Otwiera drogę do wprowadzenia na rynek w 2010 roku Nissana LEAF, pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu o zerowej emisji zanieczyszczeń, stworzonego z myślą o masowej sprzedaży.
Alians Renault-Nissan wyznaczył sobie za cel zdobycie pozycji światowego lidera na rynku samochodów o zerowej emisji. Transport o zerowej emisji jest najlepszym rozwiązaniem problemu ocieplenia klimatu i niezależności energetycznej. Gratulujemy stanowi Massachusetts roli pioniera w zakresie redukcji gazów cieplarnianych. Chcemy wprowadzić na rynek tego stanu przystępny cenowo, całkowicie elektryczny samochód o zerowej emisji, przeznaczony do sprzedaży na masową skalę – powiedział Carlos Tavares, prezes Nissana na Amerykę.
W ramach porozumienia Nissan i stan Massachusetts opracują projekt promocji punktów ładowania samochodów elektrycznych, zachęcając do ładowania pojazdów w domu i w miejscu pracy oraz w miejscach ogólnodostępnych. Strony umowy będą wspólnie koordynować i czuwać nad racjonalnym rozwojem infrastruktury punktów ładowania. Nissan zobowiązał się także przekazać flotę samochodów elektrycznych do dyspozycji całego stanu. Porozumienie to wpisuje się w ramy ogólnoświatowej inicjatywy mającej na celu promowanie rozwoju technologii samochodów elektrycznych i pokrywa się z podstawowym dążeniem do redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Technologia samochodów elektrycznych stanowi skuteczny środek zmierzający do redukcji emisji gazów cieplarnianych i do rozwoju czystych energii. Z niecierpliwością czekamy na dzień, w którym podłączenie samochodu do punktu ładowania będzie tak samo proste jak zatankowanie paliwa – powiedział Ian Bowles, sekretarz do spraw energii i ochrony środowiska.
Nissan, poprzez Alians stworzony z firmą Renault, jest jedynym producentem, który zobowiązał się do masowej komercjalizacji samochodów elektrycznych na całym świecie. Zarówno osoby prywatne jak i firmy będą mogły nabyć pięcioosobowy samochód elektryczny Nissan LEAF. Model ten zostanie wprowadzony do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, w Japonii i w Europie pod koniec 2010 roku.
Nissan zapoczątkował ogólnoświatowe inicjatywy na rzecz samochodów o zerowej emisji w ramach współpracy z państwami, władzami miast, koncernami energetycznymi i innymi partnerami zajmującymi się przygotowywaniem rynku i infrastruktury. Nissan zawarł ponad dziesięć umów partnerskich w Stanach Zjednoczonych, np. ze stanami Tennessee i Oregon, hrabstwem Sonoma, miastami San Diego i San Francisco w Kalifornii, Phoenix i Tucson w Arizonie, Washington D.C., Seattle, a także z miastem Orlando i firmą Orlando Utilities Commission, z Progress Energy w Raleigh (Północna Karolina) i Reliant Energy z siedzibą w Houston. Nissan współpracuje także z AeroVironment w zakresie dostarczania i instalowania domowych punktów ładowania, dzięki czemu klienci będą mogli korzystać z rozwiązania all inclusive obejmującego samochód Nissan LEAF i domowy punkt ładowania.
Przy okazji Tournee Zero Emisji Nissana LEAF po 24 miastach Stanów Zjednoczonych, Nissan zaprezentował samochód elektryczny, technologię akumulatorów oraz cele firmy w zakresie transportu o zerowej emisji.
Nissan Ameryka Północna
Działalność Nissana w Ameryce Północnej obejmuje projektowanie samochodów, prace konstrukcyjne, finansowanie dla klientów indywidualnych i firm, sprzedaż i marketing, dystrybucję oraz produkcję. Nissan zobowiązał się do ochrony środowiska w ramach Zielonego Programu 2010, którego najważniejszymi punktami są: redukcja emisji CO2, zmniejszenie pozostałych emisji i zwiększenie recyklingu. Więcej informacji na temat Nissana LEAF i samochodów o zerowej emisji znajduje się na stronie www.nissanusa.com/leaf-electric-car
Alians Renault-Nissan
Alians Renault-Nissan zapoczątkował działania na rzecz wprowadzenia samochodów o zerowej emisji w prefekturze Kanagawa i w mieście Jokohama w Japonii, a także w Meksyku, w Izraelu, w Danii, w Portugalii, w Monako, w Zjednoczonym Królestwie, we Francji, w Szwajcarii, w Irlandii, w Chinach, w tym w Hong Kongu. Powstały w 1999 roku Alians Renault-Nissan sprzedał w 2009 roku 6.085.058 pojazdów. Celem Aliansu jest uplasowanie się wśród trzech najlepszych producentów samochodów na świecie pod względem jakości, technologii i rentowności.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze