Firma Targa Telematics poinformowała, że dostarczy usługi teleinformatyczne dla Renault. Będą one dostępne także na terenie Polski.
Zgodnie z nowym raportem badawczym1 firmy Berg Insight, zajmującej się analizą IoT, połączony samochód jest głównym trendem w branży motoryzacyjnej. Szacuje się, że prawie 72 procent wszystkich samochodów sprzedawanych na całym świecie w 2022 roku będzie miało zintegrowaną telematykę OEM, a w 2027 roku odsetek ten wzrośnie do 94 procent.
Dążąc do wykorzystania potencjału tego nowego środowiska, Targa Telematics, firma technologiczna specjalizująca się w opracowywaniu rozwiązań IoT i platform cyfrowych dla połączonej mobilności, podpisała strategiczne partnerstwo z Renault, mające na celu rozszerzenie gamy rozwiązań Targa Telematics dla połączonych samochodów poprzez integrację danych z pojazdów Renault i Dacia.
Umowa ta umożliwia Targa Telematics, jako Autoryzowanemu Dostawcy Usług Telematycznych Renault, korzystanie z „Renault Easy Connect for Fleet”, łącząc i aktywując większość modeli samochodów osobowych i dostawczych Renault, takich jak Renault Zoé, Twingo, Trafic, Mégane, Master, Kangoo, Clio, Captur, Express Van, Austral i Arkana, a także Dacia Duster i Dacia Spring.
Partnerstwo obejmie integrację strumieni danych floty bezpośrednio z platformą Targa Telematics. Umożliwi to Targa Telematics wykorzystanie danych zebranych z czujników w pojazdach Renault do zasilania nowych usług mobilności. Lokalizacja, przebieg, zużycie paliwa, dane dotyczące akumulatorów i ładowania pojazdów elektrycznych oraz inne kluczowe informacje mogą być rejestrowane bez konieczności instalowania sprzętu z rynku wtórnego.
Ponieważ Targa Telematics nadal pozycjonuje się jako wiodąca firma w zarządzaniu danymi producentów samochodów, usługi te będą dostępne dla klientów we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, na Węgrzech i w krajach skandynawskich.
„Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem współpracy z Renault w ramach naszej szerszej strategii współpracy z głównymi graczami w branży motoryzacyjnej, po serii podobnych umów. Umożliwia nam to wzmocnienie naszej pozycji w dziedzinie globalnej integracji danych, ulepszenie połączonych rozwiązań w zakresie mobilności i zapewnienie naszym klientom usług o wartości dodanej” – powiedział Alberto Falcione, wiceprezes ds. sprzedaży w Targa Telematics.
Celem tej współpracy jest zapewnienie menedżerom flot i kierowcom coraz większej liczby usług cyfrowych, upraszczając proces udostępniania w pojazdach. Integrując strumienie danych z systemów pokładowych każdego producenta, Targa Telematics dąży do opracowania innowacyjnych, połączonych rozwiązań mobilnych, które zaspokoją potrzeby ich klientów. Partnerstwo z Renault jest następstwem podobnych umów z innymi głównymi graczami w branży motoryzacyjnej.
źródło: Targa Telematics
Najnowsze komentarze