Chat with us, powered by LiveChat

Skoda ma być jak Dacia a nie VW czy Audi. Pracownicy zszokowani, prezes pisze do nich list

114 64 475

Jakiś czas informowaliśmy Was, że Skoda ma podążać drogą wytyczoną przez Dacię. Teraz okazuje się, że wiadomość ta wywołała tak duże niezadowolenie pracowników czeskiej firmy, iż prezes wystosował do nich list. Pisze w nim, że przestrzeń, funkcjonalność, wartość i design (?!) marki nie zmienią się w przyszłości. Jednak nie wspominają o tym, że Skoda ma być najniżej pozycjonowana w koncernie.

Skoda będzie jak Dacia

Informacje takie publikują jednak niemieckie gazety, które jak Suddeutsche Zeitung donoszą, że Skoda ma być największym przegranym zmian pozycjonowania całej grupy Volkswagen. Dzisiaj Skoda, Volkswagen, Seat i Audi są do siebie zbyt podobne i wzajemnie kanibalizują rynek. Stąd pomysł na to, by pójść śladem Dacii. Szczególną zazdrość i obawy budzą w Skodzie sukcesy dwóch modeli: nowa Dacia Duster i zbliżająca się premiera nowego Sandero. Już dzisiaj i Sandero i Duster są europejskimi hitami.

POLECAMY: Zobacz recenzje prasy motoryzacyjnej na ostro autorstwa Krzyśka Gregorczyka.  Denerwują cię artykuły w Motorze i Auto Świecie? Nasze przeglądy prasy są dla Ciebie.

Tańsze materiały, mniej modeli?

Volkswagen zamierza wzmacniać swoją pozycję kosztem Skody. Dzisiaj te marki niewiele się różnią. Dlatego czeska marka będzie spychana w dół i koncentrować się na sprzedaży aut w cenie od 40 do 100 tysięcy złotych. Może to oznaczać ograniczanie opcji wyposażenia, używanie tańszych materiałów, a nawet rezygnacja z niektórych modeli – takich jak np. Superb.

POLECAMY: Testy i opinie na temat Dacii. Dlaczego marka z Rumunii odniosła taki sukces w Polsce? Przekonaj się sam.

Skoda droga, Dacia z sukcesami

Skoda stała się marką drogą, podczas gdy Dacii udało się utrzymać niskie ceny, pomimo poważnych zmian w nowym Dusterze. Nowe Sandero również ma być oferowane w bardzo podobnej cenie co poprzedni model. Jego premiera spodziewana jest na targach w Genewie w przyszłym roku.

Zobacz testy Dustera:

Wideotest Dacii Duster 1.3 TCE 150 KM

 

źródło: AutoNews.com

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
27 Wątki komentarzy
87 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
67 Autorzy komentarzy
Jarek_Krzysztof GregorczykMarcin (ten wiecie który)ŁukaszEfeso Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
NOREK
Gość
NOREK

Nie dziwie się że redaktor francuskie tak pisze. Ja gdybym miał świadomość że Skoda która bije na głowę dacie. Teraz ma potaniec. To może i sprzedaż jeszcze bardziej wystrzelic w górę. A już jest królowa sprzedaży.

Aaa
Gość
Aaa

Królowa sprzedaży jest tylko w Polsce. Przy takim nakładzie na marketing (kupione WSZYSTKIE testy prasowe, większość na YT) nie ma się co dziwić. Ale ludziom się już skody opatrzyły. Są nudne i drogie

Bbb
Gość
Bbb

Polać mu ^^

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Ciekawe co na to powie kolega @Marcin (ten wiecie który) ;)

Piotr001
Gość
Piotr001

Ten wiemy, który! Hehehe!

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Oby nie. Skoda jest lepsza jakościowo od dacii, jest bardziej dopracowana, ma większą trwałość i niezawodność. Równanie do dacii zabije skodę. Problemem skody jest to, że zbyt wywindowano ceny, a ceny powinny być porównywalne z obecnymi cenami dacii, natomiast dacia powinna być 10-15% tańsza. Wtedy mielibyśmy normalność rynkową. Skoda zaczyna mieć problemy ze sprzedażą, np skala jest z powodu cen klapą rynkową. Prawdę powiedziawszy to dacia kopiuje drogę skody po roku 89 – stopniowa poprawa jakości i dostępność w segmencie aut tanich – takie były felicja i oktavia, fabia podniosłą poprzeczkę – była doskonałym produktem ale w zauważalnie wyższej cenie.… Czytaj więcej »

FioleK
Gość
FioleK

Ja bym tam nie przesadzał. W Octavii i Superbie tylko kilka plasitków jest miękkich, a reszta jest słaba – proponuje np. zobaczyć jak wygląda Ceed, Optima, 3008, 508. Nasza służbowa Fabia ma takie wnętrze, że czasami aż żałuję, że nie można jej myć Karcherem… Obecny Duster ma plasitki takie jak Fabia albo nawet trochę lepsze.. Za te same pieniądze dostajemy większy, bardziej funkcjonalny samochód. Zgoda, Fabia się pewnie lepiej spisze na Autostradzie, ale jak ktoś woli Dustera, to pewnie go szybciej niż 120 nie będzie poganiał… 0.9TCE było bezproblemowe, ale słabe. Liczę więc, że nowe 1.0 TCE będzie tak samo… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Ale ja nie używam argumentu miękkich plastików. Pisze o dopracowaniu i trwałości a tu skoda jest dużo wyżej niż dacia. Jeśli chodzi o gazowanie to dla silnika benzynowego który przy ekonomicznej jeździe pali poniżej 6 litrów to nie wiem czy jest sens dla typowego użytkownika. Więc zostanie kwestia wygody, ergonomii, trwałości, komfortu atu mamy całą gamę konkurencji w odpowiednim segmencie .

