• Najnowsze

Samochód do 20,000 zł, cz.1: Używany Citroen C5, Citroen C4 Picasso, Citroen C3

2018-12-25

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Samochód do 20,000 zł, cz.1: Używany Citroen C5, Citroen C4 Picasso, Citroen C3

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2018-12-25
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania14min
179 11
18
202
UDOSTĘPNIEŃ
543
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

Używany samochód do 20.000 złotych to najpopularniejsza chyba kategoria na rynku wtórnym. Jakie auto kupić za te pieniądze? Zaczynamy przegląd najciekawszych modeli na rynku wtórnym, podpowiadając które są warte uwagi. Na pierwszy ogień idzie Citroen, marka, w ofercie której znajdziemy kilka perełek wartych uwagi. Samochody te oferuję bardzo wysoki komfort jazdy, estetyczne i funkcjonalne wnętrze oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Co ważne, w przeciwieństwie do takich marek jak Audi, Volkswagen czy Toyota, Citroen nie jest popularny wśród złodziei. Naszym warunkiem wejściowym jest też to, żeby samochód nie był starszy niż z rocznika 2010, co daje dostęp do wielu modeli.

Używane Citroeny będą też zwykle młodsze i miały lepsze wyposażenie oraz mniejszy przebieg niż ich konkurenci z Niemiec, co ma znaczenie przy kosztach serwisowania. Nietrudno znaleźć egzemplarze krajowe, z udokumentowaną historią, często od pierwszego właściciela.

Samochody klasy średniej. Używany Citroen C5 II (2008-2017)

Citroen C5 II generacji (niekiedy nazywany też mk3, III lub X7) jest chyba najciekawszym autem w całym zestawieniu. Bardzo dopracowana konstrukcja, najwyższy komfort jazdy z hydropneumatycznym zawieszeniem (lepiej może być tylko w topowych limuzynach), bardzo komfortowe, wygodne wnętrze i praktyczne wersje kombi. Gorąco rekomendujemy ten wybór. W wersji Exclusive będzie on jeszcze wyjątkowo dobrze wyposażony. Za 20.000 złotych bez problemu kupimy rocznik 2010-2011.

Citroen C5 drugiej generacji zadebiutował w 2008 roku. Wprowadzono m.in. nowe, eleganckie i dobrze wyglądające do dzisiaj nadwozie, nowe bogatsze wyposażenie oraz poprawiono całą konstrukcję. Samochód był reklamowany jako najbardziej niemiecki francuski samochód. I rzeczywiście, zewnętrznie jak i wewnątrz nieco nawiązuje np. do BMW. Pojemność bagażnika to 467 litrów w wersji standardowej i 533 w kombi.

Citroen C5 dostępny był z manualnymi jak i automatycznymi skrzyniami biegów. Najprzyjemniejszy do jazdy będzie klasyczny automat EAT6 (6-biegowy) ale występują też wersje ze skrzynią ETG6, czyli zautomatyzowaną. Warto pamiętać w przypadku tej ostatniej, że wraz ze zużywającym się sprzęgłem należy ją regulować (prosta i niedroga czynność).

C5 można było zamówić w kilku kolorach wnętrza. My polecamy jasne. Wygląda obłędnie!

Zawieszenie hydropneumatyczne – Hydractive 3

Zawieszenie to jest niezawodne, nie wymaga zbyt częstego serwisowania i daje kilka przewag nad klasycznymi amortyzatorami. Wśród nich stały prześwit, niezależny od obciążenia samochodu. Ale największą zaletą Hydractive 3 jest komfort jazdy, fantastyczne izolowanie od nierówności i dziur. Co ważne, to zawieszenie izoluje także drgania niskiej częstotliwości, co znakomicie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy. Reguluje się też – elektroniczne – charakterystykę pracy tego zawieszenia a cały samochód można unosić lub opuszczać.

W internecie można niekiedy spotkać opinię (a raczej miejską legendę, w której nie ma nawet ziarna prawdy), że zawieszenie hydropneumatyczne nie daje kontroli nad prowadzeniem. Takie coś mogą napisać osoby, które nigdy Citroenem nie jechały. Już pierwsze Citroeny z zawieszeniem hydropneumatycznym, takie jak np. DS, świetnie radziły sobie nawet w bardzo szybkich rajdach. Citroen C5 II nie jest tu wyjątkiem a jak komuś za „miękko” to może włączyć sobie tryb sport. Serwis takiego jest zawieszenia jest niedrogi a popularność modelu sprawia, że warsztaty znający się na jego obsłudze znajdziemy w całej Polsce.

Citroena C5 można było zamówić też z klasycznym zawieszeniem, które nie daje jednak takiej przyjemności z jazdy jak Hydractive. Łatwo go poznać po tym, że nie ma przycisków sterowania zawieszeniem poniżej drążka biegów.

