Włoska marka współtworząca koncern Stellantis uzyskała 21,8% udziału w rynku dzięki zarejestrowaniu w ubiegłym roku ponad 475 tys. samochodów. To wynik o ponad 128 tys. aut lepszy, niż odnotowany przy zdobywcy drugiego miejsca w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych na brazylijskim rynku. Z kolei Strada zapewniła sobie w ciągu roku ponad 120 tys. sprzedanych egzemplarzy i 5,5% udziału w rynku.
W gamie submarki Abarth odnotowano świetne wyniki w przypadku Abartha Fastback na pierwszym miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów sportowych w grudniu i Abartha Pulse w całym roku 2023.
Trzeci rok z rzędu Fiat i pick-up Strada zapewniły sobie wiodącą pozycję na rynku brazylijskim wraz z zamknięciem roku 2023. W ciągu roku marka osiągnęła 21,8% udziału w rynku z 475.443 zarejestrowanymi egzemplarzami. To o ponad 128 tys. samochodów więcej, niż sprzedała drug marka w rankingu.
Strada sprzedała się w liczbie 120.600 egzemplarzy i miała 5,5% udziału w rynku. Wciąż plasujący się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów roku Fiat Mobi znalazł się w wynikach rocznych na szóstym miejscu z 73.432 zarejestrowanymi samochodami (udział w rynku 3,4%), a Argo na ósmej pozycji z 66.719 egzemplarzami (udział w rynku 3,1%).
W 2023 roku Fiat zapewnił sobie również pozycję lidera w kategoriach hatchbacków ze 140.261 egzemplarzami i 22,6% udziałem w segmencie, pick-upów ze 171.915 samochodami i 42,6% udziałem w kategorii oraz vanów z 26.250 zarejestrowanymi pojazdami i 44,5% udziałem w segmencie. Warto dodać, że w tym ostatnim przypadku Fiat jest absolutnym numerem jeden od lipca 2012 roku. W segmencie SUV-ów marka sprzedała w ciągu roku 86.219 aut, co oznacza wzrost o 43% (25.802 samochody) w porównaniu do 2022 roku.
W ostatnim miesiącu roku, pierwsze miejsce zajął także Fiat z 19,7% udziałem w rynku i 46.808 zarejestrowanymi samochodami. W pierwszej dziesiątce znalazły się dwa modele: pick-up Strada z 10.573 zarejestrowanymi egzemplarzami oraz Mobi z 7.395 sprzedanymi pojazdami. W grudniu Fiat był liderem w segmencie pick-upów z 15.281 zarejestrowanymi egzemplarzami i 36,1% udziałem w tym segmencie, przy czym Strada zapewniła aż 66,7% segmentu pick-upów B, a Toro 42% pick-upów C. Jak łatwo się domyślić, oba Fiaty zajęły pierwsze miejsca w swoich segmentach.
W segmencie vanów marka również była pierwsza pod względem sprzedaży z 4.708 pojazdami i 53,5% udziałem w segmencie. Fiorino przoduje w swojej kategorii, tak jak to robi od dziesięciu lat (od grudnia 2013 r.), z liczbą 3.485 zarejestrowanych jednostek (88,3% udziału w klasie B-Vanów). W grudniu Scudo było najpopularniejsze wśród D-Vanów z 261 zarejestrowanymi egzemplarzami i 25% udziałem w segmencie.
Sukces Abartha
Dział sportowy Fiata, który w 2022 roku powrócił do Brazylii z pierwszym na świecie SUV-em marki sygnowanej skorpionem, również daje powody do świętowania. Niedawno wprowadzony na rynek Abarth Fastback był w grudniu najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym w Brazylii z 342 sprzedanymi pojazdami (o 64 więcej niż zdobywca drugiego miejsca, czyli o około 23% więcej). W ciągu roku wyprodukowano 509 egzemplarzy udoskonalonego SUV-a coupé (pamiętajmy, że model został wprowadzony na rynek dopiero w ostatnim kwartale minionego roku: 26. października). Abarth Pulse również wyróżnił się w 2023 roku i zapewnił sobie najwyższe miejsce na podium wśród samochodów sportowych z liczbą 2.566 zarejestrowanych egzemplarzy.
„Ubiegły rok po raz kolejny był dla Fiata w Brazylii genialny! Sprzedaliśmy o 45 tysięcy samochodów więcej niż w 2022 roku i utrzymaliśmy optymalny poziom około 22% udziału w rynku, oraz wiodącą pozycję na rynku Fiata, Abartha i Strady, które wprowadziły w tym roku ważną nowość w postaci silnika turbo. Powody do świętowania dają nam też pierwsze miejsca w ważnych segmentach i znaczący wzrost sprzedaży SUV-ów w porównaniu do roku 2022.
Osiągnęliśmy także granicę pół miliona wyprodukowanych pojazdów w przypadku Argo i Mobi w fabryce w Betim oraz przez Toro w Goianie. Co więcej, otrzymaliśmy ponad 30 nagród. Wszystkie te czynniki dowodzą, że dokonujemy najlepszych wyborów, zawsze wprowadzając innowacje, rozumiejąc pragnienia klientów i dzięki doskonałemu partnerstwu sieci dealerskiej” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes ds. operacji handlowych w firmie Stellantis w Brazylii odpowiedzialny też za gamę lekkich pojazdów użytkowych koncernu w Ameryce Południowej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze