Wiadomości

Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Citroen

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Astra Najlepszym Samochodem Rodzinnym 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Lyon 2023 – Stellantis prezentuje swoje najnowsze produkty i gamę pojazdów elektrycznych

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-26
Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Nowy Mitsubishi Colt 2024
Wiadomości

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Test Citroëna ë-C4 X i wiele więcej. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 31/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-03
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
195 15
A A
4

Okładka tygodnika MOTOR nie jest szczególnie bogata w nasze ulubione samochody, ale znalazła się na niej Dacia Jogger – w prawym dolnym rogu, żeby jej nikt nie zauważył w punktach sprzedaży prasy. Z kolei w lewym dolnym rogu można dostrzec zdjęcie Jeepa Avengera – samochodu produkowanego przez koncern Stellantis.

MOTOR nr 31 (3658) z 31.VII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, ë-C4 X, 208, 2008, 308, 3008, e-208, e-2008, e-308, e-408, e-5008, e-Rifter, e-Traveller, 5 EV, Captur, Clio, Espace, Megane E-Tech Electric, R4, Scenic, Scenic Vision, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Corsa, Mokka

Na stronach 4-5 MOTOR zaprezentował dwa szykowane do premiery rynkowej samochody francuskie. To nowy Renault Scenic, który ma zostać pokazany 4 września, i Peugeot e-3008, również spodziewany we wrześniu. MOTOR wspomina przy okazji także inne modele z obu koncernów: Renault Megane E-Tech Electric, Renault Espace, Nissana Ariyę, Peugeoty e-208, e-2008, e-308, e-408, e-5008, e-Rifter, e-Traveller, a także koncepcyjnego Scenic’a Vision.

O spółce zawiązanej przez Renault i chińskie Geely mającej zajmować się różnego rodzaju układami napędowymi MOTOR wspomniał krótko na stronie 6.

Podsumowanie półrocznej sprzedaży aut w Europie znajdziecie na stronach 6-7. Wynika z niego, że interesujące nas samochody zajmują miejsca odpowiednio:

.2. Dacia Sandero
.4. Opel Corsa
.5. Peugeot 208
.6. Renault Clio
.10. Dacia Duster
.12. Peugeot 2008
.16. Renault Captur
.18. Nissan Qashqai
.19. Citroën C3
.21. Fiat Panda
.28. Fiat 500
.29. Peugeot 3008
.32. Opel Mokka
.34. Peugeot 308
.39. Dacia Jogger

W efekcie Peugeot jest czwartą najpopularniejszą marką na Starym Kontynencie, Renault zajmuje miejsce szóste, a Dacia zamyka czołową dziesiątkę.

Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Renault Scenic’a, Maserati GranCabrio, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-3008, Renault 4 oraz miejskiego elektrycznego SUV-a Alfy Romeo..

Zobacz nasz test Alfy Romeo Tonale MHEV

Wspomnianego na wstępie Jeepa Avengera MOTOR porównał na stronach 14-17 z Suzuki Vitarą. W szranki stanęły wersje z silnikami benzynowymi, przy czym ten w Jeepie ma 100 KM, zaś w aucie japońskim 129 KM. W tekście wspomniano też inne Jeepy: Compass, Patriot i Renegade. Mimo niższej mocy Avenger wygrał to starcie pięcioma punktami, choć jest samochodem droższym. MOTOR uznał jednak, że Jeep znacznie lepiej jeździ!

Z kolei na stronach 18-19 opisano wrażenia z jazd Citroënem ë-C4 X. To forma uterenowionego sedana – auta o relatywnie mniejszej funkcjonalności, niż w przypadku hatchbacka, ale są ludzie, którzy wolą ten typ nadwozia.

Ë-C4 X bazuje na Citroënie C4, ale ma zwiększony do 16 cm prześwit. Jest autem dość długim (ok. 460 cm) i ma ok. 267 cm rozstawu osi, ale mimo to okazuje się samochodem zwrotnym. C4 X jest też pojazdem przestronnym, nie tylko w kabinie, ale i w bagażniku – kufer mieści aż 510 litrów! Próg ładunkowy znajduje się dość nisko – na poziomie 71 cm.

Wnętrze jest przyjemne, nowoczesne w formie, dobrze wykonane i proste w obsłudze (jest też obsługa głosowa). Znajdziecie tu mnóstwo mniejszych i większych schowków. Widać wyraźnie, że projektanci dbali o komfort, nie tylko zawieszenia, ale i podróży w ogóle.

136-konny silnik elektryczny zapewnia przyzwoite osiągi, a niskie zapotrzebowanie na energię elektryczną sprawia, że zasięg jest dość spory – MOTOR określił go na 360 km. Niestety w standardzie jest ładowarka o mocy jedynie 7,4 kW, mocniejsza wymaga dopłaty. Auto jest tylko minimalnie droższe od Renault Megane E-Tech Electric i o dobrych 6 tys. tańsze od Volkswagena ID.3. Szczegóły cenowe znajdziecie tutaj.

Test Dacii Jogger z pakietem Sleep Pack MOTOR opublikował na stronach 24-25. To sposób na nowoczesny karawaning bez ponoszenia dużych kosztów. W takim Joggerze można w miarę wygodnie spać, a i dostawić spory namiot też się da budując turystyczną willę gdzieś na kempingu. A wszystko to za naprawdę sensowne pieniądze.

Zaletą będą też niskie koszty użytkowania samego samochodu z uwagi na możliwość zakupu wersji zasilanej LPG. Wykończenie Joggera może budzić pewne kontrowersje, ale gdy spojrzy się na ceny, to człowiek jest w stanie naprawdę wiele Dacii wybaczyć. Wspomniana w roli konkurenta Kia Ceed Kombi kosztuje – z nieco mocniejszym silnikiem, ale nie siedmioosobowa przecież – ponad 10.000 zł więcej, a Fiat Tipo Kombi Cross jest droższy o ponad 30.000 zł.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Citroën 11 Commerciale. „Załadujesz 2 cielęta o wadze 100 kg lub 6 owiec”

2023-09-29

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

2023-09-29

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29
Tagi: 200820830083085 EV500Alfa RomeoAriyaAvengerBigsterC3CapturCitroenClioCompassCorsaDaciaDustere-2008e-208e-308e-408e-5008e-C4 Xe-Riftere-TravellerEspaceFiatGiuliaGranCabrioJeepJoggerJukeLanciaMaseratiMegane E-Tech ElectricMokkaMOTORNissanOpelPandaPeugeotQashqaiR4RenaultRenegadeSanderoScenicScenic VisionTipoYpsilon
Udostepnij72Tweet45Udostepnij13
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Citroen C3 1.6 Flex Fuel
Wyprawy

Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-21
Opel Corsa-e
Opel

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
DS - testy i opinie

Test: DS 3 1.2 PureTech 110 KM – styl, elegancja i wysoka jakość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-12
Renault - testy i opinie

Test: Renault Master 2.3 dCi 165 KM – prawdziwy mistrz ładowności. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-10
Renault

Test: Renault Espace Initiale Paris TCe 200 KM EDC. Przestrzeń z automatem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-31

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

100 procent Renault Trucks

W 63 Rajdzie Polski Kris Meeke wystartuje C2

Zysk niższy od oczekiwanego

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.