Silniki 2.7 HDi bi-turbo oraz 3.0 V6

Citroen C5 (jak i Citroen C6) występował również w bardzo mocnej odmianie 2.7 HDi bi-turbo oraz z benzynowym silnikiem V6. Dla amatorów dużych mocy (i nieco większych wydatków eksploatacyjnych) to prawdziwa gratka. Więcej informacji na temat temat znajdziesz w naszym poradniku zakupowym Citroena C6.

Ile kosztuje używany Citroen C5 II

W ogłoszeniach dominują C5 z silnikiem diesla, jednak warto pamiętać, że część może mieć klasyczne zawieszenie (np. z silnikiem 1.6 e-HDi).

marka i modelrocznikprzebiegsilnikcena
Citroen C5 II2010208.0002.0 HDi 163 KM19.900 zł
Citroen C5 II2010120.0002.0 HDi 163 KM19.700 zł
Citroen C5 II2010254.0002.0 HDi 163 KM19.500 zł
Citroen C5 II2010218.0002.0 HDi 163 KM20.600 zł
Citroen C5 II2011159.0002.0 HDi 140 KM19.800 zł
Citroen C5 II2012179.0002.0 HDi 163 KM20.900 zł
Citroen C5 II2011146.0002.2 HDi 204 KM19.900 zł

 

Citroen C5 x7 czy Volkswagen Passat?

Nawet najwięksi zwolennicy niemieckiej motoryzacji zgodnie przyznają po przejażdżce Citroenem C5, że w dziedzinie komfortu i wygody jest nie do pobicia. Do tego dochodzi jeszcze bardzo przyjemne dla oka wnętrze i zdecydowanie wygodniejsze fotele. Volkswagen jest nudny, monotonny i dość twardy – po prostu nieprzyjemnie się nim jeździ po naszych drogach.

Testy i opinie użytkowników o Citroenie C5 w różnych odmianach znajdziecie tutaj.

Następca Citroena C5

Citroen przygotowuje następcę Citroena C5 i C6. Powinien pojawić się w okolicach roku 2020.

Samochody rodzinne. Używany Citroen C4 Picasso 5-os lub 7-os

Używany Citroen C4 Picasso to jeden z dwóch polecanych przez nas samochodów rodzinnych. Może z nim konkurować chyba jedynie Renault Scenic. Pod względem proporcji nadwozia i wyglądu najbardziej podoba nam się wersja 5-osobowa, z kolei Citroen C4 Grand Picasso będzie lepsza dla tych, którzy potrzebują przewieźć 7 osób. Występowała też wersja Lounge, która miała 4 pełnowymiarowe fotele.

Za 20 tysięcy kupimy rocznik 2010-2012. Samochód zadebiutował w 2006 roku na rynku, reklamowany pod hasłem Visiovan. I rzeczywiście, C4 Picasso to przede wszystkim jasne, przyjemne wnętrze. Ogromna szyba zachodzi prawie nad głowy kierowcy i pasażera z przodu, co daje poczucie przestrzeni i znakomicie poprawia nastrój polską jesienią i zimą. Po przesiadce z C4 Picasso do klasycznego samochodu będziecie się czuli tam jak… w czołgu. Wnętrze „Pikusia” oferuje mnóstwo praktycznych schowków a z tyłu są trzy niezależne fotele. Bagażnik oferuje 500 litrów.

Pod maską znajdziecie szereg sprawdzonych silników, które są trwałe i oszczędne. W ogłoszeniach dominuje 1.6 HDi 110 KM, który jest rzeczywiście polecany napędową i sprawnie radzi sobie ze sporym C4 Picasso w mieście i na trasie. Jego jedynym minusem jest ograniczona prędkość maksymalna, w zależności od wersji 174-180 km/h, więc jeśli planujecie jeździć dużo po autostradach poza Polską to polecamy silniejszą jednostkę.

Citroen C4 Picasso – jaka skrzynia biegów. ETG6 kontra EAT6?

Jeśli chodzi o skrzynie biegów to możecie znaleźć zarówno manualne, jak i ETG6 (półautomatyczna) oraz EAT6 czyli klasyczny automat. Niekiedy w internecie można spotkać opinie o tym, że skrzynia zautomatyzowana niezbyt płynnie zmienia biegi, ale wynika to raczej z braku serwisowania i przyuczania skrzyni do własnego stylu jazdy. Serwisowanie jej dość proste i niedrogie, więc nie ma czego się obawiać. Kilkukrotnie też testowaliśmy samochody Citroena z tego typu skrzyniami i nie zauważyliśmy żadnych problemów, chociaż klasyczny automat jest nieco płynniejszy.

Testy i opinie użytkowników o Citroenie C4 Picasso w różnych odmianach znajdziecie tutaj.