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Tak dodam jeszcze jedną najważniejszą rzecz… Ja trwałości współczesnych aut uczyłem się na skodzie co powoduje ,że auto z przebiegiem 200-300 tys. km mnie nie przeraża. Dopóki nie poznałem francuzów nie zdawałem sobie że nadal można produkować tak zawodne i awaryjne auta. Poniekąd skoda stała się mym przekleństwem bo tak bardzo podniosła próg mych oczekiwań niezwodnościwo-trwałościowych wobec współczesnych aut.

jan
Gość
jan

No to janusze dostaną zawału. Ich prestiżową Skoda nagle okaże się mniej prestiżowa.

Lgs
Gość
Lgs

Dla Janusików jest własnie dACIA i rENO -samochody z papieru gdzie niewiadomo gdzie co jest na desce rozdzielczej, z spasowanymi elementami jak zęby szablozębnego, czujące sie najlepiej na lawecie, z kształtami które projektuje 2 kochających sie panów prześcigających sie w finezji brył samochodowych i w tym który którego przebije w śniadaniu z slimaków podanym do łóżka.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No cóż – może i faktycznie w Dacii i Renault nie wiadomo, co gdzie jest na desce, ale większy problem dla niektórych, że nie wiedzą, gdzie we własnym domu mają słownik ortograficzny…
A co do stylistyki – mi jest obojętna orientacja seksualna projektantów, gdy tworzą piękne rzeczy. Chyba nawet wolę ich ofertę artystyczną (masa wspaniałych muzyków, czy malarzy, projektantów mody itp., to homoseksualiści), niż projekt tępego urządzenia zaprojektowany przez heteroseksualnego człowieka, który o sztuce designu nie ma zielonego pojęcia.

Adam
Gość
Adam

Bzdury, teraz robi się z nich homo, bo taki jest cel nowoczesnej homopropagandy. Mówisz, że geje robią lepsze ubrania? To ja już wolę wyglądać jak żul, niż nosić te ich stylowe szmaty wyglądające jak po ucieczce z więzienia i napadzie na najbliższy lumpex żeby się przebrać.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jasne… Nie ma to, jak zaślepienie partyjną (zapewne) ideologią. Niby na ostatniej „fali homopropagandy” (pomijając fakt samej propagandy w tej kwestii…) homoseksualistami stali się tacy projektanci mody, jak Valentino Garavani (dom mody Valentino), Jean-Paul Gaultier, Yves Saint Laurent, Thierry Mugler, Giorgio Armani, Stefano Gabbana, Domenico Dolce, czy Gianni Versace? Dobrze, że nie wiedza, że to rzekoma moda na homopropagandę zrobiła z nich homoseksualistów. Pewnie taka sama moda zrobiła homosiem nieżyjącego od niemal 28 lat Freddiego Mercury. I mnóstwo innych muzyków i artystów z kilku wieków.

FioleK
Gość
FioleK

Panie Krzysztofie nie ma co uświadamiać człowieka. Przepraszam, że szufladkuje z góry Pana Adama, ale z takim człowiek nie da się wygrać – on nie myśli, on wie. Jego żadne argumenty nie przekonają, to prawie jak antyszczepionkowcy czy płaskoziemcy. Ku mojemu zdziwieniu, takie osobniki trafiają się nawet wśród inżynierów :-/.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A poza tym brudzia nie piliśmy, proszę Pana…

Polakk
Gość
Polakk

Czytam Twą odpowiedź i tak się zastanawiam.czy Ty prosty człowieku siedziałem kiedyś w renault??? Czy wiozles tym samochodem swoje 4 LITERY po nierównej drodze ???
Renault Kangoo przebieg 185 tyś jedyna awaria to skrzynia biegów po 165 tyś lecz auto z przyczepa po dach załadowane śmiga dzień w dzień ( przyczepa 40 cm wyższa od samochod) więc pretensji nie mam
Skoda Fabia 1 gen
Deska rozdzielcza sprzyjała jak stara q…
Końcówki drążków kierowniczych co 12 tys do wymiany
Komfort jazdy wozu drabiniastego

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Zawieszenie fabii 1 gen. było doskonałe, było świetnie zestrojone – w momencie premiery to był” focus segmentu b” – odjeżdżałem fabią w zakrętach wielu mocniejszym autom. Auto dawało fun z jazdy.

FioleK
Gość
FioleK

Focusem segmentu B była Fiesta, sorry, ale Fabia to nie ten poziom.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

W roku 2000 zawieszenie to było naprawdę wyjątkowe w tym segmencie… pisze o odczuciach w prowadzeniu auta z punktu widzenia kierowcy. Dzisiaj to prawie każde auto prowadzi się podobnie wtedy było wyróżniające się. Też lubię fiestę z punktu widzenia kierowcy.

FioleK
Gość
FioleK

Pierwszą generacją nie wiem jak się jeździło, ale druga jest całkiem spoko. Osobiście byłem zdziwiony jak fajna jest Fabia. Układ kierowniczy bardzo ok, zawieszenie takie akurat (195/55 R15) , kombi tylko strasznie wrażliwe na wiatr i podmuchy (ale to może była kwestia kiepskichi zimówek – Daytona DW510). Przy mocnym wietrze bałem się jechać szybciej niż 120 po autostradzie. Mnie od tego samochodu odrzucał twardy nieprzyjemny plastik i za wąskie wnętrze – samochód wygląda wręcz karykaturalnie – dopiero 3. generacja wygląda sensownie. Wygłuszenie też było(jest? – 3. generacją nie jeździłem) bardzo kiepskie… 1.2 TSI 105KM żwawy, ale oszczędny tylko przy nieszybkiej… Czytaj więcej »

Blaza
Gość
Blaza

Powiedzial wiesniak z bmw badz wvw

Janusz
Gość
Janusz

Sama to A w ryj chcesz polski pisomatole

X
Gość
X

Jesteś kretynem. Po prostu kretynem.

