Tanie coupe klasy średniej? Odpowiedzią może być Renault Laguna III generacji lub Peugeot 407. Każdy z tych modeli ma swoje plusy.
Na rynku wtórnym znajdziemy nie tylko czysto praktyczne modele, które sprostają rodzinnym potrzebom. Nie zapominajmy, że również jeszcze do niedawna w segmencie D producenci serwowali nam coupe stworzone zwłaszcza do komfortowych i dalekich podróży we dwoje. Dziś Peugeota 407 Coupe i Renault Lagunę III Coupe kupimy za niewielką część pierwotnej ceny.
Peugeot 407 Coupe
Obok Peugeot 407 Coupe nie da się przejść obojętnie. Bazujący na 407 model nawet dzisiaj, wiele lat po premierze wygląda świetnie.
Zwykły Peugeot 407 był produkowany w latach 2004-2011. W klasie średniej nie zdobył popularności dorównującej swojemu poprzednikowi, czyli modelowi 406, a to za sprawą mniejszego wnętrza i niedużego bagażnika – dodatkowo niewielki prześwit i długi zwis przedni utrudniają codzienne życie w mieście. Na te problemy nikt nie zwracał uwagi w przypadku przepięknej wersji Coupe, która nie dzieli z pozostałymi odmianami żadnych fragmentów nadwozia.
Projekt narysowany od podstaw przez stylistów Peugeota wciąż wygląda dynamicznie i okazale. Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. We wnętrzu znajdziemy oczywiście poprawną deskę rozdzielczą przeszczepioną z innych odmian 407, wykonana została z miękkiego i solidnie spasowanego tworzywa – tylko konsolę centralną wieńczy lśniący podatny na zarysowania plastik. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, dające wystarczające podparcie ciała w zakrętach. O tylnej kanapie w 407 Coupe warto wspomnieć tylko tyle, że jest – z wiadomych przyczyn tylko dzieci znajdą tam wygodną przestrzeń. Pod względem wyposażenia dodatkowego w 407 liczyć możemy na dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę, przyzwoite nagłośnienie, nawigację i szereg pomniejszych.
Dopracowany układ jezdny oparty na układzie wielowahaczowym gwarantuje niewzruszoną stabilność, którą docenimy podczas typowo autostradowych wojaży – podobnie jak zaskakująco dobre wyciszenie kabiny. Do 407 Coupe trafiła gama silnikowa nieco okrojona, pozostawiono jednostki benzynowe 2.2 16V 163 KM i flagowy wariant 3.0 V6 o mocy 211 KM. Dużą popularnością cieszą się oczywiście również diesle 2.0 HDi 136-163 KM, 2.7 V6 HDi 204 KM i rzadko na rynku 3.0 V6 HDi o imponującej mocy 236 KM. Rzecz jasna pod względem kosztów serwisowych w wersjach widlastych musimy być przygotowani na odpowiednio wysokie wydatki.
Widoczny na zdjęciach czerwony Peugeot 407 Coupé zagrał w teledysku grupy Universe pod tytułem „Muszę dalej żyć”.
W przypadku Peugeot 407 Coupé warto szukać 3.0 V6 w benzynie lub 3.0 HDi – mając jednak na uwadze spore koszty serwisu.
407 Coupé można kupić w tej chwilo od około 16 tysięcy złotych. Lista ogłoszeń znajduje się tutaj.
Renault Laguna III Coupe
Chyba nieco większą popularnością niż 407 cieszy się Renault Laguna III Coupe (2007-2015). Podobnie jak w przypadku 407 Coupe całe nadwozie zaprojektowano od podstaw, co bez wątpienia udało się Renault fenomenalnie. Lekka i świeża linia nadwozia urzeka także dziś – dodatkowo ochrona antykorozyjna prezentuje najwyższy poziom. Po otwarciu drzwi pozbawionych ramek znajdziemy kokpit wspólny z pozostałymi wersjami Laguny, tutaj jednak nie spotkamy ubogo wyposażonych egzemplarzy.
Dopracowane i komfortowe fotele przy okazji okazują się trwałe. Przestrzeń na tylnej kanapie również nie należy do zachęcających. Wsiadanie jest nieco utrudnione, ale kto by się tym przejmował mając do dyspozycji taki samochód?
Wyposażenie obejmować może nawigację, skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, rozbudowany system nagłośnienia, liczne systemy bezpieczeństwa i szczególnie pozytywnie wpływający na zachowanie auta 4Control – system czterech kół skrętnych. Pod względem mechanicznym Laguna Coupe nie różni się od powszednich wariantów.
Do napędu przewidziano benzynowe jednostki 2.0 Turbo 170-204 KM (ochoczo współpracuje z instalacją gazową) i wymagający w serwisie 3.5 V6 pochodzący z katalogu Nissana – generuje 238 KM. Diesle reprezentuje znany i ceniony czterocylindrowy 2.0 dCi 150-178 KM odznaczający się udanym połączeniem ekonomii i dynamiki, a także 3.0 V6 dCi 235 KM.
Tradycyjnie polecamy silnik 2.0 T, jako najlepszy wybór dla Renault.
Cena Laguny Coupé zaczyna się w Polsce od 21.500 zł. Ogłoszenia znajdziesz tutaj.