Wiceprezydent grupy Renault i członek rady dyrektorów AWTOWAZ-a Krystian Estiew podczas prezentacji nowego modelu Sandero zakomunikował, że koncern Renault, posiadający kontrolny pakiet akcji rosyjskiego AWTOWAZ-a, przygotował biznes-plan z założeniami rozwoju rosyjskiej firmy.
"Rzeczywiście przygotowaliśmy biznes-plan dla AWTOWAZ-a i teraz dyskutujemy między partnerami: Renault, Nissan i AWTOWAZ" – powiedział Estiew, dodawszy, że biznes-plan pokazuje dobre rezultaty, ale nie podał żadnych szczegółów.
Jak informuje "Interfaks", Estiew zakomunikował także, że kwestia AWTOWAZ-u będzie rozpatrywana na posiedzeniu Rady Dyrektorów aliansu Renault i Nissan. "Wierzymy, że kiedy będziemy w stanie pokonać problemy z jakością produkcji AWTOWAZ-a, to marka Łada zostanie najukochańszą marką u wszystkich Rosjan" – zaznaczył K. Estiew.
Oprócz tego Estiew zakomunikował, że Renault nominował kierownikiem dyrekcji projektu nowej produkcyjnej linii zakładu w Togliatti dotychczasowego przedstawiciela firmy Nissana.
Dodatkowo wiceprezydent grupy Renault zapowiedział, że rosyjscy dostawcy komponentów dla montażu samochodów AWTOWAZa mogą stworzyć 35 wspólnych przedsiębiorstw w Federacji Rosyjckiej z dostawcami Renault. Według jego wypowiedzi, obecnie istnieje plan zwiększenia udziału "dobrych" dostawców komponentów dla AWTOWAZa. "Tam, gdzie to możliwe, nawet jeśli to nam się nie bardzo podoba, będziemy się starać, żeby zachodni dostawcy przychodzili i tworzyli spółki z firmami rosyjskimi" – zaznaczył K. Estiew.
Według niego, AWTOWAZ może zostać dostawcą mas plastycznych dla aliansu Renault-Nissan, bo alians nie dysponuje własną produkcją mas plastycznych.
Wiceprezydent grupy Renault dodał też, że obecnie AWTOWAZ i grupa Sollers prowadzą negocjacje związane ze scaleniem sieci dostawców w jedeną sieć. "Na dzień dzisiejszy odbywają się negocjacje między AWTOWAZ i Sollers, żeby współpracować z tymi samymi dostawcami" – powiedział K. Estiew.
Kwestię współpracy Fiata i Sollers, które eksperci uznali bezpośrednim konkurentem spółki AWTOWAZ i Renault, przedstawiciel tej ostatniej zaznaczył, że jest "bardzo zadowolony, że jeszcze ktoś doszedł do takiego samego wniosku: że warto inwestować w produkcję samochodów w Rosji i lokalizować w Federacji Rosyjskiej jak najwięcej spółek kooperujących. Jeśli AWTOWAZ jeszcze nie rozumiał, że pora «obudzić się», to po powstaniu spółki Fiata i Sollersa pora to zrobić" – powiedział K. Estiew.
Mówiąc o najbliższych planach koncernu, wiceprezydent Renault zakomunikował, że firma rozpatruje możliwość produkcji jeszcze w tym roku samochodów Sandero z automatyczną skrzynią biegów. Według jego wypowiedzi wartość samochodu w takiej wersji może wzrosnąć o 30-35 tys. rubli przy bazowej cenie 319 tys. rubli.
Na podstawie publikacji magazynu "Za ruliem"
KG
Najnowsze komentarze