Citroenowi udało się zdobyć 6% udziałów, sprzedając ponad 500 tysięcy samochodów. Jest to 10 tysięcy mniej aut niż w roku 2005. Natomiast Peugeot sprzedał 605 tysięcy nowych aut. Dacia, która w raporcie ACEA jest wymieniana w grupie Renault, sprzedała blisko 24 tysiące samochodów, co należy uznać za bardzo dobry wynik. Jeśli chodzi o udziały w rynku grup motoryzacyjnych, to PSA jest w tym rankingu przed Renault. PSA posiada 13,3% udziałów w rynku, natomiast Renault i Dacia 9,1%. Łącznie więc francuskie samochody mają blisko 23% europejskiego rynku.
Co ciekawe, w Unii Europejskiej Polska okazuje się być całkiem sporym rynkiem zbytu. W ciągu połowy 2006 roku sprzedano tu blisko 120 tysięcy nowych samochodów. Więcej nie sprzedano w żadnym z nowych krajów członkowskich Unii. Przy krajach „starej Unii” Polska ma jednak niską sprzedaż – Francuzi kupili 1,1 miliona nowych aut, Anglicy 1,2 miliona.
Powyższe dane dotyczą rejestracji nowych samochodów osobowych. Raport nie uwzględnia Malty i Cypru.
Najnowsze komentarze