Po niesprzyjającej pogodzie podczas rozgrywanego nocą prologu, drugi dzień 44. Rajdu Antibes był bardzo słoneczny. Dwie pierwsze pętle skoncentrowane wokół Turini i składające się z trzech odcinków specjalnych liczyły ponad 88 kilometrów. Co prawda śnieg, który spadł na najwyższych partiach tras wzbudził obawy, że część oesów będzie odwołana, jednak 18 załogom Citroen Racing Trophy udało się ukończyć je bez szwanku.
„Podsumowujące pierwszy rok istnienia projektu uczestnictwo Citroën Racing Trophy w Rajdzie Antibes, było sukcesem na wszystkich płaszczyznach – podsumowuje Simon-Jean Joseph – szef działu współzawodnictwa klientów Citroën Racing. – Udało nam się zaangażować w tej rajd zawodników z różnych krajów – wszyscy oni byli pełni entuzjazmu i pozytywnie nastawieni. Pomiędzy samymi załogami panowała bardzo przyjacielska atmosfera. Wydaje mi się, że sportowcy docenili możliwość startu w na trasach tego pięknego rajdu, a także wsparcie ze strony Citroën Racing. Ze sportowego punktu widzenia, bilans jest pozytywny. Dowodem na to są czasy uzyskane na oesach – mimo trudnych warunków na drodze takich jak śnieg czy śliska powierzchnia, Citroëny C2-R2 Max świetnie się spisały.
„To było największe wyzwanie w naszym sportowym dorobku – najtrudniejsza, ale i najważniejsza dotychczas rajdowa przygoda. Zobaczyliśmy całkiem nowy świat rajdów, tak bardzo różny od tego, co znaliśmy z naszych imprez. Przyjechaliśmy we francuskie Alpy ze świadomością, że będzie bardzo trudno, ale po zapoznaniu zrozumieliśmy, że jest o wiele trudniej, niż sądziliśmy. Niestety podczas opisu przyłożyłem zbyt małą wagę do wolnych, ciasnych zakrętów, które wydawały mi się podobne. Jednak podczas jazdy okazało się, że każdy z tych zakrętów jest inny i to na nich rozgrywa się ten rajd… Przyjęliśmy zachowawczą taktykę, stawiając za cel osiągnięcie mety. Wspaniale było uczyć się tych skrajnie trudnych tras. Czujemy wewnętrzną satysfakcję z ukończenia tak trudnej imprezy i choć nie toczyliśmy ostrej walki, mamy wyniki lepsze od założonych.” – sumują ten start Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot.
Klasyfikacja generalna 44 Rajdu Antibes:
1. Basso-Dotta, Fiat Punto Super 2000 2h45min35s7
2. Solowow-Baran, Peugeot 207 Super 2000 +3min00s1
3. Maurin-Thimonier, Skoda Fabia Super 2000 +6min55s8
4. Neuville-Gilsoul, Citroën C2-R2 MAX +10min47s2
5. Perrin-Perrin, Citroën C2-R2 MAX +13min43s8
6. Lions-Veillas, Mitsubishi Lancer +13min47s6
7. Escharavil-Salva, Renault Clio S1600 +14min30s3
8. Bosch-Tempier, Citroën C2-R2 MAX +16min10s5
9. Canella-Gria, Renault Clio R3 +16min29s8
10. Biasion-Descamps, Citroën C2-R2 MAX +17min53s1
11. Barbero-Barbero, Renault Clio R3 +19min03s1
12. Mackerer-Risser, Citroën C2-R2 MAX +21min03s7
13. Quinsac-Duchemin, Citroën C2-R2 MAX +21min58s4
14. McCormack-Roberts, Citroën C2-R2 MAX +22min28s
15. Abelli-Klinger, Citroën C2-R2 MAX +22min35s4
16. Lafont-Lafont, Citroën C2-R2 MAX +23min17s5
…
18. Pritchard-Garrod, Citroën C2-R2 MAX +24min41s8
19. Chmielewski-Pleskot, Citroën C2-R2 MAX +27min00s7
20. Bushe-Myland Citroën, C2 Super 1600 +28min40s6
21. Elhinney-Buckley, Citroën C2-R2 MAX +28min46s2
…
27. Montagna-Montagna, Citroën C2-R2 MAX +36min42s3
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze