opublikowanym na stronach 44-47.

Na stronach 52-53 znajdziecie zestawienie tegorocznych targów, rajdów, zlotów i salonów. Wspomniano rozpoczynające się jutro Retromobile w Paryżu (będziemy tam), marcowy salon w Genewie (też będziemy), poznański Motor Show (też powinniśmy zajrzeć) w marcu, ale zapomniano o kwietniowych targach w Szanghaju.

W dziale MOTOR Retro na stronie 54. pokazano rozbite Renault 4 i stwierdzono, że to bezpieczny samochód. Jego konstrukcja pozwalała na pochłonięcie dużej ilości energii przez przednią część nadwozia i zabezpieczenie przedziału pasażerskiego.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
MarcinRedJakubandrzejJakman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

A to Francuski przemysł motoryzacyjny nie może wejść na nasz rynek ze swoimi czasopismami i zacząć reklamę swoich produktów? Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby reklamowali się tak jak to robi Motor czy Autoświat. Skoro VAG płaci to i ma reklamę.

pawelhks
Gość
pawelhks

Czyzby Kamiq skopiowala przod od Citroena?

Jakman
Gość
Jakman

Jeśli faktycznie tak będzie wyglądać to chyba mamy pierwszą Skodę, która wygląda interesująco.

andrzej
Gość
andrzej

No tak, w tygodniu jest pokazywane nowe Clio, auto w topie najbardziej popularnych samochodów miejskich, a na okładce ląduje render (no bo nie zdjęcie) skody. Dalej w numerze jest testowany (w porównaniu) hyundai i20 w wersji 120 konnej – niedostępnej w Polsce (przynajmniej wg cennika na oficjalnej stronie). I nic dziwnego, artykuł to chamski przedruk z niemieckiej wersji. Do takich numerów przywykłem. Najbardziej za to zdziwiłem się pojemnością zbiornika paliwa tego Tlismana – 47L. Przecież w mieście to starczy na 400km. Czy ktoś w tej firmie upadł na głowę? A może wierzą w spalania podawane w swoich broszurach…

pawelhks
Gość
pawelhks

Styl jazdy po mieście mojej Małżonki w C4gp 1,6 THP powoduje, że „świeci się” po 450 km. Da się z tym żyć (tzn z częstymi tankowaniami, bo z jazdą bez puszczania gazu dwieście metrów przed światłami lub zakrętem już trudno, ale widać ten typ tak ma)

Jakub
Gość
Jakub

Wszystko spoko, ale jeśli chcecie być traktowani poważnie to teksty typu „Niestety ludzie już mają zryte pod beretem.” nie przystoją.

Red
Gość
Red

Talisman obecnie to naprawdę solidny gracz. W czasach, gdy kolejni producenci wycofują swoje mocne silniki, Renault wzmacnia swoją gamę – w Talismanie mamy benzyniaka 225KM i diesla 200KM!. Dla porówniania – Passat diesla kończy na 190KM, Insignia benzynę kończy na 200KM, Mondeo to tylko jeden diesel 180KM.

Gdyby tylko Renault miał lepszy dział marketingowy i lepszych, bardziej zaangażowanych sprzedawców, to Talisman mógłby naprawdę się świetnie sprzedawać.

Marcin
Gość
Marcin

Redaktor z Motoru coś słaby w obsłudze multimediów, po 5 letnim szkoleniu potrafi obsługiwać tylko te z VW…