Renault jest jedynym europejskim producentem samochodów, który stworzył w swoich strukturach specjalny dział zajmujący się projektowaniem, produkcją i marketingiem pojazdów przystosowanych do transportu osób z dysfunkcjami narządów ruchu.
Nowy Master zastępuje tym samym poprzednią wersję furgonu przystosowanego do przewozu niepełnosprawnych. Nowa odmiana zapewnia wysoki komfort podróży sześciu osobom na wózkach inwalidzkich, lub dziewięciu sprawnym. Możliwe jest też mieszanie pasażerów – gdy na pokładzie znajdzie się sześciu „wózkowiczów”, można zabrać jeszcze trzy osoby sprawne.
Koszty konwersji Mastera kładącej nacisk na modularność, komfort i optymalizację wykorzystania miejsca zaczynają się od 7.000 euro brutto. Prezentacja samochodu miała miejsce w ubiegłym tygodniu na wystawie Autonomic Show, która jest ważnym miejscem na mapie imprez targowych, na których prezentuje się rozwiązania ułatwiające życie osobom niepełnosprawnym ruchowo.
Praktyczny i wygodny
Nowy Master TPMR (Transport de Personnes à Mobilité Réduite – Transport Osób o Ograniczonej Mobilności) powstaje w oparciu o wersje L2H2 lub L3H2. Długość przedziału przeznaczonego dla osób transportowanych wynosi odpowiednio 2,95 m i 3,60 m przy szerokości 1,65 m. Auto oferowane jest ze wszystkimi silnikami gamy Mastera o mocach 100 KM, 125 KM i 150 KM.
Można zamówić dwie wersje wyposażenia:
– Essential – posiada ręczną, wspomaganą mechanicznie aluminiową rampę/podnośnik o wymiarach 250×80 cm
– Easy – posiada zamontowaną z tyłu pojazdu windę o nośności 350 kg pozwalającą na wjazd osobom o dużej dysfunkcji narządów ruchu
Nowy Master TPMR oferuje szereg udogodnień poprawiających komfort podróży osobom niepełnosprawnym:
– całkowicie tapicerowane, gładkie wnętrze, beż żadnych wystających śrub itp.; zwrócono szczególną uwagę na komfort termiczny, a kolorystyka wnętrza jest analogiczna, jak w przedziale kierowcy;
– podłoga z dziesięcioma wbudowanymi prowadnicami pozwala na pewne kotwienie zarówno foteli, jak i mocowanie wózków inwalidzkich w miejscach, gdzie to jest konieczne; pokryta jest antypoślizgowym, łatwym w czyszczeniu i utrzymaniu, wodoszczelnym tworzywem;
– podobne listwy mocujące biegną tuż nad górną krawędzią okien bocznych umożliwiając dowolne mocowanie pasów bezpieczeństwa, w zależności od potrzeb;
– koła wózków inwalidzkich mogą być mocowane zgodnie ze standardem Q’Straint Deluxe (opcja).
Perfekcyjnie adaptowalny do potrzeb klienta
Nowy Master TPMR kierowany jest głównie do instytucji opiekuńczych i usługowych typu domy opieki, firmy taksówkowe i inne świadczące usługi wynajmu pojazdów itp. Oczywiście na życzenie klienta można dostosować ten samochód praktycznie „pod wymiar”.
Warto podkreślić kilka ważnych cech tego samochodu:
– siedzenia – są wyjątkowo ergonomiczne i wygodne, a przy tym łatwo je zdemontować w razie potrzeb;
– 900-milimetrowy „korytarz” umożliwiający łatwe manewrowanie wózkiem inwalidzkim;
– szereg udogodnień poprawiających bezpieczeństwo przewożonych osób ze wskaźnikiem niedomkniętych drzwi itp.;
– szerokie drzwi boczne (1.200 mm) z dodatkowym uchwytem przy słupku B, umożliwiające łatwiejsze wchodzenie do samochodu z jego prawej strony;
– indywidualne panele oświetleniowe, rolety okienne itp.;
– indywidualne nawiewy, w tym szczególnie ważne dla niepełnosprawnych ogrzewanie, działające skutecznie – dzięki specjalnej pompie ogrzewania – nawet wtedy, gdy silnik nie zdążył się jeszcze rozgrzać;
Renault Tech jest działem koncernu Renault zajmującym się projektowaniem i produkcją samochodów specjalnego przeznaczenia. To właśnie tutaj przygotowuje się samochody do:
– transportu osób niepełnosprawnych (w tym także dla niepełnosprawnych kierowców);
– nauki jazdy;
– specjalnych zadań określanych indywidualnie przez klientów.
Renault Tech ma własnych handlowców i opiekunów technicznych, którzy specjalizują się w realizacji i serwisie indywidualnych potrzeb klientów. Są to specjaliści certyfikowani przez Renault i posiadający pełne wsparcie koncernu.
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze