Dzięki sprzedaży ponad 1,2 mln furgonów od momentu rozpoczęcia współpracy między Renault i GM w 1999, umowa ta pozwoliła obu producentom na umocnienie swojej pozycji handlowej na europejskim rynku samochodów dostawczych.
Opierając się na dotychczasowej owocnej współpracy, w celu zapewnienia dalszego rozwoju na europejskim rynku furgonów, przeżywającym intensywny wzrost, Renault i GM Europe przedstawiają dziś nową generację furgonów Trafic/Vivaro faza II i Master/Movano faza III. Oba pojazdy wejdą do sprzedaży we wrześniu 2006.
550 000 kompaktowych furgonów wyprodukowanych od 2001 r.
Od chwili zejścia z taśm pierwszych egzemplarzy w 2001 r. wyprodukowano dotychczas 550 000 kompaktowych furgonów.
Produkowane od 2001 r. w zakładach GM Europe w Luton (Wielka Brytania) oraz od 2002 r. w Barcelonie w zakładzie Nissana, kompaktowe furgony Trafic/Vivaro odnotowały w 2005 r. rekordową produkcję 164 000 sztuk (w obu zakładach produkcyjnych), odpowiadającą pełnej mocy produkcyjnej obu zakładów.
Porozumienie między Renault i GM przewiduje również dostawy Mastera, produkowanego przez Renault w zakładzie w Batilly (Francja), dla General Motors Europe, który sprzedaje ten furgon pod nazwą Movano, pod dwoma swoimi markami Opel i Vauxhall. Od 2000 r. w Batilly wyprodukowano 660 000 dużych furgonów. W 2005 r. zakład pobił rekord produkcji w całej swojej historii : 102 430 furgonów.
Współpraca między Renault i GM zapoczątkowana w 1996 r.
Współpraca pomiędzy Renault i General Motors Europe rozpoczęła się w grudniu 1996 r. wraz z podpisaniem porozumienia o wspólnym skonstruowaniu kompaktowego furgonu na zasadzie podziału kosztów prac projektowych oraz o wspólnej produkcji tego modelu. Renault i Opel zainwestowały 700 mln euro w prace projektowe i produkcję, w tym 400 mln w prace rozwojowe oraz 300 mln w inwestycje produkcyjne. Poza pokryciem w równych częściach kosztów inwestycji porozumienie zakładało pewien podział obowiązków. Koncern Renault miał kierować pracami projektowymi i rozwojem oraz dostarczyć silniki, a GM Europe zapewnić produkcję w swoim zakładzie w Luton w Wielkiej Brytanii. W 2001 r. obaj producenci wprowadzili na rynek kompaktowy furgon sprzedawany pod ich własnymi markami: Trafic pod marką Renault, Vivaro – pod marką Opel i Vauxhall
Sukces modelu skłonił Renault i Nissana do zwiększenia mocy produkcyjnych w ramach Aliansu, poprzez uruchomienie jego produkcji w zakładzie Nissana w Barcelonie we wrześniu 2002 r. Od tego momentu porozumienie obejmuje trzech producentów.
Najnowsze komentarze