Renault Austral otrzymał najwyższe noty od Euro NCAP za działanie ważnego systemu wspomagania jazdy i bezpieczeństwa.
Renault Austral to nowy SUV Renault, w którym bardzo dużą uwagę producent położył na bezpieczeństwo. Warto przypomnieć, że samochody tej marki często otrzymywały za ten aspekt najwyższe noty. Austral oferuje komfortowe, przestronne oraz praktyczne wnętrze i wyjątkowo zaawansowany system multimedialny, bazujący na Android Auto. Stonowana sylwetka nadwozia, pozbawiona krzykliwości, spodoba się większości klientów. Teraz do argumentów za zakupem tego auta doszedł jeszcze jeden.
Fakt, że Renault Austral jest bardzo bezpiecznym samochodem, potwierdzają teraz badania Euro NCAP. O ile do niedawna w testach tej organizacji stawiano na bezpieczeństwo bierne, rozwój systemów elektronicznych spowodował, że coraz większą uwagę poświęca się zapobieganiu kolizji i wykrywaniu potencjalnych problemów na drodze.
System Driver Assist Renault Austral zebrał najwyższą ocenę ze wszystkich systemów wspomagania jazdy Renault, które oceniano do tej pory. Samochód uzyskał imponujący, maksymalny wynik 25 punktów. W wyniku testów ustalono, że Austral bardzo dobrze reaguje na warunki drogowe, w tym szerokość ulic, ronda czy pojawiające się przeszkody. Bardzo skutecznie wykrywani są piesi, rowerzyści oraz inne pojazdy. W Australu zastosowano również dodatkowe, zapasowe systemy bezpieczeństwa, które otrzymały osobne wyróżnienie od Euro NCAP.
„Odpowiednio nazwany przez Renault Aktywny asystent kierowcy dokładnie opisuje funkcjonalność systemu, a materiały promocyjne i podręcznik prawidłowo wskazują ograniczenia jego możliwości. Informacje o działaniu są czytelne, Austral oferuje wyświetlacz head-up pokazujący status systemu w bezpośredniej linii wzroku kierowcy. Renault nie wyposażyło Austral w wewnętrzną kamerę, a system opiera się na danych z kierownicy w celu monitorowania kierowcy. System równoważy ruch kierownicy z prowadzeniem po pasie ruchu, promując jazdę w trybie współpracy.
Renault łączy informacje o ograniczeniach prędkości oparte na mapach z danymi z kamer w czasie rzeczywistym, aby zarządzać stałymi, zmiennymi i tymczasowymi znakami ograniczenia prędkości. System może dostosować prędkość do zbliżających się elementów drogi, takich jak zakręty i ronda, ale nie do zbliżających się skrzyżowań. Austral unika kolizji z poruszającymi się pojazdami w scenariuszach testowych ACC i reaguje również na nieruchome samochody, a interwencje AEB zapewniają dodatkowe wsparcie w sytuacjach krytycznych. Kierowca jest wspierany podczas pokonywania zakrętu S, pozostając na swoim pasie ruchu przy wszystkich prędkościach testowych z wyjątkiem najwyższej. Pojazd jest wyposażony w system Active Blindspot, który zapobiega zmianie pasa ruchu gdy jest ryzyko najechania na sąsiednie pojazdy. Funkcja asystenta zmiany pasa ruchu nie jest dostępna. W przypadku braku reakcji kierowcy, Renault Austral wykonuje kontrolowane zatrzymanie na pasie ruchu. Jeśli radar lub kamera są zablokowane, Austral ostrzega w odpowiednim czasie i zapobiega aktywacji systemu.
Renault Austral zapewnia dobry, zrównoważony poziom zaangażowania kierowcy i wspomagania prowadzenia. W połączeniu z doskonałym bezpieczeństwem cofania, system oferuje ogólnie bardzo dobry poziom wsparcia na autostradzie.” – czytamy w komunikacie Euro NCAP.
W Polsce cena Renault Austral zaczyna się już od 134.900 zł.
W cenie otrzymujemy między innymi:
- 17” felgi wzór maha
- czujniki parkowania tył
- openR link 9″
- radio DAB, Arkamys Sound z 8 głośnikami
- światła przednie full LED Pure vision w kształcie litery C
Skonfiguruj swojego Australa teraz.
Najnowsze komentarze