Łukasz
Gość
Łukasz

Ale z ciebie pajacu poeta. Gadasz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. Macie ból dupy o to że ludzie wolą nowy samochód od starego smrodzącego niemieckiego syfa. O co chodzi? będzie więcej syfu dla was a niedługo i tak wam te gruzy przeglądu nie przejdą. I dobrze, będzie więcej miejsca dla naszych nowiutkich i pachnących dusterów. Czyste powietrze mniej oleju na asfalcie kapiącego z waszych niemieckich drynd, i części które zgubiliście. Smród za wami jak z pieca węglowego. Przykleicie sobie naklejkę że diesel musi kopcić i myślicie że jest fajnie no i macie moc i zasłonę dymną. Słoma… Czytaj więcej »

Mechanik z lichenia
Gość
Mechanik z lichenia

Wszystko pięknie fajnie tylko zapomniałeś o jednym za 10 lat twój nowiutki dusterek pójdzie na złom bo zje go ruda i plastik się utleni albo Poprostu odpadnie…
A moje 3 letnie już Audi będzie dalej wyglądać jak z salonu.
Nie porównuj taniego dustera z plastiku i odpadów produkcyjnych do prawdziwych samochodów typu Audi

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Prawdziwy samochód, Audi… Z jakże prawdziwymi pieniędzmi za serwisowanie w nim czegokolwiek. I jak dużo prestiżu dodający właścicielowi… https://francuskie.pl/prestizowy-transport-desek/

Nemo
Gość
Nemo

Ty g…pku te samochody też robi się z recyklingu poczytaj chodź trochę o polityce koncernu vw

FioleK
Gość
FioleK

Audi to ze złota? Każdy zadbany samochód, w który nie został sp… na etapie projektowania będzie dobrze wyglądał. Koronny przykład Laguna 2. Wnętrze dziś trąci myszką. Można trafić na taki egzemplarz, że przed oddaniem go na myjnie należałoby przepuścić przez samochód rzękę… Można taki, do którego aż miło wsiąść mimo owego starego wnętrza. Jakość plastików to inna rzecz, ale nie porównujmy 2-8x droższego Audi do Laguny 2. I na koniec – proponuje odwiedzić salon i zobaczyć jak wygląda 3008 albo 508 we wnętrzu – Audi myślę, że może się sporo nauczyć (na pewno Q2 vs 3008). Ostatnie takie wow (jak… Czytaj więcej »

Łukasz
Gość
Łukasz

Jestem pewien, że twój prawdziwy samochód znajdzie się na szrocie prędzej bo na sto procent jest to diesel a czas tego napędu jest już policzony. Kiedy przyjdzie Ci wymienić całą „ekologie” to koszty będą spore. Poza tym przepisy unijne są jednakowe dla wszystkich, każdy pojazd produkowany w UE musi zawierać materiały z odzysku twoje Audi też to dotyczy. Mogę się założyć, że mój duster za 10 lat będzie wyglądać dalej jak nowy ponieważ ja swoją własność szanuję. Obawiam się jednak że już wcześniej będę mieć nowy samochód, bo w przeciwieństwie do ciebie ja nie będę mieć problemów z odsprzedażą. Bo… Czytaj więcej »

Sylwester
Gość
Sylwester

Ale prostak co?

Mmmnm
Gość
Mmmnm

Kolega chyba fanatykiem tojotek jest?

Januszex
Gość
Januszex

Nie jeżdżę jednym, czy drugim ale no litości… Od skody bije taki sam prestiż, jak od Dacii, czy Hyundaia. A myślę, że stylistyką i niektórymi modelami koreańce biją skodę. Januszu, troszkę mniej stereotypów, bo są one głęboko z lat dziewięćdziesiątych ;) pozdrawiam grzybie ;)

Kaz
Gość
Kaz

Janusze to kupuja 10-15 letnie suwy

Piotr Sułkowski
Użytkownik
Piotr Sułkowski

Nowy Duster dostał tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych. Super auto, kupujecie

Daniel
Gość
Daniel

Niektóre auta nawet nie miały przeprowadzonych testów a są segmentem F

Robert
Gość
Robert

Sporo pkt do testu EURO NCAP dostaje się obecnie za zaawansowane systemy elektroniczne jak automatyczne hamowanie, radary, asystenty pasa ruchu itd. Te gwiazdki to nie tylko co się stanie przy zderzeniu. 3 gwiazdki wcale nie oznaczają, że się zginie w wypadku.

FioleK
Gość
FioleK

Więcej, bez tych elektronicznych wspomagaczy 3 gwiazdki to jest maks co można zdobyć… Obecnie Laguna 2 też nie dostałaby więcej niż 3 gwiazdki. EuroNCAP popsuł się i starych gwiazdek i nowych nie można porównywać .Trzeba popatrzeć na wyniki testu zderzeniowego i zobaczyć ile procent… Tu jest przykład –comment image

Wersja podstawowa i z dodatkowymi „gadżetami” – oba się gną tak samo przy zderzeniu…

Łukasz
Gość
Łukasz

To się nie rozbijaj, przestrzegaj przepisów i nie przekraczaj prędkości. Nie bądź Polakiem cebula kiem, szanuj innych na drodze bo prędzej czy później kogoś zabije. Przestrzegaj przepisów a będziesz bezpieczny nawet bez gwiazdek.

