Po ogłoszeniu nowych zasad współpracy, marki Renault i Nissan zaprezentowały informacje dotyczące inwestycji w Indiach. Producenci przeznaczą 600 mln dolarów na rozwój gamy modelowej, elektryfikację oraz zwiększenie obecności na trzecim rynku motoryzacyjnym na świecie w ciągu 3-5 lat.
Strategia Renault i Nissana na rynku indyjskim obejmuje debiut dwóch nowych modeli elektrycznych i czterech samochodów typu SUV, które będą sprzedawane zarówno w Indiach, jak i na innych rynkach. Każdy z pojazdów ma zachować indywidualny, charakterystyczny styl każdej z marek.
Pierwszy z sześciu nowych modeli zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku. Montażem zajmie się zakład w Chennai, gdzie znajduje się również centrum badawczo-rozwojowe aliansu. Renault i Nissan zapowiadają, że inwestycja pozwoli na stworzenie 2.000 dodatkowych miejsc pracy oraz zwiększenie wykorzystania zakładu do 80%,.
Firmy poinformowały również o strukturze własności w Indiach. Nissan będzie posiadał 51 procent udziałów w fabryce w Chennai, a Renault 49 procent. Z kolei Renault otrzyma 51 proc. własności centrum badawczo-rozwojowego, a Nissan 49 proc.
Po wycofaniu Dustera, Renault oferuje w Indiach trzy modele: Kwid, Kiger oraz Triber, którego można skonfigurować z 7 miejscami. Wszystkie pojazdy mają długości poniżej 4 m. Według informacji podanych przez Automotive News, w ubiegłym roku marka spod znaku rombu sprzedała 87.118 egzemplarzy i zajęła dziewiąte miejsce na indyjskim rynku. Nissan dostarczył 34.565 samochodów i uplasował się na miejscu 13. W ofercie japońskiego producenta znajduje się model Kicks oraz Magnite, który ma wspólne komponenty z Renault Kiger.
Najnowsze komentarze