Citroën Berlingo to tylko jeden z wielu chętnie kupowanych samochodów dostawczych koncernu Stellantis w Niemczech. Udział w rynku LCV zwiększył się do 19,4%.
„Pozytywny trend w zakresie lekkich samochodów dostawczych utrzymał się w Niemczech w czerwcu. W porównaniu z pierwszą połową 2022 r. w pierwszym półroczu tego roku udało nam się zwiększyć nasz udział w rynku z 19,0 procent do 19,4 procent (źródło: Dataforce) i w tym czasie wprowadzić na niemieckie drogi prawie 25 000 pojazdów (+3 700 w porównaniu z I półroczem 2022 r.) marek Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM” – poinformował Pascal Martens, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Stellantis w Niemczech. „Udało nam się również zwiększyć nasz udział w rynku lekkich samochodów dostawczych z napędem akumulatorowo-elektrycznym do 29,8 procent (w porównaniu z 26,7% w I półroczu 2022 r., źródło: Dataforce) w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim.”
Stellantis jest szczególnie silny w segmencie 1B, gdzie reprezentują go modele Opel Combo-e, Citroën ë-#Berlingo, Fiat Doblo e-Cargo i Peugeot e-Partner. Tam pojazdy koncernu stanowią 54,2 proc. całego rynku (wobec 20,0 proc. w I półroczu 2022 r.)
Mocna oferta w segmencie LCV wspiera sprzedaż samochodów osobowych. Koncern zamierza aktywnie rozwijać rynek w drugim półroczu i przygotowuje kilka niespodzianek dla swoich klientów. Sporo pracy będzie wkładał w promocję ofert najmu i leasingu, który stanowi coraz ważniejszą część sprzedaży.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze