Sprzedaż samochodów osobowych na polskim rynku zmniejszyła się w marcu o ponad 40%. Jak z przestojem spowodowanym epidemią koronawirusa poradziły sobie marki Renault, Dacia, Citroen, Peugeot i Opel?
W minionym miesiącu zarejestrowano w Polsce 29.657 egzemplarzy samochodów osobowych, czyli o 20.461 pojazdów (-40,8%) mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i o 8.851 sztuk (-23%) mniej niż w lutym br. Ograniczenia nałożone przez rząd na obywateli, przedsiębiorców i urzędy w związku z epidemią koronawirusa przełożyły się na mniejszy ruch w salonach oraz spadek liczby rejestracji. W efekcie sprzedaż na polskim rynku motoryzacyjnym „cofnęła się” o kilka lat. Jest porównywalna z wynikiem z 2012 roku! Największe spadki przekraczające 70% zanotowały marki Ford i Opel.
Najpopularniejszymi producentami samochodów osobowych w Polsce są: Toyota, Skoda i Volkswagen. Na czwartym miejscu uplasowała się Kia. Pierwszą piątkę zamknęła Dacia z wynikiem 1.512 egzemplarzy, czyli o 56% mniejszym niż w marcu 2019 roku. W pierwszej dziesiątce znajdziemy także Renault z rezultatem 1.347 sztuk.
Jak wygląda sprzedaż pojazdów osobowych pozostałych marek będących w kręgu zainteresowania naszego dziennika? Opel zarejestrował w marcu 877 samochodów, czyli o 164 więcej niż Peugeot, co dało producentom dwunaste i piętnaste miejsce w rankingu. Dwa oczka niżej znajdziemy markę spod znaku szewronów. Sprzedaż Citroena wyniosła 553 sztuki.
Sprzedaż samochodów osobowych w marcu 2020:
- Toyota: 4.550 (-9,3%)
- Skoda: 4.341 (-25,8%)
- Volkswagen: 2.447 (-48,0%)
- Kia: 1.755 (-25,6%)
- Dacia: 1.512 (-56%)
- BMW: 1.402 (-25,7%)
- Mercedes-Benz: 1.370 (17,9%)
- Renault: 1.347 (-44,7%)
- Hyundai: 1.237 (-42,4%)
- Volvo: 1.154 (-25,6%)
- Audi: 1.135 (-37%)
- Opel: 877 (-72,8%)
- Ford: 783 (-72,2%)
- Seat: 734 (-27,9%)
- Peugeot: 714 (-44,5%)
- Nissan: 711 (-41,1%)
- Citroen: 553 (-45,6%)
- Mitsubishi: 524 (10,5%)
- Fiat: 505 (-60,8%)
- Honda: 390 (-49,9%)
Źródło: PZPM
Najnowsze komentarze