Robi
Gość
Robi

Szkoda dla emeryta? Najnudniejsze auta ever razem z Wieśwagenem. Starzy się jarają ale nikt młody tego nie kupuje, Kia czy Hyundai mają własny styl już, w zasadzie niemal wszystko wygląda ładniej niż design ciosania toporkiem, Polskie kompleksy ludzi od 50tki wzwyż każą im się zachwycać wszystkim co niemiec

Lgs
Gość
Lgs

” Stereotypy ” nie biorą sie z nikąd. Męski samochód musi być prostolinijny. Jak nie jest od toporka to jest dla pedzi którzy lubią sie obsciskiwać na ławce patrząc na nowa Alfe albo talissmana mówiąc sobie jakie to jest sexy i jak dobrze im będzie razem dotykając razem drążek od zmiany biegów. Niemcy Japonia mechanika, Włosi i Francuzi buty na wybiegi dla gejowych psikających sie perfumami pod uchem. TYLKO MERCEDES AUDI BMW VW ! Upss włosi i francuzi nie mają samochodów z segmentu F….upss ale obciach ich prezydenci i właściciele firm muszą kupować niemieckie…..Niestać na Niemiecki odpowiednik to trzeba to… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Pan ma jakąś obsesję seksualną? O brakach w ortografii nie wspominając… Typowy Polak. Francuzi przynajmniej mają jakąś motoryzację, Polacy – żadnej. Ale wydaje nam się, że jesteśmy najmądrzejsi. Niestety w przypadku niektórych na wydawaniu się kończy.

Lgs
Gość
Lgs

NIE typowy pOLAK bo akurat nie lubie ” typowych ” polaków/słowian bo są niedokładni i zalkoholizowani. Dla mnie typowy polak robi wszedzie sztukaterie i myśli tylko o tym żeby sie napić alkoholu ze znajomymi. Na szczęście polakiem jestem tylko w połowie. Zawsze jeśli kupuje jakiś produkt przemysłowy to tylko z marki specjalizującej sie w danej dziedzinie. Dziedziną Niemców są maszyny przemysłowe co idzie w parze z motoryzacją, ponadprzeciętna pedantyczność i używanie dobrej jakości materiałów przekłada sie właśnie na to ( chociaż i oni miewają wpadki ). Z segmentu F który zawsze mnie docelowo interesuje to już w ogóle nie ma… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

W124, to dość zamierzchła już historia. Ja znałem Citroena CX, który zrobił ponad milion km i z silnikiem nie działo się nic. Niestety karoseria zgniła :-(

FioleK
Gość
FioleK

Ja znam Toyotę Corollę i Hondę Accord, które zrobiły 1 mln kilometrów i każdy z nich był daleki od premium… Mój Nissan Maxima zarżnięty przez mechaników w trakcie wymiany rozrządu przy 320 000 milach (~512 000km) nie miał najmniejszego progu na tulejach, a honowania wyglądały jak świeżo wykonane (silnik był rozbierany z rzeczoznawcą) i silnik (VQ30DE) nie brał oleju.

FioleK
Gość
FioleK

Np. ojca Fiat Ritmo (po lifcie) z 1.5 IE (czyli wtrysk wielopunktowy i katalizator) zrobił 600 000km i musiał pójść złom bo zgnił, a silnik chodził jak ta lala i nie brał ani grama oleju… Gdzieś na Youtubie znajdzie się Fiat Marea albo Bravo, które ktoś kupił, aby pokazać, że płukanka silnika nawet olejem napędowym nie jest groźna… Samochód też ma tam koło 600 000km i ma jeszcze fabryczne cewki (Hitachi) !! Pokaż mi w jakim Audi BMW czy Merecedesie tak można?

Mariusz
Gość
Mariusz

Doznasz szoku jak się dowiesz, że niektóre modele Mercedesa mają uwaga, uwaga silniki Renault. A jeszcze większy szok przeżyjesz jak się dowiesz, że pijany pOLAK, słowianin produkuje do niego większość (a niedługo już wszystkie ) części. Czasy starej dobrej motoryzacji już minęły, tylko niektórzy jak widać zatrzymali w latach 80 czy 90.

X
Gość
X

Homo, aż bije od ciebie. Przestań walczyć pogódź się, a skoda i tak tego nie zmieni, że masz miękka fajkę.

Lgs
Gość
Lgs

Nie ma co walczyć…dokładnie bo to NIEMIECKIE samochody królują na drogach. Moja fajka…moge nia przeorać…wiesz co…

X
Gość
X

Wnosząc po tym władasz językiem polskim to raczej niewiele możesz. Pozostaje ci tylko samotna masturbacja do niemieckiej motoryzacji.

