Wiadomości

Renault świętuje 800 tysięcy sprzedanych samochodów w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Wiadomości

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-03
Wiadomości

Ubezpieczenie wkładu własnego a wynajem samochodu

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Renault Espace VI 200 KM hybrid 2023 – pierwsze wrażenia po jazdach testowych. Krótki raport i spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-02
Wiadomości

24 godziny na indywidualne poznanie auta

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Nissan ARIYA z nagrodą Wirtualnej Polski za Wnętrze Roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 3008 kontra Mazda CX-5, Opel Grandland, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 05/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
442 9
A A
2

Datowany na maj 2022 roku numer miesięcznika AUTO MOTO ukazał się jeszcze przed Świętami, ale szybko się nie zdezaktualizuje – czerwcowe wydanie ma się ukazać dopiero 18. maja. Nie zwlekamy jednak za bardzo z publikacją przeglądu tego pisma, choć okładka zachęca do zakupu miesięcznika co najwyżej średnio. Widać na niej Peugeota 3008, Opla Grandlanda, wizualizację SUV-a Alpine i Maserati.

AUTO MOTO nr 05 (312) z V.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, CX, 108, 208, 3008, 508, Partner, Captur, Clio, Master, Talisman, Twingo, GT X-Over, Duster, Grandland

O SUV-ach marek premium, a nawet luksusowych, AUTO MOTO pisze na stronach 6-10. Największe zdjęcie przedstawia Maserati Grecale, auto przygotowywane przez koncern Stellantis. Sporo miejsca poświęcono też SUV-owi Alpine podając jego nazwę: GT X-Over. Niewykluczone, że francuskie auto skorzysta z platformy przygotowanej dla Nissana Ariya, bowiem SUV Alpine będzie pojazdem elektrycznym.

Renault Mastera widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 14.

Pochodzący z niemieckiej centrali test porównawczy pięciu kompaktowych SUV-ów opublikowano na stronach 22-30. W szranki stanęły: Mazda CX-5, Opel Grandland, Peugeot 3008, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Rozrzut mocy w silnikach – spory: od 130 KM w autach z Grupy PSA, przez 150-konne benzyniaki z koncernu VAG, aż po 165-konną Mazdę. Tyle, że ta ostatnia ma silnik wolnossący. Za to ceny (w Polsce) są dość zbliżone – mieszczą się w przedziale od 118.100 zł do 127.900 zł.

W przypadku Opla odhaczono masywny kokpit i takież boczki drzwi. System bezkluczykowy w opisanej wersji wymaga dopłaty, a fotele mają wąskie siedziska. Masywne słupki ograniczają widoczność, a materiały wykończeniowe rozczarowują po przesiadce z VW. Na plus – pojemny kufer i spora ładowność, ale już masa holowanej przyczepy nie zachwyca. Miękko zestrojone zawieszenie i tak przepuszcza wstrząsy, a do tego jest głośne i buja. Za to silnik wyciszono dobrze i zapewnia on przyzwoitą dynamikę, a do tego jest najoszczędniejszy w stawce. Lewarek manualnej przekładni biega rozlazłymi ścieżkami. Hamulce też oceniono raczej słabo. Ostatecznie Opel wylądował na czwartym, przedostatnim miejscu.

Peugeot ma styl daleki od pragmatyzmu. W niemieckiej prasie to raczej zarzut, niż pochwała. Masywna zabudowa deski rozdzielczej ogranicza swobodę ruchów z przodu, ale ilość miejsca na kanapie pozytywnie zaskakuje. Szkoda, że nie odbija się to na punktacji… Nad głowami też miejsca jest dużo. 520-litrowy bagażnik (tylko o 2 l mniejszy od rekordowej pod tym względem Mazdy) i równy Volkswagenowi wrzucono w jedno zdanie z masą holowanej przyczepy i dzięki temu stwierdzono, że nie są najlepsze, ale w pełni akceptowalne. Owszem, po złożeniu kanapy Volkswagen ma większy bagażnik, choć jest autem węższym, acz tylko odrobinę wyższym i dłuższym, wszyscy jednak wiemy, jak cudownie Volkswagen zakrzywia czasoprzestrzeń. Dowodem na to są szerokości wnętrza (154 cm przód i 151 cm tył) przy 183,9 cm szerokości zewnętrznej, gdy szerszy o 6,7 cm Peugeot ma wewnątrz tylko 147 cm szerokości z przodu i 149 cm z tyłu. Cienkie blachy? Cienkie boczki drzwiowe? Błędne, lub nierzetelne pomiary? Co jest przyczyną?

