Używany samochód do 20.000 złotych to najpopularniejsza chyba kategoria na rynku wtórnym. Jakie auto kupić za te pieniądze? Zaczynamy przegląd najciekawszych modeli na rynku wtórnym, podpowiadając które są warte uwagi. Na pierwszy ogień idzie Citroen, marka, w ofercie której znajdziemy kilka perełek wartych uwagi. Samochody te oferuję bardzo wysoki komfort jazdy, estetyczne i funkcjonalne wnętrze oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Co ważne, w przeciwieństwie do takich marek jak Audi, Volkswagen czy Toyota, Citroen nie jest popularny wśród złodziei. Naszym warunkiem wejściowym jest też to, żeby samochód nie był starszy niż z rocznika 2010, co daje dostęp do wielu modeli.
Używane Citroeny będą też zwykle młodsze i miały lepsze wyposażenie oraz mniejszy przebieg niż ich konkurenci z Niemiec, co ma znaczenie przy kosztach serwisowania. Nietrudno znaleźć egzemplarze krajowe, z udokumentowaną historią, często od pierwszego właściciela.
Samochody klasy średniej. Używany Citroen C5 II (2008-2017)
Citroen C5 II generacji (niekiedy nazywany też mk3, III lub X7) jest chyba najciekawszym autem w całym zestawieniu. Bardzo dopracowana konstrukcja, najwyższy komfort jazdy z hydropneumatycznym zawieszeniem (lepiej może być tylko w topowych limuzynach), bardzo komfortowe, wygodne wnętrze i praktyczne wersje kombi. Gorąco rekomendujemy ten wybór. W wersji Exclusive będzie on jeszcze wyjątkowo dobrze wyposażony. Za 20.000 złotych bez problemu kupimy rocznik 2010-2011.
Citroen C5 drugiej generacji zadebiutował w 2008 roku. Wprowadzono m.in. nowe, eleganckie i dobrze wyglądające do dzisiaj nadwozie, nowe bogatsze wyposażenie oraz poprawiono całą konstrukcję. Samochód był reklamowany jako najbardziej niemiecki francuski samochód. I rzeczywiście, zewnętrznie jak i wewnątrz nieco nawiązuje np. do BMW. Pojemność bagażnika to 467 litrów w wersji standardowej i 533 w kombi.
https://www.youtube.com/watch?v=6EZYSf5e-1k
Citroen C5 dostępny był z manualnymi jak i automatycznymi skrzyniami biegów. Najprzyjemniejszy do jazdy będzie klasyczny automat EAT6 (6-biegowy) ale występują też wersje ze skrzynią ETG6, czyli zautomatyzowaną. Warto pamiętać w przypadku tej ostatniej, że wraz ze zużywającym się sprzęgłem należy ją regulować (prosta i niedroga czynność).
C5 można było zamówić w kilku kolorach wnętrza. My polecamy jasne. Wygląda obłędnie!
Zawieszenie hydropneumatyczne – Hydractive 3
Zawieszenie to jest niezawodne, nie wymaga zbyt częstego serwisowania i daje kilka przewag nad klasycznymi amortyzatorami. Wśród nich stały prześwit, niezależny od obciążenia samochodu. Ale największą zaletą Hydractive 3 jest komfort jazdy, fantastyczne izolowanie od nierówności i dziur. Co ważne, to zawieszenie izoluje także drgania niskiej częstotliwości, co znakomicie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy. Reguluje się też – elektroniczne – charakterystykę pracy tego zawieszenia a cały samochód można unosić lub opuszczać.
https://www.youtube.com/watch?v=zweRjlMYh4A
W internecie można niekiedy spotkać opinię (a raczej miejską legendę, w której nie ma nawet ziarna prawdy), że zawieszenie hydropneumatyczne nie daje kontroli nad prowadzeniem. Takie coś mogą napisać osoby, które nigdy Citroenem nie jechały. Już pierwsze Citroeny z zawieszeniem hydropneumatycznym, takie jak np. DS, świetnie radziły sobie nawet w bardzo szybkich rajdach. Citroen C5 II nie jest tu wyjątkiem a jak komuś za „miękko” to może włączyć sobie tryb sport. Serwis takiego jest zawieszenia jest niedrogi a popularność modelu sprawia, że warsztaty znający się na jego obsłudze znajdziemy w całej Polsce.
Citroena C5 można było zamówić też z klasycznym zawieszeniem, które nie daje jednak takiej przyjemności z jazdy jak Hydractive. Łatwo go poznać po tym, że nie ma przycisków sterowania zawieszeniem poniżej drążka biegów.
