czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Samochody elektryczne w miejskiej flocie z obowiązku od 2022 roku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-20
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
83 1
0
Samochody elektryczne w miejskiej flocie z obowiązku od 2022 roku
77
UDOSTĘPNIEŃ
241
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Już na początku 2022 roku przynajmniej co 10 samochód we flocie samorządów będzie musiał być napędzany energią elektryczną. Wiele miast już teraz korzysta z elektrycznych aut z uwagi na zalety tego rozwiązania, takie jak brak emisji spalin i CO2 podczas jazdy oraz cicha praca silnika. Z elektrycznych aut Renault korzystają m.in. urzędy w Białymstoku, Rzeszowie, Sopocie, Szczecinie, Warszawie i Wołominie, ciepłownia w Krakowie, straż miejska w Bielsku-Białej czy warszawski ekopatrol, czyli ekologiczny oddział straży miejskiej.

Ustawa o elektromobilności nakłada na samorządy obowiązek stopniowej elektryfikacji floty. Od stycznia 2022 roku. 10% aut wykorzystywanych przez lokalne urzędy i instytucje mają stanowić auta elektryczne. Do 2025 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 30%.

Wiele miast już rozpoczęło przygotowania do wejścia w życie tych przepisów i zaczyna korzystać z pojazdów elektrycznych. Nie chodzi tylko o spełnienie obowiązku, ponieważ wybór bardziej ekologicznych środków transportu pozytywnie wpływa również na wizerunek miasta.

Dla środowiska naturalnego i zdrowia mieszkańców

Wspieranie rozwoju elektromobilności to przejaw troski o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi. Pojazdy elektryczne mogą przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza. Zdają sobie z tego sprawę sami mieszkańcy polskich miast – aż 72% z nich w badaniu przeprowadzonym dla Renault jako największą zaletę pojazdów elektrycznych wskazało brak emisji spalin podczas jazdy*. Przeprowadzone w Rzymie badanie wykazało, że gdyby pojazdy elektryczne stanowiły 20% pojazdów poruszających się po mieście, możliwe byłoby ograniczenie emisji dwutlenku azotu nawet o 25%, a stężenia pyłów aż o 30%**.

Samochody elektryczne mogą być odpowiedzią również na inne ekologiczne wyzwania, takie jak zanieczyszczenie hałasem. Pozwala na to cicha praca silnika. Auta elektryczne mogą także przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 związanych z transportem, co ma znaczenie dla przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.

Urzędy i miejskie spółki z elektrycznymi autami

W ostatnich latach na korzystanie z elektrycznych pojazdów zdecydowało się wiele samorządów. Samochodami elektrycznymi marki Renault dysponują urzędy w Białymstoku, Rzeszowie, Sopocie, Szczecinie, Warszawie i Wołominie. W Warszawie Renault ZOE są użytkowane m.in. przez Zarząd Zieleni Miejskiej oraz Zarząd Dróg Miejskich, który wykorzystuje także dostawcze Renault Kangoo Z.E. Aż siedem aut elektrycznych Renault zakupiło również Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Krakowie. Elektrycznym Kangoo Express Z.E. jeżdżą strażnicy miejscy w Bielsku-Białej.

Transport przyjazny zwierzętom

Samorządy decydują się na pojazdy elektryczne także z nieoczywistych powodów. Ekologiczny oddział straży miejskiej w Warszawie, tzw. ekopatrol, wykorzystuje elektryczne Renault Kangoo Z.E. do przewozu zagubionych zwierząt. Dzięki cichej pracy silnika oraz brakowi wstrząsów i wibracji możliwe jest ograniczenie stresu zwierząt związanego z transportem.

 

* Badanie Kantar TNS dla Renault, grudzień 2018 (projekt Renault Easy City. Design the Future
** Badanie przeprowadzone przez Alians Renault-Nissan, Aria Technologies i Arianet, 2012

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Zoe
Udostepnij34Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

E-DS Store – internetowy salon marki DS Automobiles

Następny

DS 9, DS 7 Crossback i nie tylko – kolorowanki do pobrania

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
DS 9

DS 9, DS 7 Crossback i nie tylko – kolorowanki do pobrania

Renault 5 Turbo

Nowoczesna wersja Renault 5 Turbo na bazie Clio RS

Renault Dacia

Renault i Dacia - wymiana opon za 1 zł dla służb medycznych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.