Ile pali Renault Kangoo 1.5 dCi z automatyczną skrzynią biegów poruszając po zwykłych drogach? Okazuje się, że jest lepiej niż obietnice producenta, mówiące o średnim spalaniu na poziomie 5,4 litra.
W naszej redakcji testujemy Renault Kangoo 1.5 dCi 115 KM z 7-biegową, automatyczną skrzynią. Ostatnio jeździliśmy po autostradzie i sprawdzaliśmy jak masywne nadwozie wpływa na zużycie paliwa. Możecie o tym przeczytać w pierwszej części naszego materiału o Kangoo. Auto może być jednak znacznie bardziej oszczędne, jeśli tylko zjedziemy z autostrady na drogi krajowe. Byliśmy wręcz zaskoczeni.
Na odcinku 300 kilometrów, głównie w płaskim terenie, by stosunkowo niedużym ruchu, co oznaczało równą jazdę bez ciągłego wyprzedzania i przejazd z prędkościami 90 km/h, zwalniając do 50 km/h w terenie zabudowanym, , Kangoo z dwoma osobami na pokładzie zużyło zaledwie 4,4 litra na 100 kilometrów! Byliśmy o tyle zaskoczeni, że producent pisze o 5,4 litra a temperatury, które aktualnie panują w Polsce, są dalekie od optymalnych: 25-27 stopni w cieniu wymusza m.in. intensywną pracę klimatyzacji.
Ponownie bardzo przydatnym elementem wyposażenia okazał się też aktywny tempomat, który pozwala odciążyć kierowcę i płynnie reaguje na pojawiające się pojazdy.
Kiedy zaświeciła się kontrolka rezerwy paliwa, podjechaliśmy na stację. Do zbiornika weszło 50 litrów oleju napędowego. Dzięki ostatnim spadkom ceny tego paliwa, jazda dieslem okazuje się być znowu bardzo ekonomiczna a zatankowane do pełna Kangoo przejedzie po drogach krajowych ponad 1100 kilometrów. Znakomity wynik.
Renault Kangoo okazuje się być bardzo przyjemnym towarzyszem podróży: zawieszenie nie męczy, fotele są dość wygodne, ilość miejsca na pokładzie jest bardzo duża. Rodowód dostawczy pokazują twardsze plastiki oraz charakter nadwozia. Jednak dla rodziny, szukającej dużego oszczędnego auta, które może też pracować w firmie, to wybór godny rozważenia. Potężny bagażnik pomieści naprawdę sporo.
Skonfiguruj swoje Renault Kangoo teraz.
Najnowsze komentarze