Dział lekkich samochodów dostawczych Stellantis odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Niemczech w okresie od stycznia do maja 2023 roku, zajmując tym samym drugie miejsce w statystykach rejestracyjnych. Według aktualnych danych Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego marki Stellantis osiągnęły łączny udział w rynku na poziomie 19,1 procent.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego sukcesu, który udało nam się osiągnąć pomimo trwającej napiętej sytuacji w produkcji i dostawach” – komentuje zadowalający wynik Pascal Martens, dyrektor ds. samochodów dostawczych w Stellantis w Niemczech. – „Chcemy i będziemy nadal poprawiać tę pozycję w nadchodzących miesiącach. Pozytywny trend w napływających zamówieniach, zwiększone moce produkcyjne w zakładach oraz liczne aktualizacje produktów pozwalają nam z ufnością patrzeć w najbliższą przyszłość”.
W sumie marki Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM osiągnęły około 20.000 rejestracji między 1. stycznia a 31. maja 2023 roku, co oznacza wzrost o ponad 2.000 pojazdów w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
W tym okresie Stellantis zajmował również drugie miejsce w kategorii pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym. Z 2.061 zarejestrowanymi pojazdami tego typu marki wchodzące w skład Grupy Stellantis stanowią prawie jedną trzecią elektrycznych lekkich samochodów dostawczych sprzedawanych w Niemczech w omawianym okresie.
Działalność w zakresie pojazdów użytkowych jest jednym z obszarów biznesowych określonych w planie strategicznym Dare Forward 2030, który dzięki większej autonomii będzie szczególnie wartościowy w nadchodzących latach. Zgodnie z tym, Stellantis osiągnie udział 40% pojazdów bezemisyjnych do końca dekady dzięki rozwojowi technologicznemu. Stellantis osiągnie ten cel, wykorzystując pełną gamę zelektryfikowanych wariantów, w tym zarówno pojazdy elektryczne z akumulatorami, jak i pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W Rüsselsheim przoduje technologia ogniw paliwowych dla różnych marek Grupy Stellantis – w tym produkcja pojazdów pierwszej serii. Regularna produkcja seryjna zostanie zintegrowana z fabryką pojazdów Hordain we Francji zgodnie z planem od 2024 roku.
Dare Forward 2030 wyznacza szereg ważnych celów, w tym kompleksową redukcję emisji: do 2030 r. emisja CO2 ma zostać zmniejszona o połowę w porównaniu z rokiem 2021. Stellantis ma na celu osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku. Pozostałe emisje są kompensowane w jednocyfrowym zakresie procentowym. Innym kluczowym celem Dare Forward 2030 jest to, aby do końca dekady 100% samochodów osobowych Stellantis sprzedawanych w Europie i 50% samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych było pojazdami wyłącznie elektrycznymi (BEV).
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze