Jak wyglądała sprzedaż grupy Renault i koncernu Stellantis w Niemczech? Oba koncerny mają tu (licząc w okresie 01-05.2023) łącznie ponad 17% rynku, a więc znacznie więcej niż w Polsce. Prześledźmy to na liczbach.
Wspominaliśmy już o dobrej dynamice sprzedaży marki Alfa Romeo w Niemczech. W komentarzach często pytacie nas nie tylko o dane dotyczące dynamiki sprzedaży, ale też wielkości liczbowe dotyczące rejestracji. Postanowiliśmy więc pokazać Wam w liczbach, jak Grupa Renault, a w zasadzie cały Alians, oraz poszczególne marki koncernu Stellantis radziły sobie w maju na największym samochodowym rynku Europy, czyli w Niemczech.
Tabelę uszeregowaliśmy alfabetycznie wg marek w obrębie każdego koncernu. Najpierw wyszczególniliśmy Stellantis, a później Alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Na koniec każdego koncernu podaliśmy procentowy udział każdej z grup w niemieckim rynku.
Być może na koniec półrocza zrobimy – jeśli będziecie zainteresowani – zestawienie bardziej szczegółowe, np. z rozbiciem na poszczególne modele sprzedawane przez każdą z marek na największym samochodowym rynku Europy, może podamy procentowy udział każdej marki w tymże rynku, albo będzie to jeszcze coś innego.
A teraz już tabelka z wynikami:
na podstawie informacji KBA
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze