Stellantis, wiodący międzynarodowy producent samochodów pod względem poziomu produkcji, obecności przemysłowej i możliwości technologicznych, potwierdza swoją pozycję niekwestionowanego lidera francuskiego rynku w 2023 r., z udziałem w rynku wynoszącym 29,4% dla samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, prawie 5% przed swoim głównym konkurentem, 27,4% dla samochodów osobowych (różnica 3%) i 38,9% dla lekkich pojazdów dostawczych (różnica 8,5%).
Z udziałem w rynku na poziomie 27,4% i wzrostem o 31,6%, Stellantis dominuje na rynku pojazdów zelektryfikowanych (BEV + PHEV), wyprzedzając swojego głównego konkurenta o prawie 13 punktów procentowych. Dwa modele Stellantis znajdują się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych we Francji w 2023 roku: Peugeot E-208 i Fiat 500e.
Jako niekwestionowany lider rynku pojazdów elektrycznych we Francji, Stellantis jest mocno zaangażowany w oferowanie atrakcyjnych modeli w przystępnych cenach wynajmu, przy wsparciu Stellantis Finance & Services. Nie mniej niż dziesięć modeli elektrycznych Citroëna, Fiata, Jeepa, Opla i Peugeota, wszystkie produkowane w Europie, zakwalifikowało się do programu leasingu społecznego 2024 wprowadzonego przez rząd, aby umożliwić najskromniejszym gospodarstwom domowym jazdę na napędzie elektrycznym.
Wreszcie, prawie co drugi model kwalifikujący się do premii ekologicznej 2024 we Francji to pojazd Stellantis. 24 z 56 modeli wymienionych przez ADEME pochodzi od Abartha, Citroena, DS Automobiles, Fiata, Jeepa, Opla i Peugeota. Opublikowana lista dotyczy modeli, dla których złożono i rozpatrzono wniosek. Oznacza to, że 100% wniosków złożonych przez Stellantis zostało zatwierdzonych. Inne pojazdy zostaną dodane do listy w ciągu roku.
Według Christophe’a Musy’ego, dyrektora Stellantis France, „Nasz główny cel na 2023 rok został osiągnięty: stać się liderem na rynku pojazdów elektrycznych (BEV). Stellantis France potwierdziło również swoją wiodącą pozycję na francuskim rynku samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, samochodów osobowych + lekkich samochodów dostawczych i pojazdów zelektryfikowanych w 2023 roku. Wraz z wprowadzeniem na rynek około dwudziestu nowych modeli w 2024 r., ponad 80% asortymentu rynkowego kwalifikującego się do leasingu społecznego i prawie 50% modeli rynkowych kwalifikujących się do premii rządowej, w 2024 r. skupimy się na wzmocnieniu wkładu Francji w realizację celów planu strategicznego Dare Forward 2030 i kontynuowaniu dążenia do elektryfikacji naszej oferty. Będziemy wzorcowym producentem aktywnie wspierającym inicjatywę leasingu społecznego rządu francuskiego, oferując rozszerzoną gamę 10 pojazdów elektrycznych w wyjątkowo konkurencyjnych czynszach, w tym E-C3 od 54 euro miesięcznie”.
W 2023 roku FIAT odnotował wzrost rejestracji o 7,3% w porównaniu z 2022 rokiem. Wyniki te były napędzane w szczególności sukcesem elektrycznego Fiata 500, który odnotował 53% wzrost rejestracji w porównaniu z 2022 r. i stanowi 73% koszyka sprzedaży Fiata 500, co plasuje go na drugim miejscu w segmencie elektrycznych samochodów miejskich. W 2023 r. wprowadzono również Fiata 600e, który w grudniu wszedł do pierwszej dziesiątki elektrycznych samochodów miejskich, oraz Fiata Topolino, który otrzymał już ponad 500 zamówień w ciągu zaledwie 1,5 miesiąca na rynku i będzie dostępny w salonach sprzedaży podczas styczniowych dni otwartych. Wreszcie, Abarth 500e dołączył do gamy w czerwcu i w ciągu zaledwie sześciu miesięcy podwoił wyniki marki w porównaniu z rokiem 2022.
Opel odnotował drugi z rzędu rok wzrostu w 2023 r., a sprzedaż PC/LCV wzrosła o 19,7%. Jego udział w rynku wzrósł w ciągu roku z 2,31% do 2,41%. Te bardzo pozytywne wyniki zostały wzmocnione w szczególności przez gwałtowny wzrost sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych (BEV) o 35,3%. Opel odnotował również bardzo dobre wyniki w zakresie samochodów dostawczych, odnotowując silny wzrost o 18,5%, co pozwoliło mu osiągnąć udział w rynku na poziomie 2,3%, w porównaniu z 2,1% w 2022 roku. W pełni wspierany przez nowe modele i wersje całkowicie elektryczne, Opel kontynuuje rozwój gamy i będzie mógł liczyć na znaczne rozszerzenie swojej oferty w nadchodzących miesiącach wraz z pojawieniem się hybrydowej Corsy MHEV, Mokki Electric o zwiększonym zasięgu (ponad 400 km), Astry Sports Tourer, w tym wersji całkowicie elektrycznej, oraz całkowicie odnowionej oferty LCV.
Dzięki wzrostowi liczby rejestracji o 25%, do 7 590 sztuk, marka Jeep skorzystała w drugiej połowie 2023 r. z pojawienia się Avengera, wybranego Samochodem Roku 2023, aby odzyskać udział w rynku. Bardzo dobre wyniki najnowszego dodatku do gamy były wspierane w szczególności przez sukces jego w 100% elektrycznej wersji, która stanowi 70% koszyka sprzedaży modelu i dobrze radziła sobie z klientami prywatnymi (59%), ale także, po raz pierwszy, z dużymi firmami B2B (18%). W 2024 r. Jeep będzie nadal się rozwijał wraz z pojawieniem się e-hybrydowych wersji Avengera, a także nowych serii Jeep Renegade, Jeep Compass i Jeep Wrangler 4xe.
Alfa Romeo odnotowała wzrost liczby rejestracji w 2023 r. o 26%, napędzany wprowadzeniem na rynek pierwszego zelektryfikowanego pojazdu w swojej gamie, Tonale, którego prawie połowa sprzedaży przypadła na wersję Plug-in Hybrid w 4. kwartale. W 2023 r. Alfa Romeo ponownie zainwestowała w dziedzinę „fuoriserie”, wprowadzając 33 Stradale, prawdziwą demonstrację doświadczenia włoskiej marki w zakresie stylu i wrażeń z jazdy. Wreszcie, marka ogłosiła swój powrót do segmentu B, ujawniając nazwę swojego kolejnego kompaktowego SUV-a, Alfa Romeo MILANO, który będzie dostępny w wersji w 100% elektrycznej.
Zobacz ofertę samochodów Alfa Romeo
Do 2023 roku DS zwiększy liczbę rejestracji o 11,4% w porównaniu z 2022 rokiem. Dynamika ta będzie napędzana w szczególności popularnością dwóch bestsellerów, DS 4 i DS 7, których wolumeny wzrosły odpowiednio o 31% i 24% i obecnie znajdują się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli premium. Rok 2023 oznacza również przyspieszenie strategii elektryfikacji DS Automobiles, z 57% rejestracji w wersjach E-TENSE[2], w porównaniu z 43% w 2022 roku. Wyniki te wynikają w szczególności z sukcesu DS 7 E-TENSE, najlepiej sprzedającego się hybrydowego modelu plug-in klasy premium we Francji, oraz DS 4 E-TENSE, najlepiej sprzedającej się hybrydy plug-in w swojej kategorii.
Zobacz ofertę samochodów DS Automobiles
Rok 2023 był rokiem elektryfikacji dla Peugeot, ulubionej francuskiej marki samochodowej: nowy manifest marki, samochód koncepcyjny Inception, został zaprezentowany na początku tego roku na targach CES w Las Vegas; wprowadzono na rynek pojazdy elektryczne Peugeot E-2008 i E-308; zaprezentowano facelity Peugeot 508, 2008, 208 i E-Rifter; a nowy Peugeot E-3008 został zaprezentowany we wrześniu 2023 roku, dzięki czemu został finalistą prestiżowej nagrody COTY. Dwa pojazdy znalazły się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów we Francji: Peugeot 208 i 2008. Cztery pojazdy są liderami w swoim segmencie: 308, 2008, 3008 i 5008. Peugeot 208 pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we Francji.
Zobacz ofertę samochodów Peugeot
Citroën kontynuował pasmo sukcesów Citroëna C3, odnotowując 15% wzrost sprzedaży wśród klientów indywidualnych i 12,5% udział w segmencie PC we wszystkich kanałach. C5 X objął prowadzenie w ogólnym segmencie PHEV D, odnotowując wzrost o 26% w 2023 roku. Na rynku samochodów dostawczych Berlingo odnotowało wzrost o 156%. Wynikowi temu towarzyszył wzrost udziału w rynku LCV o 2,3 punktu procentowego. W grudniu Berlingo był liderem w segmencie samochodów dostawczych z 2,5-punktowym wzrostem udziału w rynku LCV.
Zobacz ofertę samochodów Citroën
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze