Renault Austral zawitał do salonów Renault i można go już kupić, także od ręki. Od 15 czerwca jeździmy tym autem i przyszedł czas na pierwsze podsumowanie.
Oto 10 rzeczy, które spodobały mi się w Renault Austral
1. Wygodne przełączanie biegów
Renault zdecydowało się na zastosowanie nowego sposobu przełączania biegów. Przełącznik jest zlokalizowany przy kierownicy w postaci dźwigni po prawej stronie. Początkowo dziwiło mnie to nieco, ale po jednym dniu się tak przyzwyczaiłem, że już nie wyobrażam sobie innego miejsca. Jest to wygodne, intuicyjne a po przyzwyczajeniu się można włączać jazdę do przodu, do tyłu i parking bez patrzenia. Bardzo fajne rozwiązanie!
2. Niskie zużycie paliwa w mieście
Przy odpowiednim stylu jazdy Austral pali bardzo mało. Wykorzystując możliwości hybrydy można zejść do sześciu litrów a jeśli ktoś ma lekką nogę to zapewne i mniej. Napęd hybrydowy działa płynnie i efektywnie. Szczegółowe pomiary przedstawimy w oddzielnym materiale.
3. Dobre wyciszenie
W Australu jest bardzo cicho. Szczególne wrażenie ma się po przejściu z Captura II (którego mamy w redakcji) do Australa – ma się wrażenie jazdy autem klasy premium. Są oczywiście lepse auta pod tym względem, ale Austral robi kawał dobrej roboty.
4. System Android Auto
Oprogramowanie Android Auto działa sprawnie, nie zawiesza się nie, ma problemów ze stabilnością. Obsługa jest łatwa, intuicyjna, dostęp do wszystkich funkcji nie sprawia problemów.
5. Wygodne fotele
Przednie fotele są bardzo wygodne, wręcz stworzone do długich tras. W wersji Esprit Alpine ich elementy pokryte zostały ciemną Alcantarą, która znajduje się także na desce rozdzielczej.
6. Dynamiczny napęd hybrydowy
Silnik hybrydowy o mocy 158 KM nie daje powodów do narzekań. 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już od 1800 obrotów, co sprzyja niskiemu zużyciu paliwa. Auto przyspiesza do setki w 9,7 sekundy.
7. Przesuwany element służący jako podparcie nadgarstka na tunelu środkowym
Element ten wyróżnia Australa spośród innych SUVów tej klasy. Zwiększa funkcjonalność a dźwięk przesuwania jest wyjątkowo satysfakcjonujący.
8. Duża ilość miejsca z tyłu
Renault Austral jest autem bardzo przestronnym z tyłu. Auto przy długości 4,5 metra oferuje komfortowe warunki podróży nawet dla wysokiej osoby.
9. Systemy wspomagania
Aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu działa płynnie i pewnie. Gdyby nie konieczność trzymania kierownicy, Austral mógłby w zasadzie jeździć sam.
10. Duży pionowy ekran pośrodku
Za każdym razem ten duży ekran pośrodku robi bardzo pozytywne wrażenie, szczególnie gdy używa się mapy.
Wady Renault Austral?
Austral ma też oczywiście swoje cechy, które mogą nie spodobać się niektórym – przedstawimy je w oddzielnym materiale.
Najnowsze komentarze