samochody nowe
Znakomity wynik sprzedaży osiągnął Renault. 1.743 sprzedane w styczniu samochody pozwoliły na zajęcie piątego miejsca w rankingu najlepiej sprzedających się marek. Francuski producent uległ Toyocie, Oplowi, Škodzie i Fiatowi, wyprzedził natomiast Volkswagena i dwie kolejne francuskie marki.
Właśnie za Volkswagenem, czyli na siódmej pozycji, sklasyfikowano Peugeota. Francuska marka sprzedała w styczniu 1.512 samochodów wyprzedzając tym samym ósmego w zestawieniu Citroëna. Ten ostatni pochwalić się może sprzedażą 1.438 aut.
samochody używane
Nieco inaczej wygląda sytuacja na rynku aut używanych z prywatnego importu. Piątą lokatę zajmuje Renault. W styczniu sprowadzono do Polski 5.223 samochody tej marki. Dziewiąte miejsce wynikające z ilości 1.941 sprowadzonych samochodów przypadło Peugeotowi, zaś na czternastej pozycji znalazł się Citroën. Ściągnięto w styczniu 1.398 samochodów tej marki.
Przy okazji warto wspomnieć o średnim wieku importowanych aut używanych. Przeciętny rocznik obliczony na podstawie ponad 70,5 tys. ściągniętych w styczniu aut, to rok 1999. Najstarsze średnio marki, to Volkswagen, BMW i Honda – ich przeciętny wiek wynosi 11 lat! Auta francuskie są zwykle zauważalnie młodsze – Citroën, czy Peugeot datują się przeciętnie na 2000 rok, a statystyczne Renault jest średnio o rok starsze. Lepszy bilans roczników ma jedynie Toyota, której samochody mają przeciętny wiek siedmiu lat.
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze