Renault Laguna zadebiutowała w 1993 roku i z miejsca wzbudziła spore zainteresowanie. Producent reklamował ją jako wygodny, dobrze wyposażony samochód. Co pisano w folderach z tego czasu?
„Jest coś bardzo pociągającego w samochodzie średniej wielkości i w średnim przedziale cenowym, który wykazuje wszystkie cechy – prestiż, moc, luksus, wyrafinowanie – zwykle kojarzone tylko z dużymi, kosztownymi samochodami. LagUna V6 doskonale pokazuje swoją atrakcyjność. Można śmiało założyć, że w specyfikacji wersji V6 znalazło się wszystko, co może zwiększyć przyjemność jazdy kierowcy i podróży dla pasażerów. Ton nadają tu zintegrowane sportowe akcenty w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgielne, dedykowane felgi i niskoprofilowe opony. Naturalnie na wyposażeniu znajdują się przyciemnione szyby – dodatkowo przednia szyba jest podgrzewana. Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów i układem ABS firmy Bosch idealnie pasują do odurzająco płynnej i mocnej pracy silnika V6. Jest też tempomat.
Wyposażenie godne najlepszych
Przyjemność z jazdy jest jeszcze większa dzięki specyficznemu wyposażeniu, które obejmuje: układ wspomagania o zmiennej mocy (kierownica pracuje lekko podczas parkowania, odpowiednio sztywniej i responsywnie podczas jazdy z dużą prędkością), wielofunkcyjny komputer pokładowy, elektrycznie regulowane przednie fotele z programowalną pamięcią oraz wyrafinowany, sześciogłośnikowy, 80-watowy system HiFi z funkcją wyszukiwania najsilniejszych sygnałów radiowych, odtwarzaczem płyt kompaktowych i przyciskami sterującymi w kierownicy.
Bezpieczeństwo
Nie trzeba dodawać, że Laguna V6 oferuje elektryczne szyby z przodu i z tyłu, z funkcją „one-touch” po stronie kierowcy. A ponieważ tak wartościowy zestaw zasługuje na najlepszą możliwą ochronę, V6 jest wyposażony w wyrafinowany system alarmowy. Jest to oczywiście dodatek do immobilizera silnika z komputerową blokadą a także zamkami drzwi i stacyjką zabezpieczonymi przed przewierceniem.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
RXE – najwyższy poziom
Jak można oczekiwać od najwyższej klasy 2,0-litrowej Laguny, wersja RXE posiada wszystkie udoskonalenia dobrze wyposażonych modeli RT – i dodaje własne. Na przykład lusterka w kolorze nadwozia są standardem, podobnie jak brak zintegrowanych przednich świateł przeciwmgielnych. Welurowe wykończenie jest również standardem – ale oferuje również możliwość cieszenia się niepowtarzalnym dotykiem i skórzaną tapicerką.
Dla wielu właścicieli Laguny będzie to warte dodatkowego wydatku, podobnie jak automatyczna klimatyzacja. Wiele uwagi poświęcono szczegółom wyposażenia RXE, takim jak zamykany schowek na rękawiczki, opóźnione wyłączenie świateł i w pełni regulowane zagłówki dla pasażerów tylnej kanapy. Na bardziej podstawowym poziomie cena RXE obejmuje: zestaw ABS z systemem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania, boczną poduszkę powietrzną kierowcy, wielofunkcyjny komputer z cyfrowym wyświetlaczem i syntezatorem mowy. Jak można było przewidzieć, Renault wykorzystało w luksusowym RXE swoją słynną umiejętność projektowania wyjątkowo wygodnych siedzeń.
Fotel kierowcy ma regulację wysokości i odcinka lędźwiowego, a fotel pasażera z przodu oferuje pozycję „relax”. Jeśli zależy Ci na najwyższym luksusie, dopłać trochę za opcjonalne, regulowane elektrycznie fotele przednie w modelu RXE. Po wybraniu idealnej pozycji, wbudowana pamięć elektroniczna przechowuje ją, gotową do ponownego ustawienia za naciśnięciem przycisku, gdy ktoś inny będzie prowadził samochód.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Przednie fotele mogą być również podgrzewane. Między fotelami znajduje się podłokietnik, a w ich oparciach znajdują się kieszenie. Wystarczy spojrzeć na szczegółową listę wyposażenia, aby przekonać się, że Laguna oferuje wszystko, czego potrzeba do bezpiecznej i komfortowej jazdy, głównie w standardzie, a jeśli nie, to w opcji.” – chwalił się producent.
źródło: Car Brochure Addict
Najnowsze komentarze