Renault Spider w tym roku obchodzi swoje 25 urodziny. Niewielki, lekki roadster o spartańskim wnętrzu i zwinności gokarta jeździł zarówno po torze, jak i publicznej drodze.
W roku 1990 Renault zaprezentowało ciekawy koncepcyjny roadster o nazwie Laguna. Ten dwuosobowy samochód wprawdzie nigdy nie trafił do produkcji, ale francuska marka nie porzuciła pomysłu wprowadzenia do oferty niewielkiego modelu, który mógłby wyjechać na tor i publiczne drogi. Efektem prac firmy był Renault Spider o futurystycznym nadwoziu z otwieranymi do góry drzwiami, który zadebiutował w 1995 roku podczas salonu samochodowego w Genewie.
Spider był połączeniem wyścigowego podwozia, lekkiego nadwozia wykonanego z tworzyw sztucznych oraz silnika napędzającego tylne koła. Renault wykorzystało 2-litrową, czterocylindrową jednostkę o mocy 108 kW/147 KM zaprojektowaną z myślą o wyścigach. Silnik rozpędzał małego roadstera od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy a maksymalna prędkość pojazdu wynosiła 215 km/h.
Renault Spider mierzył 3.795 mm a jego masa wynosiła zaledwie 930 kg, ale nie obyło się bez wyrzeczeń. Wnętrze pozbawiono wszystkiego, co nie było niezbędne do jazdy. Liczyła się szybkość pokonywania zakrętów. Brakowało m.in. ogrzewania, wspomagania kierownicy, a radio oraz szyba przednia były dostępne za dodatkową opłatą. Krótka lista wyposażenia składała się z kubełkowych foteli Recaro, kierownicy, prędkościomierza i dwóch analogowych zegarów z temperaturą. Jedynym elementem dostarczającym „komfortu” była regulacja położenia pedałów, aby kierowca mógł lepiej dostosować pozycję podczas jazdy.
Model Spider był produkowany w fabryce w Dieppe. Łączne powstały 1.493 egzemplarze modelu.
Źródło: Renault
Najnowsze komentarze