Atom
Gość
Atom

Jeżdżę Fabią 3. Dobrze wyposażona ledy climatronicki podgrzewane siedzenia, a nawet radio 8 cali z obsługą android auto. Wersja kombi. Nudny, ale sprawdza się w tym do czego został stworzony, czyli do jazdy. Od 3 lat nic się nie zespuło, instalacja lpg od nowości, koszty utrzymania niezauważalne. To ma być tanie auto do 60 tyś i nie kupują go tylko dziadki z kompleksami. Mam 28 lat bez kompleksów, a skodę wybrałem, bo nie stać mnie na audi za 200 tyś

Arek
Gość
Arek

Skoda, SEAT i VW podobne do Audi? Rozumiem, że Pan redaktor widział Skodę, Seata lub VW z wzdłużne ustawionym silnikiem 4,0 TFSI czyli tym który jeździ w Bentleyu, lub V10 z Lamborghini, wprawiające w ruch choćby „R-ósemkę” czy chociaż Passata lub Superba z 3,0 TDI który pędzi A4, A5, A6…itp ale także Penamerę i Cayenne. Ufam również, że w Pańskim cenniku widnieją pozycje VW, SKODY I SEATA opiewające na 500, 600, czy 800 tyś złotych jak w przypadku Audi czy Porsche. Skoro tak, to faktycznie. VW, SKODA I SEAT niczym nie odbiegają od Audi, i dorzucam doń całą resztę „VAG’owego”… Czytaj więcej »

Karol
Gość
Karol

Akurat SEAT nie tyle jest podobny do Audi, to JEST Audi – starsze modele Audi mają przerabiane nadwozia i czasem wnętrza i stają się SEATami. Wiesz co łączy takie luksusowe auta jak Bentley Bentiaga, Porshe Cayenne, Lamborghini Urus, Audi Q7? Wszystkie to Volkswagen Touareg ze zmienionym nadwoziem i wnętrzem. Jasne, Bentley jest wykończony milion razy lepiej niz VW, ma większe silniki, ale wszystkie inne mechanizmy są te same. Znajomy ma Bentiagę – padł mu jakis czujnik. Czujnik do Bentleya – 1500zł. Ten sam czujnik (identyczny) od VW 150zł, a od Škody – 75zł. Patrząc na popularne wersje popularnych modeli Audi… Czytaj więcej »

konrad72
Gość
konrad72

„Znajomy ma Bentiagę – padł mu jakis czujnik. Czujnik do Bentleya – 1500zł. Ten sam czujnik (identyczny) od VW 150zł, a od Škody – 75zł.”

Dosc zabawne…
Rozumiem, ze kolege stac na Bentleya Bentayga, ale juz na czesc za 1500 nie stac? :) To grosze przeciez, jak sie jezdzi Bentleyem, to chyba 1500zl sie zarabia w pare godzin… No ale moge sie mylic ;)

Taka reflekcja:
To moze stad sie bierze popularnosc grupy VAG. Kupuje sobie Bentleya, a poznej serwisuje bardzo tanio – biore czujniki i czesci ze Skody Octavii, Superb lub Kodiaqa?
No niezle sie rozbawilem tego poranka…

olszesol
Gość
olszesol

Bogaci ludzie nie są bogaci dlatego że dużo wydają a dlatego że wydają jak najmniej mogą a tylko czasami zaspokajają swoje zachcianki jaką najpewniej był ten bentley. Poza tym to mógł na tego bentleya długo zbierać bo zawsze chciał mieć bentleya i w końcu sobie go kupił i no nie stać go serwisować na oryginalnych częściach albo znalazł niezłą okazję co się zdarza. Nie ma co zaglądać ludziom do kieszeni bo to głupie, może kupować części taniej to kupuje i jego sprawa, chcesz kupować brandowane marką premium mimo że to to samo co marka dla biedoty to se kupuj, twoja… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Arku audi ma/miało wiele części ze skody. I odwrotnie. Części mają często 4 loga z koncernu vag.

FioleK
Gość
FioleK

Zgodzę się, ale jednak może jest jakaś selekcja w fabryce. Znajomy mechanik twierdzi, że Skoda, VW, Seat to śruby w zawieszeniu najczęściej się ukręcają, a w Audi się odkręcają..

olszesol
Gość
olszesol

ba, nawet jak ściągniesz logo skody z pokrywy silnika to pod nim jest VW , tak samo z seatem ( nie we wszystkich modelach )

Tomek
Gość
Tomek

Niech redaktor napisze o awaryjności Daci. To wtedy można porównać ją ze Skodą.
Dacia to nr 1 najbardziej awaryjnych nowych samochodow, które odwiedzają serwis w ciągu pierwszego roku użytkowania.

Stomi
Gość
Stomi

Bzdura. Jeździłem dusterem 1fl do 100kkm i nic się nie działo, teraz mam dustera 2jak narazie 30kkm nakrecilem I wszystko gra. Obie wersje 1.5dci 4wd

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

100 tys. km to może wytrzymywała skoda 105. Już felicja robiła bez kłopotów przebiegi 250 tys. km. bez większych remontów i usterek. To jest to czego nawet reno nie potrafi. Niestety. A octavia 1 gen to osiołek nie do zajeżdżenia. Wiedziałem wiele egzemplarzy z przebiegami powyżej 300tys. i poza przetartymi siedzeniami i zużytą kierownicą nie było większych śladów przebiegu.

FioleK
Gość
FioleK

Chyba trochę więcej tego plastiku w Skodach obłazi niż tylko kierownica ;-) Ja w swoim Mondeo MK3 (obstawiam, że samochód dobija do 400 000km – nie jestem pewien przebiegu) jedyna cześć wnętrza, która nie wygląda jak nowa to guzik od zamykania obiegu powietrza oraz sreberka na kierownicy…

Łukasz
Gość
Łukasz

Moja Megane ii ma 300 tyś i brak dziur w fotelach

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Moja ma połowę tego i ecoskóra jest popękana na bokach foteli. Natomiast tkanina na fotelach szybciej się zużywa ( bardziej się mechaci) niż np w skodach z podobnego okresu produkcji.

