Renault pracuje nad zupełnie nowym, wyjątkowym napędem do samochodów nowej generacji. Przygotowuje go wraz z firmą Valeo. Przeznaczony jest do aut z napędem elektrycznym. Kiedy go zobaczymy?
Opierając się na swoim doświadczeniu w dziedzinie silników elektrycznych z uzwojonym wirnikiem, których jest pionierem w sektorze motoryzacyjnym od 2012 roku, Grupa Renault kontynuuje swoje dążenie do zaprojektowania nowego silnika: mocniejszego i bardziej wydajnego, bez użycia metali ziem rzadkich.
Nowy silnik elektryczny trzeciej generacji jest opracowywany wspólnie z firmą Valeo, która wnosi swoje doświadczenie w zakresie stojanów. Znajdujący się wciąż w fazie prototypowania silnik elektryczny nowej generacji, znany jako E7A, ujrzy światło dzienne w 2027 roku. Nie ma on odpowiednika na całym świecie.
Zobacz: Testy samochodów Renault
Innowacja made in France dla mocniejszego, bardziej kompaktowego i czystszego silnika. Grupa Renault i Valeo połączyły swoją wiedzę, aby stworzyć silnik elektryczny nowej generacji. Dzięki regularnej wymianie informacji między producentem samochodów a dostawcą motoryzacyjnym, partnerstwo to, rozpoczęte w 2021 r., szybko przekształciło się w projekt wspólnego rozwoju. Każdy z nich wniósł swój kluczowy komponent (wirnik z Grupy Renault i stojan z Valeo) oraz swoją wiedzę w zakresie rozwoju technologicznego i produkcji. Rozwój tego zaawansowanego technologicznie silnika elektrycznego, znanego jako E7A, jest obecnie w toku.
Nowy silnik elektryczny E7A o architekturze „wszystko w jednym”, czyni go o 30% bardziej kompaktowym przy równoważnej mocy niż obecne silniki montowane w Mégane E-Tech electric i Scénic E-Tech electric. Technologia wirnika, która nie wykorzystuje metali ziem rzadkich, zmniejsza ślad węglowy o 30%. Preferując wirnik z uzwojeniem zamiast technologii silników elektrycznych z magnesami trwałymi, Renault uniezależnia się od dostaw surowców.
Zobacz: nowe samochody Renault
Silnik elektryczny trzeciej generacji pomoże również skrócić czas ładowania akumulatora, ponieważ napięcie systemu zostanie zwiększone do 800 woltów, w porównaniu z obecnym standardem 400 woltów. Będzie on zarówno mocny, jak i wydajny, dzięki stojanowi dostarczonemu przez Valeo. Nowy silnik elektryczny E7A będzie rozwijał moc do 200 kW: większa moc bez konieczności zużywania większej ilości energii elektrycznej. Wreszcie, silnik ten wykorzystuje technologię Hairpin do montażu przewodów miedzianych, specjalność Valeo od 2010 roku.
Najnowsze komentarze