W poszukiwaniu eleganckiego, nowoczesnego modelu, który zastąpiłby w ofercie Renault Safrane, francuska marka zaproponowała w roku 1998 roku koncepcyjny pojazd o nazwie Vel Satis.
Vel Satis pochodzi od słów Vélocité et Satisfaction, które w języku francuskim oznaczają szybkość i satysfakcję. Nazwa miała oczywiście odzwierciedlać charakter nowego modelu spod znaku rombu, który zadebiutował jako koncept podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1998 roku. Futurystyczny Vel Satis o kanciastej sylwetce oznajmiał wszem i wobec, że kolejne samochody w portfolio marki na pewno nudne nie będą. Na wygląd nadchodzących samochodów Renault wpłynęły takie elementy konceptu jak: dwuczęściowy grill z dużym logo producenta, przednie reflektory oraz charakterystyczne wcięcie w tylnej części pojazdu. Styliści inspirowali się prototypem przy projektowaniu seryjnego Vel Satisa, a także modeli Avantime i Megane II.
Renault Vel Satis Concept wykorzystywał panoramiczny dach doświetlający wnętrze oraz drzwi wykonane z włókna węglowego, które otwierały się za pomocą jednego dotknięcia w miejscu, w którym powinna znajdować się tradycyjna klamka. Podobnie otwierany był bagażnik (otwierała się górna i dolna część tylnej klapy) oraz maska skrywająca silnik V6 o pojemności 3 litrów, który generował 210 KM mocy.
Elegancko, ale nie mniej ciekawie prezentowało się również wnętrze czteromiejscowego Renault Vel Satis. Francuski producent zastosował kierownicę z nieruchomym centrum oraz wysuwane „tace” po stronie pasażera. Jedna z nich zastępowała schowek a na drugiej znajdowała się klawiatura do obsługi komputera oraz odtwarzacz DVD. Po zajęciu miejsca za kierownicą Vel Satisa wysuwały się zegary. Elektroniki nie brakowało również przy obsłudze innych funkcji.
Najnowsze komentarze