Taki tam kolo
Gość
Taki tam kolo

Seat i Skoda to pionki w szachownicy a Audi to nie Król ani Damka zapewne Wieża? No cóż inżynierowie Renault nie lubią Niemiec. To wiadome. Więc zaskoczenia nie powinno być. Audi to północ Europy ma konkurować z Volvo&land rover bynajmniej by nie dopuścić do wysokich poziomów sprzedaży Taty. Seat wyeliminował Lancie. Teraz ma wyeliminować Alfę. Tylko tu jest taka ciekawostka bo Alfa miała być tańszą alternatywą dla BMW. Mazda też ukierunkowała sobie styl BMW. Co wy na to.

South-PL
Gość
South-PL

Skoda trochę się za bardzo wysforowała. VW sam sobie strzelił w stopę :) Wypuścili na rynek całą masę nagradzanych silników, które były bublami technicznymi. Trafiały one w pierwszej kolejności do Audi i VW. I zasłużone oburzenie klientów spadało na te hołubione w koncernie marki. Do Skody te nowości trafiały najpóźniej i to zazwyczaj w „wersji poprawionej” lub nie trafiały wcale. Skoda przez to zyskiwała, a VW tracił. Ktoś zgodził się na transfer najnowszej technologii VW do Skody. Był to wyraz paniki po aferze dieslowskiej (moim zdaniem oczywiście). I teraz następuje gwałtowny zwrot. Nie wiem jak on się skończy. Superb to… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Volkswagen podcina Skodzie skrzydła. Dacią to od początku miała być tania marka, ale Skoda ma dużo bogatszą tradycje niż samochód Hitlera i przed wojną robiła dobre auta, które zdecydowanie wyprzedzały BMW. Skoda istniała zanim ktokolwiek słyszał o Audi czy Seacie. Marka zrobiła ogromny postęp przez 30 ostatnich lat. Może to volkswagen powinien być tym najtańszym, w końcu to auto dla ludu, albo seat, czyli produkt uboczny licencji Fiata, ewentualnie nic nie znaczące do lat 80-tych Audi. Sztuczne podcinanie skrzydeł Skodzie, zupełnie jak Citroenowi w PSA. Citroen to tradycja komfortu i awangarda, innowacyjność. DS to sztuczny twór jak seat, a Opel… Czytaj więcej »

konrad72
Gość
konrad72

Z tym podcinaniem skrzydel Citroenowi, to rzeczywiscie trafione w sedno. Bez limuzyny jak C6 czy chociazby C5 – to co to za marka komfortu? Jedyne sensowne i komfortowe auto teraz sprzedawane to C5 aircross… no ale…

Tery
Gość
Tery

Opel w tym zestawieniu PSA to taka sierotka oczywiście po jankesach, ciekawe dlaczego nikt z rodzimego kraju nie chciał swojego czasu go przygarnąć ?

Krzysztof
Gość
Krzysztof

I prezes VW ma rację bo obecny daster z silniczkiem 0,9 przestaje być atrakcyjny dla klienta który chce założyć LPG. A silniki VW słyną z kuloodpornosci na LPG więc przy konkurencyjnej cenie co Dacia w odpowiednich modelach Kowalski wybierze skode

Gdf
Gość
Gdf

Mówisz o TSI czy TFSI z lpg ????
Panzerny silnik do LPG to 1.8 T ale to już historia …….

FioleK
Gość
FioleK

Jeszcze jest 1.6, ale im nowsze XYZ tym gorszy… z 1.8T było dokładnie tak samo i nowsze XYZ tym bardziej gówniany silnik… Robimy najpierw dobrze, a potem pogarszamy. Niestety VAG w ostatnich latach postanowił rozpocząć od może się nie rozsypie – później będziemy poprawiać…

Kolo
Gość
Kolo

Czyli mniej więcej na Europę to by tak wygladało z pozycjonowaniem: VAG: 1. Bentley – Lamborghini, 2. Audi, 3 Seat, 4. Volkswagen, 5. Skoda, PSA: 1. Brak, 2. DS, 3. Peugeot, 4. Opel, 5. Citroen, Renault – Nissan: 1. brak, 2. brak, 3. Alpine?, 4. Renault-Nissan, 5. Dacia, Fiat-Chrysler: 1. Brak, 2. Alfa Romeo, 3. Jeep, 4. Brak, 5. Fiat-Lancia, Toyota: 1. Brak, 2. Lexus, 3. Subaru?, 4. Toyota, 5. Brak, BMW: 1. Rolls Royce, 2. BMW, 3. Mini, 4. Brak, 5. Brak Do tego jeszcze według powyższego rankingu są: Ford, Honda, Mazda, Kia, Hyundai pozycjonowane na pozycji 4, Volvo… Czytaj więcej »

Mariusz
Gość
Mariusz

Renault-Nissan – zapomniałeś o Infiniti

Bastardo
Gość
Bastardo

I Ferrari oraz Maserati u fiata

Piotr001
Gość
Piotr001

Ferrari już odłączone od Fiata

MNA
Gość
MNA

Wystarczy porównać najnowsze modele VW i Skody. Pięknie wykonana Skoda Kamiq i twarde plastiki w VW T-Roc i T-Cross, by stwierdzić, że to jednak VW idzie w kierunku Dacii.

Adrian
Gość
Adrian

Skoda miała by dużo większe wzięcie jakby nie zrezygnowała z silników MPI z fabrycznym LPG…. Niezuzywajacym benzyny…
Fabia z LPG… Na bazie prostej konstrukcji 1.4 16v to jest 7-8 l LPG i mniej spalin niż w hybrydzie….

