Utrzymując politykę sprzedaży zorientowaną na wartość, światowa sprzedaż Renault w pierwszym kwartale wyniosła 354.545 sztuk*, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do pierwszego kwartału 2022 roku.
W Europie sprzedaż marki Renault wzrosła o 20% do 231.125 sztuk.
Renault odnotowało silny wzrost w segmencie C (+51%) w Europie dzięki sukcesowi Megane E-Tech Electric, Arkany i Australa.
Na rynku pojazdów zelektryfikowanych** Renault utrzymuje pozycję lidera, notując 24-procentowy wzrost wolumenu, wspierany przez podwójną ofertę na modele elektryczne i w pełni hybrydowe.
Renault utrzymuje w Europie stabilny mix kanałów ze sprzedażą ponad 1 na 2 auta w kanale dystrybucji do klientów prywatnych.
Renault, lider europejskiego rynku samochodów dostawczych, odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych w Europie (+32%) przy wzroście tego segmentu rynku o 8%.
* Wszystkie dane bez sprzedaży w Rosji.
** Obejmuje EV, hybrydy (HEV) i hybrydy typu plug-in (PHEV), z wyłączeniem łagodnej hybrydy (MHEV).
Przy zachowaniu polityki sprzedaży zorientowanej na wartość, światowa sprzedaż Renault osiągnęła poziom 354.545 sztuk* (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe), co oznacza wzrost o 9% w stosunku do I kwartału 2022 roku.
W Europie Renault osiąga udział w rynku na poziomie 6,2% (+0,2 pkt w stosunku do I kwartału 2022 r.) z 231.125 egzemplarzami (auta osobowe i dostawcze). Podobnie jak w 2022 roku, marka wykazuje znaczący postęp w segmentach o wysokiej wartości – rosnącym rynku zelektryfikowanym**, segmencie C, rynku detalicznym oraz segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Wzrost na rynku pojazdów zelektryfikowanych
Na rynku samochodów zelektryfikowanych Renault utrzymuje pozycję lidera z 24-procentowym wzrostem do poziomu 61.000 samochodów.
Zelektryfikowana gama (BEV i hybrydowe układy napędowe) stanowi obecnie 38% sprzedaży samochodów osobowych Renault w Europie (w okresie I kwartału 2023 r.), podczas gdy średnia rynkowa sięga 34%.
W pełni hybrydowe pojazdy (HEV) miały dobre wyniki pierwszego kwartału, a ich sprzedaż wzrosła o 42% do poziomu 38.400 sztuk. Ta technologia, która jest bardzo pożądana przez klientów prywatnych, osiąga udział 60% w sprzedaży Arkany i 67% w sprzedaży Australa.
Rejestracje samochodów elektrycznych Renault w Europie wzrosły o 15% do poziomu 20.000 samochodów. Megane E-Tech Electric, dla której dopiero bieżący rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży, osiągnęła w okresie pierwszego kwartału sprzedaż ponad 11.000 egzemplarzy. To najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w swoim segmencie we Francji.
Wzrost w segmencie aut o wysokiej wartości
W europejskim segmencie C sprzedaż Renault wzrosła w okresie I kwartału 2023 r. o 51% osiągając poziom 62.000 rejestracji. Oprócz Megane E-Tech Electric sukces kontynuuje Renault Arkana, które w ciągu trzech miesięcy pierwszego kwartału 2023 r. sprzedało się w już ponad 18.500 egzemplarzach. Wprowadzenie na rynek nowego Renault Austral skutkuje również dobrymi wynikami – odnotowano w czasie I kwartału 15.500 rejestracji tego modelu. Jednocześnie od wprowadzenia go na rynek w listopadzie ubiegłego roku (2022) zarejestrowano już 22.400 sprzedanych egzemplarzy.
W kontekście ograniczonej podaży Renault osiąga swój cel detaliczny i utrzymuje go na optymalnym poziomie, sprzedając więcej niż jeden pojazd na dwa klientom prywatnym. Mix detaliczny sięga 54% w I kwartale 2023 roku, co oznacza +10 punktów procentowych w stosunku do średniej rynkowej (44%).
Skonfiguruj samochód Renault dla siebie
Wzrost na rynku lekkich samochodów dostawczych
Renault jest liderem rynku lekkich samochodów dostawczych w Europie, osiągając dobre wyniki, wzrost o 32% przy sprzedaży 68.486 aut na rynku, który odnotował wzrost o 8%.
Tak dynamiczne wyniki były spowodowane sukcesem trzech flagowych produktów: Kangoo (+36%), Mastera (+20%) i Trafic’a (+43%), liderów w swoich segmentach.
Będąc od 12 lat pionierem w dziedzinie zelektryfikowanych pojazdów użytkowych z Kangoo i Masterem, marka będzie kontynuować ten trend, wprowadzając Trafic’a Van E-Tech i prezentując przed końcem roku nowy samochód dostawczy EV.
„Renault przyspiesza swój zyskowny wzrost dzięki naszym udanym debiutom w segmentach o wysokiej wartości (Arkana, New Austral i Megane E-Tech Electric). Spodziewamy się przyspieszyć tę dynamikę wraz z premierą Nowego Espace” – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
Podsumowanie sprzedaży Renault – samochody osobowe + lekkie pojazdy użytkowe
15 największych rynków Renault w wynikach I kwartału 2023 r.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie i grafiki: Renault
Najnowsze komentarze