Następca C4 Picasso

Następca C4 Picasso, czyli C4 Picasso II, pojawił się w 2013 roku. Niestety mieści się raczej poza budżetem 20 tysięcy złotych. Jeśli jednak bylibyście skłonni wydać około 30 tysięcy złotych, to oczywiście polecamy i mamy dla Was bardzo dokładny test tego samochodu:

Ile kosztuje Citroen C4 Picasso oraz Citroen Grand C4 Picasso?

W ogłoszeniach dominują samochody z silnikiem diesla. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli, warto szukać wersji Exclusive.

marka i modelrocznikprzebiegsilnikcena
Citroen C4 Picasso2010133.0001.6 HDi 110 KM20.850 zł
Citroen Grand C4 Picasso2011216.2121.6 HDi 110 KM16.990 zł
Citroen C4 Picasso201196.0002.0 HDi 163 KM20.999 zł
Citroen C4 Picasso2010195.0002.0 HDi 136 KM19.999 zł
Citroen C4 Picasso2011187.0001.6 HDi 110 KM19.900 zł
Citroen C4 Picasso2010213.0001.6 HDi 110 KM20.000 zł

 

Samochody miejskie. Używany Citroen C3 II

Citroen C3 II to nieduży miejski model, który świetnie sprawdzi się jako drugie auto w rodzinie lub samochód dla kobiety. Dużą zaletą C3 jest dopracowana konstrukcja oraz fantastyczne rozwiązanie, poprawiające rozświetlenie wnętrza – ogromna przednia szyba Zenith, zachodząca prawie do środkowych słupków. Doskonale poprawia samopoczucie kierowcy w jesienne i zimowe dni, kiedy światła mało. Trzeba jednak pamiętać, że rozwiązanie to nie występowało we wszystkich modelach.

Za 20 tysięcy złotych możemy szukać aut w przedziale wiekowym z zakresu 2010-2012. W ogłoszeniach dominują dwa silniki – benzynowy 1.4 75 KM oraz diesel 1.6 o mocy 90 KM.  Z takimi jednostkami nie będzie to demon prędkości, ale dynamika jest zupełnie wystarczająca. Z ciekawszych wersji były dostępne 1.4 VTi 95 KM, 1.6 VTi 120 KM oraz 1.6 HDi 110 KM. Wśród zalet C3 II generacji oprócz wspomnianej już szyby Zenith należy wymienić komfortowe zawieszenie (jak na rozmiar samochodu) oraz wygodne przednie fotele. Lepiej wyposażone wersje miały ekran i nawigację. Bagażnik ma 300 litrów pojemności.

Citroen C3 II był następcą modelu C3, zaprezentowanego w 2002 roku. Dostępne były 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa półautomatyczna oraz 4-biegowa klasyczna hydrauliczna automatyczna. Samochód ma 2.466 mm rozstawu osi, ale dzięki temu, że siedzi się dość wysoko, w środku jest jak na tą klasę dość przestronnie. W 2013 roku model przeszedł facelifting.

Jakiej wersji szukać? Najlepiej Exclusive, która będzie miała najlepsze wyposażenie wraz z szybą Zenith. Z silnikiem HDi będzie to bardzo oszczędne auto. Godne uwagi będą również wersje Airdream+ oraz VTR+.

Citroen C3 II był produkowany do 2016 roku, kiedy pojawił się jego następca – aktualny model.

Ile kosztuje używany Citroen C3 II

marka i modelrocznikprzebiegsilnikcena
Citroen C3 II2012200.0001.6 HDi 90 KM20.500 zł
Citroen C3 II2010121.0001.4 75 KM19.400 zł
Citroen C3 II2011236.0001.6 HDi 90 KM19.900 zł
Citroen C3 II2011167.0001.4 75 KM19.550 zł
Citroen C3 II2011115.0001.4 75 KM20.900 zł
Citroen C3 II2010142.0001.6 HDi20.900 zł
Citroen C3 II2010129.0001.4 95 KM VTi20.700 zł
Citroen C3 II2010155.8001.4 75 KM19.500 zł
Citroen C3 II2011110.2331.4 75 KM21.000 zł

 

Testy i opinie użytkowników o Citroenie C3 w różnych odmianach znajdziecie tutaj.

Galeria

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C3C4 PicassoC5Citroen
Udostepnij104Tweet41Udostepnij11
Poprzedni

Historia Citroën. Geniusz Andre Citroën, związki z Polską, historia modeli i rozwoju

Następny

Citroen C3 Aircross i bitwa przed Tesco!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroen C3 Aircross i bitwa przed Tesco!

Dacia Duster

Nowości Dacii: Limitowana Dacia Duster Escape 2019, nowe silniki w gamie

Citroen w Hiszpanii

Hiszpanie pokochali Citroena: C3, C4 Cactus i C3 Aircross hitem

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Texas910Gus o Nowy Citroën CC21 na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał konkurent Renault Kiger?
    • Kamil o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Kamil o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Kamil o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Tom o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Gdzie te zdjecia o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Dawid o Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • pawel27 o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Daniel o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Wiesław o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    18
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.