Paweł
Gość
Paweł

U mnie w robocie jest cała flota roomsterów z 2011 -12 roku z tymi silnikami i mają ponad 200.000 km i nic sie nie dzieje z silnikami z fabryczna instalacją lpg

FioleK
Gość
FioleK

Odma OK?

Paweł
Gość
Paweł

Z grupy VAG to patrząc na jednostki napędowe to strach co kolwiek kupować jeden wielki śmietnik. Gdyby nadal klepali 1.9 TDI 90 KM to silniki by przezywały skorupy. Albo jeden z naljlepszych silnikow 1.8T pod lpg. Teraz to syf jakich mało tfsi czy tsi ….

Aaa
Gość
Aaa

Ale nie rozumiesz ze maja się psuć i masz im płacić? Na prawdę ktoś jeszcze kupuje coś od tej firmy która planuje czas zepsucia swoich produktów? Masakra ze ktoś się jeszcze na tego goebelsa by VAG łapie

FioleK
Gość
FioleK

Aktualne 1.6 TDI i 2.0TDI jest chyba bez wad?! Pompa wtryskowa czasami opiłki produkuje, ale wszyscy milczą, bo to przecież nie Ford z TDCI…

Ja
Gość
Ja

Moze sie tak stanie a moze nie. Na razie to piesn przyszlosci. Ja wiem jedno. Jezeli przyjac, ze lepiej sprzedaja sie auta dobre to mam smutna wiadomosc dla wlascicieli francuzow. W pierwszej dziesiatce sprzedazy aut w Europie sa tylko dwa fancuzy. Clio i Captur. Faktycznie jest sie czym chwalic. A gdzie sa te niby mega wygodne auta klasy sredniej i limuzyny? Zapomnalem. Francuzi czegos takiego nie maja. Od lat rekordy bija auta niemieckie, japonskie, Skoda pod skrzydlami Niemcow. Francuzow tam nie widac. Ale dalej mozecie sobie dorabiac ideologie do rzeczywistosci i zachwycac sie komfortem. Co wam pozostalo.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Skoda? Chyba czytałem inne statystyki, ale proszę mnie oświecić, któraż to Skoda jest w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli w Europie? Tam chyba nawet marki Skoda w pierwszej dziesiątce marek nie ma, o modelach już nie wspominając.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Fabia jest 9-ta w segmencie b, octavia jest 2/3-a w segmencie kompaktów, superb jest 2 w średnim segmencie. Francuzi poza segmentem b mogą marzyć o wynikach sprzedaży jak ze skody.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Była mowa o Europie :-)

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

To jest mowa o skumulowanej europejskiej sprzedaży w tym roku i w roku ubiegłym.

South-PL
Gość
South-PL

za 2018:
https://www.motoringresearch.com/car-news/europes-best-selling-cars-2018/
1. VW Golf
2. Renault Clio
3. VW Polo
4. Ford Fiesta
5. Nissan Qashqai
6. Peugeot 208
7. VW Tiguan
8. Skoda Octavia
9. Renault Captur
10. Opel Corsa

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Wyniki za carsalesbase com za okres styczeń- sierpień 2019 w europie:
1 Volkswagen Golf
2 Renault Clio
3 Volkswagen Polo
4 Volkswagen Tiguan
5 Dacia Sander
6 Ford Fiesta
7 Ford Focus
8 Opel/Vauxhall Corsa
9 Peugeot 208
10 Skoda Octavia

Aaa
Gość
Aaa

Jest Talisman, jest 508. To są dobre samochody i przede wszystkim JAKIEŚ. To ja wole francuski segment D bo przynajmniej wyróżnia się. A Vagi takie same, jedzie i nie wiesz czy to audi, vw czy skoda

Lgs
Gość
Lgs

Czym sie wyróżniają ? Brakiem spasowania ? I dobrze bo mają jeden styl a nie co chwile zmieniają nazwe bo chcą sie odciąc od syfu który robią z każdą generacją.

Mk
Gość
Mk

Proponuję w następnej kolejności reaktywację Poloneza… Na pierwszy ogień dajmy na to Testa Rossa albo Countach. Później Trabant w wersji Murcielago albo Carrera. Do tego może Tarpan Evoque lub Wrangler

Efeso
Gość
Efeso

No właśnie co do Tarpana.. zanim jakiś dzban znów będzie skomlał jak to Skoda złoty biznes zrobiła sprzedając się VW a głupie FSO i głupi związkowcy się nie dali, bo Polonez byłby przynajmniej na poziomie Audi A6 to miejcie świadomość że VW kupił FSR w Poznaniu i ni chu chu nie widać żadnego wcześniej wspomnianego Tarpana Evoque i to samo by było z FSO. I było by kolejne skomlenie że „VW nas wydymalo bo było polskie FSO a jest Volkswagen Warschau” ;)

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Witam. Mam Dastera nowrgo. Wolę jego bo przynajmniej wiem ze jest na Polskie drogi i warunki. Super. Szkoda ze nasz przemysł aut tak padł. Tylko gratulować Rumuni.

Wojtek
Gość
Wojtek

A widziałeś w tym swoim aucie taki element zawieszenia jak wahacz? Nadal uważasz że to jest auto? Życzę użytkownikom szerokiej drogi i bezpiecznej przede wszystkim. To co nam proponuja koncerny to zwykła propaganda i miejmy tylko nadzieję że nas „niepozabijaja” swoja droga porsche już w 1908 roku produkowalao samochody elektryczne dlaczego jeszcze tego nie rozwinęli? Hm….nikomu nie opłaca się zlikwidować najbardziej skomplikowanego urządzenia jakim jest silnik spalinowy bo jaki to by był cios dla wszystkich specjalistów od skomplikowania życia zwyklemu użytkownikowi. Silnik spalinowy 40% skuteczności (benzyna) 45% (diesel) A elektryk od 80% w górę….I jaka prpstota w budowie!

ŚMIECH NA SALI
Gość
ŚMIECH NA SALI

Pamiętajcie nie kupujcie famochodow na F Forda Fiata i Francoskich gowien zawieszenia maja delikatne w środku sam plastik i nuda a stylistyka beznadziejna jak cała francja

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jakże merytoryczna ocena… Faktycznie – nick autora idealnie charakteryzuje jego samego.

olszesol
Gość
olszesol

Jeżeli to ironia to słaba trochę ale jeżeli faktyczne przekonania no to pogratulować otwartości umysłu i wiedzy motoryzacyjnej. Zacznijmy od tego że ford jest poprostu okej, jakością wykonania przypomina VW , fiat jest solidny, choć pokracznie zaprojektowany pod względem ergonomii ale przynajmniej mają silniki pancerne ( słynne diesle od fiata które kręcą miliony kilometrów i się nie psują , benzyniaki które dobrze traktowane odwdzięczają się niesłychaną trwałością ) i stylistycznie w większości są ciekawe poza pandą ona jest nudna ale mega praktyczna, a francuskie słyną z nieziemsko komfortowego zawieszenia , jakby zestawić np. takiego citroena BX z jakimikolwiek wytworem VW… Czytaj więcej »

Michał
Gość
Michał

VW to banda idiotów

Lgs
Gość
Lgs

VW to samochody idealistów, pasjonatów którzy na szczęście znowu wsadzą takich jak ty do gazu….historia lubi sie powtarzać.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To już zabrzmiało naprawdę niemiło…

Roman
Gość
Roman

Kol. Lgs Nie wiem czy kolega wie jaka była ulubiona marka samochodów tych, którzy tak chętnie wsadzali do gazu? Prawa własności do tej marki należą obecnie do koncernu VAG ale ten koncern nie chce z niej korzystać zdając sobie doskonale sprawę jakie skojarzenia można mieć z tą marką. Zaś co do fascynacji niemiecką techniką, nie tylko samochodową, to Niemcy na cały szereg i to wcale pokaźny kompletnie nieudanych własnych rozwiązań mają ironiczne określenie „ein echtes deutsches Ingenieurmeisterstueck”. Przykładów jest aż nadto wiele, wystarczy poczytać w oryginale niemieckie czasopisma bądź portale internetowe.

Casium
Gość
Casium

Skoda Octavia ~ mam i kupię następny model! Duster? W życiu nie kupię takiego cóś dla biedaków! Jeżeli Skoda poszłabym drogą Daci to straci… Ocenia artykuł jako promocję Daci, która jak chodzi {koń} każdy widzi!

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Aha, to Dacia jest dla biedaków, a Skoda niby dla bogatych? Ja bym powiedział inaczej – Skoda jest dla tych, co lubią przepłacać, choćby na kredyt.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Ja jako ciekawostkę mogę podać zdarzenie z przed nastu lat. Koleżanka z pewnym dyskomfortem wsiadała do skody bo było to dla niej auto brzydkie i obciachowe. Ileż to ja wysłuchałem jak można jeździć czymś tak podłym jak skoda. A dzisiaj to dla niektórych prestiżowe auto… I drugie to kia która w latach 90-tych byłą najgorsza padliną na poziomie tavrii. A dzisiaj kia łoi golfa…

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Cóż – świat nie stoi w miejscu. Skoda zrobiła ogromny postęp od czasów Felicii, ale i świat poszedł do przodu. Skoda, przynajmniej w Polsce, ocipiała też z cenami, które od paru tygodni, odkąd sprzedaż przysiadła, urealnia. Dodam po raz kolejny przy tej okazji: ja nie twierdzę, że Skoda robi złe samochody. Owszem, one kompletnie nie trafiają w moje poczucie estetyki. One są podobne do siebie z generacji na generację. One mają (pomijam topowe, doposażone wersje) nieszczególne materiały wykończeniowe. Wiele napędów było, delikatnie mówiąc, słabych. Mnie drażni to, co ze Skody zrobiły media usłużne wobec koncernu VAG. To w nich drugi… Czytaj więcej »

Pawel
Gość
Pawel

Materiały niższej jakości? Rapid 2014 rok ma tak tandetne plastiki w środku że kubek po jogurcie jest lepszy.

firmowy
Gość
firmowy

Citygo rocznik 2016 tandeta na maxa, mamy w firmie trzy i nigdy więcej. Szef myśli o Dusterach z klimą Comfort

pułdebil
Gość
pułdebil

A o co wam tu ludzie właściwie chodzi?
Hę?

Tim
Gość
Tim

Zabawnie się czyta te połajanki o trochę blachy i plastiku… :) Wy tak na poważnie!??

sebs
Gość
sebs

juz jest jak dacia..ogladałem nową Superb design ok ale jakosc klasa kompkt..

Mm
Gość
Mm

To pepiki dostały liścia w japę. Ciekawe co będzie jak VAG wpadnie kiedyś w tarapaty finansowe, kto pierwszy pójdzie pod topór ?

Jarek_
Gość
Jarek_

Komedia!!! jakby tu zajrzał jakiś właściciel auta z grupy premium to pewnie parsknąłby śmiechem jak to miłośnicy Dacii, Skody i mocno zużytych aut VAG obszczekują się kto jest większym biedakiem!! CYRK!! :)