Pierwsze przedseryjne egzemplarze zjechały z taśmy produkcyjnej fabryki w Kałudze w połowie kwietnia. Dziś przyszedł czas na normalną produkcję, a efekty trafią do salonów rosyjskich dealerów Peugeota z początkiem sierpnia. 408-ka z ceną bazową poniżej 550.000 rubli może się okazać bardzo interesującym graczem na rosyjskim rynku. Pozycjonowana jest w górnej strefie segmentu C, dorównując rozstawem osi (2.710 mm) niektórym samochodom klasy średniej. W efekcie wybierana będzie przez klientów potrzebujących sporego auta, którzy niekoniecznie zechcą wydać pieniądze potrzebne na zakup pojazdu z segmentu D.
Przestronnością wnętrza, czy pojemnością bagażnika (526 litrów), Peugeot 408 powinien zachwycić wielu potencjalnych klientów. Wyposażeniem, dostosowanym do trudnych rosyjskich warunków klimatycznych i drogowych – również. Wzmocnione zawieszenie, zwiększony prześwit, akumulator o ponadstandardowej pojemności, mocniejszy alternator, zbiornik płynu spryskiwaczy o większej objętości, czy wydajniejsze ogrzewanie, to elementy przygotowane z myślą specjalnie o tym modelu.
W bazowej wersji benzynowej nie ma, niestety, klimatyzacji – trzeba za nią dopłacić 28.000 rubli. Urządzenie to jest za to standardem w podstawowej odmianie diesla, która kosztuje 637.000 rubli. Za topową odmianę napędzaną 150-konnym silnikiem benzynowym 1.6 THP z automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić 789.000 rubli, a na pokładzie znajdzie się całkiem imponujące wyposażenie, z podgrzewaną przednią szybą, matami grzejnymi w siedzeniach, czy zestaw audio z odtwarzaczem mp3 i łącznością Bluetooth®.
Z taśmy produkcyjnej zakładów w Kałudze zjeżdżają już inne modele PSA i Mitsubishi: Peugeot 308, Citroën C4, Peugeot 4007, Citroën C-Crosser oraz Mitsubishi Outlander.
KG Citroen
Najnowsze komentarze