Marka DS Automobiles ujawniła garść szczegółów dotyczących swojego nowego kompaktu. O DS 4 wiemy coraz więcej, francuska marka chwali się, że będzie to najbardziej zaawansowany technologicznie model na rynku.
DS 4 to model z segmentu C-Premium. Łączy francuski know-how w dziedzinie luksusu i zaawansowane technologie w wysublimowanej, odważnej oprawie stylistycznej. Został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy cenią styl, czystość linii, intuicyjność, technologie i przyjemność z jazdy. Takie podejście spotka się z uznaniem wielu grup klientów.
Dobór technologii zastosowanych w DS 4 jest niezwykle przemyślany. Dzięki nim samochód ma się wyróżniać w czterech ważnych aspektach: elektryfikacji E-TENSE, zdalnej łączności w kabinie zwracającej uwagę płynnymi liniami i pełną cyfryzacją, komfortowej i dynamicznej, bezstresowej jeździe oraz sygnaturze świetlnej charakterystycznej dla marki DS Automobiles.
Elektryfikacja E-TENSE
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na postęp technologiczny było zastosowanie nowej wersji platformy EMP2. Jest modułowa, więc umożliwia montaż różnego rodzaju silników. Zapewnia też bezpieczeństwo i dynamiczną jazdę. Nowa wersja platformy została opracowana specjalnie dla DS 4.
Pozwala na poprawę wielu istotnych parametrów. Zapewnia lepsze osiągi a jednocześnie daje projektantom większą swobodę stylistyczną i możliwość zaprojektowania sylwetki o nietypowych proporcjach.
Zobacz: Używany DS 5 2.0 BlueHDi po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla Passata
Konstrukcja samochodu
Konstrukcja nowej wersji platformy EMP2 umożliwia osiągnięcie zakładanych proporcji bryły i dynamicznych osiągów. Rozmieszczenie kół w stosunku do nadwozia jest nietypowe dla tego segmentu premium i pozwoliło zaprojektować atletyczną sylwetkę o doskonałych parametrach, m.in. dzięki nowemu spojlerowi, obniżeniu maski i błotnika oraz podłogi w drugim rzędzie.
Zmniejszenie masy
Nowa wersja platformy EMP2 wykorzystuje nowe części z kompozytów, a także elementy konstrukcyjne tłoczone na gorąco i bardziej kompaktowe podzespoły jak np. blok klimatyzacji. Dzięki temu uzyskano więcej miejsca na schowki.
Bezpieczeństwo
Nowa wersja platformy EMP2 spełnia również najnowsze, niezwykle surowe normy bezpieczeństwa oraz jest zgodna z przepisami z zakresu ochrony konsumentów. Jednocześnie masa całej konstrukcji nie zwiększyła się.
Dynamiczne osiągi
Nowa wersja platformy EMP2 zapewnia jeszcze większy komfort psychiczny i dynamiczną jazdę, tak ważne dla DS Automobiles. Zastosowanie technologii łączącej zgrzewanie i klejenie (blisko 34 m paska kleju i zgrzewów w całej konstrukcji samochodu) oraz nowych układów jezdnego i kierowniczego, gwarantują modelową przyjemność jazdy dzięki optymalnemu kształtowi nadwozia i wyjątkowemu wyczuciu drogi, które jest zaproszeniem do zajęcia miejsca za kierownicą.
Napęd hybrydowy plug-in
Nowa wersja platformy EMP2 jest przystosowana do montażu napędu hybrydowego plug-in nowej generacji, bez wpływu na przestronność wnętrza kabiny. 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 180 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym 110 KM zintegrowanym ze skrzynią biegów EAT8. Łącznie mamy do dyspozycji 225 KM. Zasilanie zapewnia wydajny akumulator z nowymi bardziej kompaktowymi ogniwami, który umieszczono za tylną odkształcalną belką poprzeczną. Umożliwia pokonanie ponad 50 km w trybie zeroemisyjnym (w cyklu mieszanym WLTP).
Zobacz test: Peugeot 508 SW II Hybrid – komfortowe kombi. Rachunek ekonomiczny nieważny
Technologie zdalnej łączności wkomponowane w kabinę
Technologie łączności wykorzystują rozwiązania, które pozwalają kierowcy nie spuszczać drogi z oczu, co bezsprzecznie podnosi bezpieczeństwo jazdy. Wyświetlacz DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY proponuje awangardowe doświadczenie i stanowi pierwszy krok w stronę rozszerzonej rzeczywistości. Nowa immersyjna technologia umożliwia wyświetlanie informacji niezbędnych do jazdy bezpośrednio „na drodze”. Złudzenie optyczne sprawia, że dane wyświetlane są cztery metry przed przednią szybą tam, gdzie naturalnie pada wzrok kierowcy. Pole ma przekątną 21”, po raz pierwszy oferowaną w tym segmencie. Odnosi się wrażenie, że najważniejsze informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji czy ostrzeżenia, a także o odtwarzanej muzyce są wyświetlane wpr
ost na drodze.
Ta technologia, doskonale dostosowana do naszej percepcji za pomocą zmysłów, jest jednym z elementów kompleksowej oferty – całkowicie nowego systemu informacyjno-rozrywkowego: SYSTEM DS IRIS. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od potrzeb.
DS IRIS SYSTEM można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów. DS jest awangardowym producentem samochodów i wychodzi poza granice świata motoryzacji w poszukiwaniu partnerów, którzy są w stanie zaoferować najlepsze rozwiązania w zakresie rozpoznawania mowy w języku naturalnym. SYSTEM DS IRIS posiada wbudowanego osobistego asystenta, który rozpoznaje i wykonuje polecenia głosowe.
Jeśli chodzi o gesty, na środkowej konsoli pojawił się ekran DS SMART TOUCH, umieszczony w zasięgu dłoni. Wystarczy wskazać gestem jedną z wcześniej wprowadzonych funkcji. Ekran rozpoznaje również takie gesty jak zoom (powiększenie), zmniejszenie i rozpoznawanie pisma.
System wraz mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, dzięki czemu jest stale aktualny.
Dynamiczna i bezstresowa jazda
Oferowany już wcześniej w modelach DS 3 Crossback, DS 7 Crossback oraz DS 9, system jazdy półautonomicznej poziomu 2 – najwyższego aktualnie dopuszczalnego na drogach – został znacząco udoskonalony na potrzeby DS 4 i jest dostępny pod nazwą DS DRIVE ASSIST 2.0.
W praktyce oznacza to precyzyjne ustawienie samochodu na pasie drogi zgodnie z wyborem kierowcy i szereg nowych funkcji, takich jak półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowywanie prędkości w zakrętach i sygnalizowanie z wyprzedzeniem zalecanej prędkości widocznej na znakach drogowych.
DS DRIVE ASSIST 2.0 obejmuje szereg urządzeń rejestrujących wszystko, co się dzieje w samochodzie i wokół niego, wspomagając w ten sposób kierowcę w prowadzeniu. Wyposażony w takie urządzenia jak radar czołowy, czujniki w czterech rogach nadwozia czy kamerę umieszczoną u szczytu przedniej szyby, DS 4 porusza się w środowisku, w którym sztuczna inteligencja analizuje w czasie rzeczywistym zbierane informacje.
DS Automobiles to również koncepcja dynamicznej i bezstresowej jazdy. W przypadku DS 4 przekłada się to na wprost wzorcowe wyczucie nawierzchni drogi. Jedną z mocnych stron DS 4 jest aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, unikatowe w tym segmencie samochodów rozwiązanie wykorzystujące kamerę. Jest ona umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom wypoziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi.
Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest: DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości do 200 metrów. Kierowca ma podgląd drogi na zespole zegarów, a komunikaty ostrzegawcze na DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY informują o zagrożeniach, dając dość czasu na zareagowanie.
Sygnatura świetlna DS
Wraz z wprowadzeniem nowej generacji reflektorów DS MATRIX LED VISION, bardziej wysmukłych i nowoczesnych, technologie Matrix Beam i Dynamic Bending Light zostały połączone w ramach jednego systemu i tworzą wyróżniającą się, unikatową konfigurację.
Reflektory DS MATRIX LED VISION nadal składają się z trzech modułów LED, które tworzą charakterystyczny układ świateł DS Automobiles: Moduł wewnętrzny jest wykorzystywany jako światło mijania.
Środkowy, ruchomy moduł może obracać się o kąt 33,5°. Służy oświetlaniu poboczy drogi i zapewnia kierowcy lepszą widoczność w zakrętach. Jest też swoistym ukłonem w stronę kierunkowych reflektorów DS z 1967 roku.
Moduł zewnętrzny Matrix Beam pełni rolę światła drogowego. Jest podzielony na piętnaście niezależnych jednostek, które zapalają się lub gasną w zależności od zmieniającej się sytuacji na drodze.
Reflektory te dostosowują się do natężenia ruchu drogowego, kąta skrętu kierownicy, prędkości i warunków pogodowych według pięciu wstępnie ustalonych szablonów: miasto, teren niezabudowany, autostrada, zła pogoda i mgła. Umożliwiają również stałą jazdę na długich światłach bez ryzyka oślepiania kierowców. Dzięki kamerze umieszczonej u szczytu przedniej szyby inteligentne reflektory automatycznie dostosowują wiązkę światła do aktualnych warunków drogowych, zapewniając widoczność w zasięgu niemal 300 metrów bez oślepiania.
Oprócz reflektorów DS MATRIX LED VISION, samochód jest także wyposażony w nowe, rozbudowane światła dzienne złożone z 98 diod LED. Oprócz łatwo rozpoznawalnego, pionowego kształtu światła dzienne wyróżniają się nową sekwencją powitalną hi-tech.
Również w kabinie technologia została zaprzęgnięta w służbie designu: opracowano innowacyjny system wentylacji z kompaktowymi, spłaszczonymi nawiewami, wyposażonymi w niewidoczne nawiewy.
Zasada działania DS AIR polega na wytworzeniu strumienia powietrza rozdzielonego przez specjalną głowicę, która zapewnia optymalne ukierunkowanie nawiewu do góry i na dół. Całość działa jak standardowy nawiew. Dzięki spłaszczonemu kształtowi w dyskretny sposób wkomponowuje się w wystrój wnętrza, podkreślając stylistyczną czystość linii DS 4.
Informacja prasowa: DS Automobiles
Najnowsze komentarze