Silniki 2.7 HDi bi-turbo oraz 3.0 V6
Citroen C5 (jak i Citroen C6) występował również w bardzo mocnej odmianie 2.7 HDi bi-turbo oraz z benzynowym silnikiem V6. Dla amatorów dużych mocy (i nieco większych wydatków eksploatacyjnych) to prawdziwa gratka. Więcej informacji na temat temat znajdziesz w naszym poradniku zakupowym Citroena C6.
Ile kosztuje używany Citroen C5 II
W ogłoszeniach dominują C5 z silnikiem diesla, jednak warto pamiętać, że część może mieć klasyczne zawieszenie (np. z silnikiem 1.6 e-HDi).
marka i model |
rocznik |
przebieg |
silnik |
cena |
Citroen C5 II |
2010 |
208.000 |
2.0 HDi 163 KM |
19.900 zł |
Citroen C5 II |
2010 |
120.000 |
2.0 HDi 163 KM |
19.700 zł |
Citroen C5 II |
2010 |
254.000 |
2.0 HDi 163 KM |
19.500 zł |
Citroen C5 II |
2010 |
218.000 |
2.0 HDi 163 KM |
20.600 zł |
Citroen C5 II |
2011 |
159.000 |
2.0 HDi 140 KM |
19.800 zł |
Citroen C5 II |
2012 |
179.000 |
2.0 HDi 163 KM |
20.900 zł |
Citroen C5 II |
2011 |
146.000 |
2.2 HDi 204 KM |
19.900 zł |
Citroen C5 x7 czy Volkswagen Passat?
Nawet najwięksi zwolennicy niemieckiej motoryzacji zgodnie przyznają po przejażdżce Citroenem C5, że w dziedzinie komfortu i wygody jest nie do pobicia. Do tego dochodzi jeszcze bardzo przyjemne dla oka wnętrze i zdecydowanie wygodniejsze fotele. Volkswagen jest nudny, monotonny i dość twardy – po prostu nieprzyjemnie się nim jeździ po naszych drogach.
Testy i opinie użytkowników o Citroenie C5 w różnych odmianach znajdziecie tutaj.
Następca Citroena C5
Citroen przygotowuje następcę Citroena C5 i C6. Powinien pojawić się w okolicach roku 2020.
Samochody rodzinne. Używany Citroen C4 Picasso 5-os lub 7-os
Używany Citroen C4 Picasso to jeden z dwóch polecanych przez nas samochodów rodzinnych. Może z nim konkurować chyba jedynie Renault Scenic. Pod względem proporcji nadwozia i wyglądu najbardziej podoba nam się wersja 5-osobowa, z kolei Citroen C4 Grand Picasso będzie lepsza dla tych, którzy potrzebują przewieźć 7 osób. Występowała też wersja Lounge, która miała 4 pełnowymiarowe fotele.
Za 20 tysięcy kupimy rocznik 2010-2012. Samochód zadebiutował w 2006 roku na rynku, reklamowany pod hasłem Visiovan. I rzeczywiście, C4 Picasso to przede wszystkim jasne, przyjemne wnętrze. Ogromna szyba zachodzi prawie nad głowy kierowcy i pasażera z przodu, co daje poczucie przestrzeni i znakomicie poprawia nastrój polską jesienią i zimą. Po przesiadce z C4 Picasso do klasycznego samochodu będziecie się czuli tam jak… w czołgu. Wnętrze „Pikusia” oferuje mnóstwo praktycznych schowków a z tyłu są trzy niezależne fotele. Bagażnik oferuje 500 litrów.
https://www.youtube.com/watch?v=3HqGfjazyOg
Pod maską znajdziecie szereg sprawdzonych silników, które są trwałe i oszczędne. W ogłoszeniach dominuje 1.6 HDi 110 KM, który jest rzeczywiście polecany napędową i sprawnie radzi sobie ze sporym C4 Picasso w mieście i na trasie. Jego jedynym minusem jest ograniczona prędkość maksymalna, w zależności od wersji 174-180 km/h, więc jeśli planujecie jeździć dużo po autostradach poza Polską to polecamy silniejszą jednostkę.
Citroen C4 Picasso – jaka skrzynia biegów. ETG6 kontra EAT6?
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to możecie znaleźć zarówno manualne, jak i ETG6 (półautomatyczna) oraz EAT6 czyli klasyczny automat. Niekiedy w internecie można spotkać opinie o tym, że skrzynia zautomatyzowana niezbyt płynnie zmienia biegi, ale wynika to raczej z braku serwisowania i przyuczania skrzyni do własnego stylu jazdy. Serwisowanie jej dość proste i niedrogie, więc nie ma czego się obawiać. Kilkukrotnie też testowaliśmy samochody Citroena z tego typu skrzyniami i nie zauważyliśmy żadnych problemów, chociaż klasyczny automat jest nieco płynniejszy.
Testy i opinie użytkowników o Citroenie C4 Picasso w różnych odmianach znajdziecie tutaj.
Następca C4 Picasso
Następca C4 Picasso, czyli C4 Picasso II, pojawił się w 2013 roku. Niestety mieści się raczej poza budżetem 20 tysięcy złotych. Jeśli jednak bylibyście skłonni wydać około 30 tysięcy złotych, to oczywiście polecamy i mamy dla Was bardzo dokładny test tego samochodu:
Ile kosztuje Citroen C4 Picasso oraz Citroen Grand C4 Picasso?
W ogłoszeniach dominują samochody z silnikiem diesla. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli, warto szukać wersji Exclusive.
marka i model |
rocznik |
przebieg |
silnik |
cena |
Citroen C4 Picasso |
2010 |
133.000 |
1.6 HDi 110 KM |
20.850 zł |
Citroen Grand C4 Picasso |
2011 |
216.212 |
1.6 HDi 110 KM |
16.990 zł |
Citroen C4 Picasso |
2011 |
96.000 |
2.0 HDi 163 KM |
20.999 zł |
Citroen C4 Picasso |
2010 |
195.000 |
2.0 HDi 136 KM |
19.999 zł |
Citroen C4 Picasso |
2011 |
187.000 |
1.6 HDi 110 KM |
19.900 zł |
Citroen C4 Picasso |
2010 |
213.000 |
1.6 HDi 110 KM |
20.000 zł |
Samochody miejskie. Używany Citroen C3 II
Citroen C3 II to nieduży miejski model, który świetnie sprawdzi się jako drugie auto w rodzinie lub samochód dla kobiety. Dużą zaletą C3 jest dopracowana konstrukcja oraz fantastyczne rozwiązanie, poprawiające rozświetlenie wnętrza – ogromna przednia szyba Zenith, zachodząca prawie do środkowych słupków. Doskonale poprawia samopoczucie kierowcy w jesienne i zimowe dni, kiedy światła mało. Trzeba jednak pamiętać, że rozwiązanie to nie występowało we wszystkich modelach.
Za 20 tysięcy złotych możemy szukać aut w przedziale wiekowym z zakresu 2010-2012. W ogłoszeniach dominują dwa silniki – benzynowy 1.4 75 KM oraz diesel 1.6 o mocy 90 KM. Z takimi jednostkami nie będzie to demon prędkości, ale dynamika jest zupełnie wystarczająca. Z ciekawszych wersji były dostępne 1.4 VTi 95 KM, 1.6 VTi 120 KM oraz 1.6 HDi 110 KM. Wśród zalet C3 II generacji oprócz wspomnianej już szyby Zenith należy wymienić komfortowe zawieszenie (jak na rozmiar samochodu) oraz wygodne przednie fotele. Lepiej wyposażone wersje miały ekran i nawigację. Bagażnik ma 300 litrów pojemności.
Citroen C3 II był następcą modelu C3, zaprezentowanego w 2002 roku. Dostępne były 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa półautomatyczna oraz 4-biegowa klasyczna hydrauliczna automatyczna. Samochód ma 2.466 mm rozstawu osi, ale dzięki temu, że siedzi się dość wysoko, w środku jest jak na tą klasę dość przestronnie. W 2013 roku model przeszedł facelifting.
Jakiej wersji szukać? Najlepiej Exclusive, która będzie miała najlepsze wyposażenie wraz z szybą Zenith. Z silnikiem HDi będzie to bardzo oszczędne auto. Godne uwagi będą również wersje Airdream+ oraz VTR+.
Citroen C3 II był produkowany do 2016 roku, kiedy pojawił się jego następca – aktualny model.
Ile kosztuje używany Citroen C3 II
marka i model |
rocznik |
przebieg |
silnik |
cena |
Citroen C3 II |
2012 |
200.000 |
1.6 HDi 90 KM |
20.500 zł |
Citroen C3 II |
2010 |
121.000 |
1.4 75 KM |
19.400 zł |
Citroen C3 II |
2011 |
236.000 |
1.6 HDi 90 KM |
19.900 zł |
Citroen C3 II |
2011 |
167.000 |
1.4 75 KM |
19.550 zł |
Citroen C3 II |
2011 |
115.000 |
1.4 75 KM |
20.900 zł |
Citroen C3 II |
2010 |
142.000 |
1.6 HDi |
20.900 zł |
Citroen C3 II |
2010 |
129.000 |
1.4 95 KM VTi |
20.700 zł |
Citroen C3 II |
2010 |
155.800 |
1.4 75 KM |
19.500 zł |
Citroen C3 II |
2011 |
110.233 |
1.4 75 KM |
21.000 zł |
Testy i opinie użytkowników o Citroenie C3 w różnych odmianach znajdziecie tutaj.
Najnowsze komentarze