Po Grand Prix Hiszpanii Sebastian Vettel poleciał do Paryża, by na sekwańskiej wyspie Seguin odwiedził Centrum Samochodów Elektrycznych zbudowane przez Renault. Trzykrotny Mistrz Świata Formuły 1 spotkał się też z ekipą Renault Sport F1 oraz pojeździł elektrycznymi samochodami, w tym koncepcyjnym Twizy Renault Sport F1.
Najpierw niemiecki kierowca odwiedził Viry-Châtillon, gdzie mieści się zakład produkujący silniki do bolidów F1. Powstają tam oczywiście agregaty napędzające samochody zespołu Red Bull Racing, ośmiocylindrowe motory, które pomogły tej ekipie sięgnąć po mistrzowskie tytuły w latach 2010, 2011 i 2012, a i bieżący sezon źle dla RBR nie wygląda.
Sebastian Vettel obejrzał też turbodoładowany silnik V6, który będzie używany w Formule 1 od przyszłego roku. Porozmawiał też z inżynierami na temat tej jednostki napędowej.
Z Viry-Châtillon Vettel pojechał elektrycznym kompaktowym autkiem Renault Zoe do Centrum Samochodów Elektrycznych zlokalizowanego na wyspie Seguin w podparyskim Boulogne-Billancourt, przemysłowej kolebce Renault. Więcej na temat tego miejsca możecie poczytać tutaj.
Sebastian skorzystał z możliwości i pojeździł po tamtejszym torze dwumiejscowym Renault Twizy, w tym także koncepcyjnym Twizy Renault Sport F1. To szalony sen projektantów Renault, dzięki KERS-owi takiemu, jak w F1, przyspieszający do setki w takim samym czasie, jak Renault Megane R.S.!
Po jazdach odbyła się konferencja prasowa, po której Mistrz Świata udał się do fabryki Renault w Boulogne-Billancourt na spotkanie z jej pracownikami. „To był bardzo ciekawy dzień. Pojawiam się w Paryżu dwa razy do roku, aby spotkać się z czarodziejami z Renault Sport F1 w Viry, a oni nigdy nie omieszkali mnie zaskoczyć nowymi pomysłami, które czynią mój samochód coraz bardziej konkurencyjnym. Z niecierpliwością czekałem też na prezentację nowego silnika V6 na stanowisku badawczym. To było niesamowite zobaczyć, jak zaawansowane są prace nad tą jednostką! Jednocześnie za każdym razem dowiaduję się nowych faktów z historii Renault – o samochodach i budynkach, które same w sobie są historią. Bardzo też spodobał mi się elektryczny napęd samochodów Renault, zwłaszcza w Twizy Renault Sport F1 – to naprawdę zabawne maszyny!” – powiedział Sebastian w fabryce.
Zakłady na Île Seguin były główną siedzibą Renault w latach 1929-1992. Powstały z inicjatywy samego Louisa Renault i zatrudniono tam około 30.000 pracowników! W tamtym czasie był to jeden z największych zakładów produkcyjnych we Francji, z podziemnym torem testowym i nowoczesnymi liniami produkcyjnymi. Na wyspie powstawało wiele legendarnych modeli, w tym Renault 4CV. Zakłady zamknięto w 1990 roku (produkcję wygaszano do roku 1992), po czym budynki rozebrano, a produkcję przeniesiono do innych fabryk, bardziej nowoczesnych. Dziś na wyspie działa Z.E. Center z torem testowym o długości około 2 km oraz budynek ekspozycyjny, w którym przybliża się wszystkim odwiedzającym to miejsce ideę zeroemisyjnej motoryzacji.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze