Całkowita sprzedaż samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych Stellantis w Ameryce Południowej przekroczyła w 2023 roku granicę 878 tys. pojazdów, a udział w rynku wyniósł 23,5%.
W trzecim roku działalności koncern Stellantis zdobył pozycję lidera w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych na trzech głównych rynkach Ameryki Południowej: w Brazylii, Argentynie i Chile. Firma, która odniosła absolutny sukces sprzedażowy w branży motoryzacyjnej, osiągnęła kolejny rok wyników godnych świętowania. W 2023 roku łączna sprzedaż Stellantis w Ameryce Południowej przekroczyła granicę 878 tysięcy pojazdów, co stanowi udział w rynku na poziomie 23,5%.
W samym tylko w grudniu firma przyspieszyła tempo sprzedaży w Brazylii i zakończyła ostatni miesiąc roku z liczbą 64.422 zarejestrowanych pojazdów i 27,1% udziałem w rynku.
„Wyniki za rok 2023 dowodzą, że dokonujemy najlepszych wyborów, dostarczając naszym klientom coraz bardziej innowacyjne produkty i usługi, dostosowane do ich potrzeb. W 2024 roku będziemy kontynuować nasz cel, jakim jest dalsze wzmacnianie obecności naszych marek i umacnianie naszej pozycji lidera na wszystkich rynkach w regionie” – mówi Emanuele Cappellano, prezes Stellantis na Amerykę Południową.
Lider wśród SUV-ów
W 2023 roku Stellantis wyróżnił się w Ameryce Południowej także w segmencie SUV-ów. Firma pojawiła się na listach bestsellerów ostatnich 12 miesięcy z markami Jeep, Fiat i Citroën. Modele Jeep Compass i Renegade zarejestrowały w całym roku odpowiednio 59 tys. i 47 tys. sprzedanych i zarejestrowanych egzemplarzy. Commander osiągnął prawie 20 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Fiat Pulse i Fastback przekroczyły granicę odpowiednio 45 i 40 tysięcy rejestracji. Kompaktowy SUV Citroëna, C4 Cactus, zarejestrował w bieżącym roku 3.674 egzemplarze.
Łącznie Stellantis przekroczył w ciągu roku granicę 214 tys. aut sprzedanych w tym segmencie, co stanowi łącznie 35,8% udziału w rynku SUV-ów.
BRAZYLIA
Na rynku brazylijskim firma umocniła swoją pozycję lidera w okresie od stycznia do grudnia, z zarejestrowanymi ponad 686 tys. samochodów, co przełożyło się na 31,4% udziału w sprzedaży.
Fiat na pozycji lidera już trzeci rok
W 2023 roku marka osiągnęła 21,8% udziału dzięki zarejestrowaniu 475.443 samochodów, o ponad 128 tys. samochodów wyprzedzając markę znajdującą się na drugim miejscu. Najlepiej sprzedający się model w Brazylii, pick-up Fiat Strada, miał 120.600 zarejestrowanych egzemplarzy i zdobył 5,5% udziału w rynku. Wciąż plasujący się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów roku Mobi również znalazł się na szóstym miejscu z 73.432 zarejestrowanymi samochodami (udział w rynku 3,4%), a Argo uplasował się na ósmym miejscu z 66.719 egzemplarzami (udział w rynku 3,1%).
W 2023 roku Fiat zapewnił sobie również pozycję lidera w kategoriach hatchbacków ze 140.261 egzemplarzami i 22,6% udziałem w segmencie, pick-upów ze 171.915 samochodami i 42,6% udziałem w kategorii oraz vanów z 26.250 zarejestrowanymi pojazdami i 44,5% udziału w segmencie. Jeśli chodzi o SUV-y, marka sprzedała w ciągu roku 86.219 sztuk, co oznacza znaczny wzrost o 43% (25 802 samochody) w porównaniu z 2022 rokiem.
