Trend na samochody z segmentu SUV wcale nie słabnie, wręcz przeciwnie. W pierwszym kwartale roku 2019 zanotowano rekordowy 37% udział w europejskim rynku.
Producenci oferują coraz szerszą gamę samochodów z segmentu SUV i crossover, na co reagują klienci decydując się właśnie na podwyższone zawieszenie i modny wygląd tych pojazdów. Preferencje wyraźnie widzimy w słupkach sprzedaży za pierwszy kwartał roku 2019. Mimo spadku liczby rejestracji pojazdów w Europie o 3,2% do 4,13 mln egzemplarzy, SUV-y wciąż mają mocną pozycję. Według danych JATO Dynamics osiągnęły nawet rekordowy udział 37% rynku, co oznacza wzrost o 3,5 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Wynik jest prawie dwa razy wyższy niż w roku 2015.
W pierwszym kwartale 2019 roku zarejestrowano w Europie 1,53 miliona SUV-ów, czyli o 6,8% więcej niż w analogicznym okresie roku 2018. Jest to zatem jeden z zaledwie dwóch segmentów, w których odnotowano wzrost. Rynek napędzały głownie „małe SUV-y”, czy też crossovery segmentu B, klienci coraz chętniej wybierają także kompaktowe pojazdy o podwyższonym zawieszeniu. W pierwszym kwartale roku sprzedano 650.400 sztuk kompaktowych SUV-ów, czyli o 6,3% więcej niż tym samym okresie roku 2018. Wzrost był napędzany przez Grupę Volkswagena, Grupę PSA i Toyotę.
Większa popularność SUV-ów wpływa także na sprzedaż innych segmentów. Popyt na samochody kompaktowe klasy mainstream i premium spadł odpowiednio o 11% i 5%, podczas gdy sprzedaż minivanów spadła aż o 27% do zaledwie 193.300 egzemplarzy. Jest to najniższy wynik dla segmentu MPV z pierwszego kwartału w ciągu ostatnich 20 lat.
Źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze