Beatrice Fouche, produkt manager w Renault, zdradziła w rozmowie z brytyjskim magazynem motoryzacyjnym „AutoCar”, że francuski koncern raczej nie zdecyduje się na sięgnięcie po legendę Alpine, lecz będzie produkował niszowe modele pod własną marką. Naturalnie podstawową produkcją będą samochody z gamy Megane, będącej filarem marki, zaś przy współudziale działu Renault Sport powstawać mają samochody przeznaczone dla wyjątkowo wymagających klientów. Sygnowane będą logo macierzystej marki.
Pierwszym samochodem, jaki ma powstać w oparciu o te założenia, będzie najprawdopodobniej Renault DeZir w wersji cabrio. Do napędu posłuży zapewne 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 200 KM znany choćby z Clio RS.
Oprócz tak intrygującego pojazdu powstanie jeszcze jeden-dwa równie spektakularne modele, ale na razie trudno przewidywać cokolwiek na ten temat.
Francuzi nie pójdą, jak widać, drogą popularną wśród japońskich producentów i nie stworzą, ani nie reaktywują oddzielnej marki. Jak wiadomo, Honda ma Acurę, Nissan Infiniti, a Toyota Lexusa. Renault zamierza swoje wyjątkowo wyrafinowane modele sprzedawać pod swoją własną marką.
Jak stwierdziła Beatrice Fouche, Renault jest już na tyle silna marką, z dużą lojalnością wśród klientów, że tego typu posunięcie wydaje się w pełni uzasadnione. Samochody typu DeZir będą powstawać w małych seriach dodatkowo budując prestiż marki Renault.
KG
Najnowsze komentarze