Do tego Peugeot ustępuje rywalom pod względem komfortu zawieszenia! Jego nadwozie jest stale niespokojne, a podwozie nie potrafi skutecznie stłumić nagłych impulsów na dziurach. Tym samym całe dziesięciolecia francuskich osiągnięć w strojeniu układów jezdnych jakiś germański dziennikarz wyrzucił na śmietnik, bo on lubi Volkswagena. Na szczęście w ocenie hamulców trudno dyskutować z faktami, ale zaraz zgaszono początki entuzjazmu nadwrażliwym ESP.

Starcie wygrał – zgodnie z przewidywaniami nas wszystkich – Volkswagen, który uzbierał bez żadnego trudu aż 3.102 punkty. Drugie miejsce z dorobkiem 3.072 oczek należy do – nie zgadniecie! – Seata! Trzecia (2.974, żeby ktoś nie pomyślał, że powyżej 3 tys. punktów może mieć auto spoza koncernu VAG) jest Mazda. Potem Opel (2.943) i peleton zamyka (aż dziwne, że w ogóle dojechał do mety…) Peugeot (2.903). Niemal 200 punktów za zwycięzcą!

Dziwnym trafem tak kiepskie samochody francuskie nagle okazują się całkiem dobre, gdy mowa o rynku wtórnym,. Oczywiście nie w niemieckich rankingach awaryjności, ale w normalnych rozmowach czy tekstach. Przykładem czegoś takiego jest artykuł zamieszczony na stronach 42-59 aktualnego AUTO MOTO. Prezentuje on najlepsze auta używane w swoich klasach i okazuje się, że wśród takich samochodów są Citroën C1 II generacji (i bliźniaczy doń Peugeot 108), Renault Twingo III, Renault Clio IV, Peugeot 208, Peugeot 508 I generacji, Renault Talisman, Renault Captur I generacji, a nawet Dacia Duster II! Do tego świetny jest Citroën Berlingo oraz jego bliźniak Peugeot Partner.

O najciekawszych trendach w motoryzacji przez dziesięciolecia jej historii traktuje artykuł zamieszczony na stronach 70-75 aktualnego AUTO MOTO. Znajdziecie tam zdjęcie Citroëna CX.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w datowanym na maj numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.3 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Po „Spotkaniu pod Szewronami” w Kazimierzu Dolnym

2023-06-06

Na poboczu

2023-06-06

Maj 2023 – coraz większa popularność użytkowych Citroënów w Austrii

2023-06-06

50 taksówek Citroën i Peugeot na wodór rusza na ulice Paryża

2023-06-06
Tagi: 1082083008508AlpineAriyaAUTO MOTOBerlingoC1CapturCitroenClioCXDaciaDusterGrandlandGrecaleGT X-OverMaseratiMasterNissanOpelPartnerPeugeotRenaultTalismanTwingoużywane
Udostepnij155Tweet97Udostepnij27
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

    1915 udostępnienia
    Udostepnij 766 Tweet 479
  • Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

    1082 udostępnienia
    Udostepnij 433 Tweet 271
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    2563 udostępnienia
    Udostepnij 1025 Tweet 641
  • Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

    1269 udostępnienia
    Udostepnij 508 Tweet 317

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio R.S. Trophy 1.6 220 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-08
Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Używana Dacia Duster 1.5 dCi kontra nowy Peugeot 308 SW 1.5 HDi

autor Tomasz Nowicki
2018-11-30
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
Renault - testy i opinie

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17

Najnowsze komentarze

  • Właściciel siódmego francuza - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Roman - Supersamochody w Polsce i kierowca bez wyobraźni. Pędził ponad 200 km/h po zatłoczonej autostradzie A1
  • Zigi - Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!
  • Tomasz - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Anonimowo - Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku
  • Janek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

Zobacz też

Nowy Citroën C5 X i C5 Aircross z nową usługą w 2022 roku

Stronniczy przegląd prasy: ”Motor” nr 2/2006

Mocny wzrost Peugeota w Niemczech w pierwszym kwartale 2017 roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.