W odniesieniu do ostatniego miesiąca roku, pierwsze miejsce także zajął Fiat z 19,7% udziałem w rynku i 46.808 zarejestrowanymi egzemplarzami. W pierwszej dziesiątce znalazły się dwa modele: pick-up Strada z 10.573 zarejestrowanymi egzemplarzami oraz Mobi z 7.395 sprzedanymi pojazdami. W grudniu Fiat był liderem w segmencie pick-upów z 15.281 zarejestrowanymi egzemplarzami i 36,1% ogółem kategorii, przy czym Strada zdobyła aż 66,7% rynku pick-upów segmentu B, a Toro 42% pick-upów segmentu C. Oba zajęły pierwsze miejsca w swoich segmentach.
Jeep świętuje absolutne przywództwo
W 2023 roku marka zarejestrowała w Brazylii ponad 127 tys. sztuk pojazdów, co stanowi 16,2% segmentu SUV i 5,8% rynku ogólnego, zajmując szóste miejsce na całym rynku.
Compass, lider wśród średnich SUV-ów siódmy rok z rzędu, osiągnął ponad 59 tys. sprzedanych egzemplarzy i ponad 40% udziału w rynku. Commander, lider wśród dużych SUV-ów drugi rok z rzędu, osiągnął prawie 20 tys. sprzedanych egzemplarzy i 23% udziału w rynku. Renegade przez cały rok uzyskał ponad 47 tysięcy rejestracji.
Wzrost sprzedaży detalicznej Peugeota
Peugeot odnotował 150% wzrost sprzedaży detalicznej, czyli sprzedaży w sieci dealerskiej do osób fizycznych, wraz z rozwojem gamy 208, obecnością tradycyjnych SUV-ów i elektryfikacją marki.
Marca sygnowana lwem stale się rozwija i pozostaje w pierwszej dziesiątce marek o największym udziale w rynku w Brazylii, co miało miejsce także w 2022 roku.
Citroën kończy rok 2023 solidnymi wynikami sprzedaży
Rok 2023 umocnił Citroëna w Brazylii. Nowy C3 kończy miniony rok jako jeden z pięciu najlepiej sprzedających się krajowych hatchbacków segmentu B w Brazylii w kanale sprzedaży detalicznej z ponad 26 tysiącami sprzedanych egzemplarzy, kończąc z rozmachem rok, w którym zdobył kilka nagród, w tym prestiżową nagrodę Światowy Miejski Samochód Roku i Najlepszy Zakup do 75 tys. reali od Quatro Rodas.
Z kolei nowy C4 Cactus zdobył tytuł Best Buy Quatro Rodas w kategorii kompaktowych SUV-ów. Doceniono jego nowy wygląd, ekskluzywny system multimedialny Citroën Connect Touchscreen z 10-calowym ekranem z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay oraz niespotykaną dotąd edycję Noir Limited Edition z silnikiem THP o mocy do 173 KM.
Na rynku małych i dużych firm zabłysnął ponownie w 2023 roku Citroën Jumpy, będąc trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w Brazylii. Co więcej, ë-Jumpy w dalszym ciągu podbija rynek zrównoważonej elektromobilności, a zeszły rok zakończył jako najlepiej sprzedający się elektryczny van w swoim segmencie w Brazylii.
RAM – najlepszy rok w swojej historii w Brazylii
RAM zakończył rok 2023 niezliczoną ilością powodów do świętowania. Sumując dwanaście miesięcy roku, marka osiągnęła około 17 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, co stanowi najlepszy rok w jej historii w Brazylii, i oznacza wzrost o 236% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Miał także najlepszy grudzień w historii, z imponującą liczbą 3.107 rejestracji. Co więcej, marka zapewniła sobie wiodącą pozycję wśród marek premium w Brazylii, a nowy Rampage umocnił się w pierwszej piątce wśród najlepiej sprzedających się kompaktowych i średnich pick-upów w kraju w ciągu roku.
ARGENTYNA
W Argentynie Stellantis pozostaje liderem rynku z ponad 119 tysiącami sprzedanych pojazdów w okresie od stycznia do grudnia i udziałem w rynku wynoszącym 28,2%, co plasuje firmę na pozycji największego producenta pojazdów w Argentynie.
CHILE
W Chile koncern Stellantis sprzedał w minionym roku ponad 36 tys. samochodów, co przełożyło się na 11,5% udziału w rynku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze