poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 3008 kontra Mazda CX-5, Opel Grandland, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 05/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
270 5
2
236
UDOSTĘPNIEŃ
787
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Datowany na maj 2022 roku numer miesięcznika AUTO MOTO ukazał się jeszcze przed Świętami, ale szybko się nie zdezaktualizuje – czerwcowe wydanie ma się ukazać dopiero 18. maja. Nie zwlekamy jednak za bardzo z publikacją przeglądu tego pisma, choć okładka zachęca do zakupu miesięcznika co najwyżej średnio. Widać na niej Peugeota 3008, Opla Grandlanda, wizualizację SUV-a Alpine i Maserati.

AUTO MOTO nr 05 (312) z V.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, CX, 108, 208, 3008, 508, Partner, Captur, Clio, Master, Talisman, Twingo, GT X-Over, Duster, Grandland

O SUV-ach marek premium, a nawet luksusowych, AUTO MOTO pisze na stronach 6-10. Największe zdjęcie przedstawia Maserati Grecale, auto przygotowywane przez koncern Stellantis. Sporo miejsca poświęcono też SUV-owi Alpine podając jego nazwę: GT X-Over. Niewykluczone, że francuskie auto skorzysta z platformy przygotowanej dla Nissana Ariya, bowiem SUV Alpine będzie pojazdem elektrycznym.

Renault Mastera widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 14.

Pochodzący z niemieckiej centrali test porównawczy pięciu kompaktowych SUV-ów opublikowano na stronach 22-30. W szranki stanęły: Mazda CX-5, Opel Grandland, Peugeot 3008, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Rozrzut mocy w silnikach – spory: od 130 KM w autach z Grupy PSA, przez 150-konne benzyniaki z koncernu VAG, aż po 165-konną Mazdę. Tyle, że ta ostatnia ma silnik wolnossący. Za to ceny (w Polsce) są dość zbliżone – mieszczą się w przedziale od 118.100 zł do 127.900 zł.

W przypadku Opla odhaczono masywny kokpit i takież boczki drzwi. System bezkluczykowy w opisanej wersji wymaga dopłaty, a fotele mają wąskie siedziska. Masywne słupki ograniczają widoczność, a materiały wykończeniowe rozczarowują po przesiadce z VW. Na plus – pojemny kufer i spora ładowność, ale już masa holowanej przyczepy nie zachwyca. Miękko zestrojone zawieszenie i tak przepuszcza wstrząsy, a do tego jest głośne i buja. Za to silnik wyciszono dobrze i zapewnia on przyzwoitą dynamikę, a do tego jest najoszczędniejszy w stawce. Lewarek manualnej przekładni biega rozlazłymi ścieżkami. Hamulce też oceniono raczej słabo. Ostatecznie Opel wylądował na czwartym, przedostatnim miejscu.

Peugeot ma styl daleki od pragmatyzmu. W niemieckiej prasie to raczej zarzut, niż pochwała. Masywna zabudowa deski rozdzielczej ogranicza swobodę ruchów z przodu, ale ilość miejsca na kanapie pozytywnie zaskakuje. Szkoda, że nie odbija się to na punktacji… Nad głowami też miejsca jest dużo. 520-litrowy bagażnik (tylko o 2 l mniejszy od rekordowej pod tym względem Mazdy) i równy Volkswagenowi wrzucono w jedno zdanie z masą holowanej przyczepy i dzięki temu stwierdzono, że nie są najlepsze, ale w pełni akceptowalne. Owszem, po złożeniu kanapy Volkswagen ma większy bagażnik, choć jest autem węższym, acz tylko odrobinę wyższym i dłuższym, wszyscy jednak wiemy, jak cudownie Volkswagen zakrzywia czasoprzestrzeń. Dowodem na to są szerokości wnętrza (154 cm przód i 151 cm tył) przy 183,9 cm szerokości zewnętrznej, gdy szerszy o 6,7 cm Peugeot ma wewnątrz tylko 147 cm szerokości z przodu i 149 cm z tyłu. Cienkie blachy? Cienkie boczki drzwiowe? Błędne, lub nierzetelne pomiary? Co jest przyczyną?

Do tego Peugeot ustępuje rywalom pod względem komfortu zawieszenia! Jego nadwozie jest stale niespokojne, a podwozie nie potrafi skutecznie stłumić nagłych impulsów na dziurach. Tym samym całe dziesięciolecia francuskich osiągnięć w strojeniu układów jezdnych jakiś germański dziennikarz wyrzucił na śmietnik, bo on lubi Volkswagena. Na szczęście w ocenie hamulców trudno dyskutować z faktami, ale zaraz zgaszono początki entuzjazmu nadwrażliwym ESP.

Starcie wygrał – zgodnie z przewidywaniami nas wszystkich – Volkswagen, który uzbierał bez żadnego trudu aż 3.102 punkty. Drugie miejsce z dorobkiem 3.072 oczek należy do – nie zgadniecie! – Seata! Trzecia (2.974, żeby ktoś nie pomyślał, że powyżej 3 tys. punktów może mieć auto spoza koncernu VAG) jest Mazda. Potem Opel (2.943) i peleton zamyka (aż dziwne, że w ogóle dojechał do mety…) Peugeot (2.903). Niemal 200 punktów za zwycięzcą!

Dziwnym trafem tak kiepskie samochody francuskie nagle okazują się całkiem dobre, gdy mowa o rynku wtórnym,. Oczywiście nie w niemieckich rankingach awaryjności, ale w normalnych rozmowach czy tekstach. Przykładem czegoś takiego jest artykuł zamieszczony na stronach 42-59 aktualnego AUTO MOTO. Prezentuje on najlepsze auta używane w swoich klasach i okazuje się, że wśród takich samochodów są Citroën C1 II generacji (i bliźniaczy doń Peugeot 108), Renault Twingo III, Renault Clio IV, Peugeot 208, Peugeot 508 I generacji, Renault Talisman, Renault Captur I generacji, a nawet Dacia Duster II! Do tego świetny jest Citroën Berlingo oraz jego bliźniak Peugeot Partner.

O najciekawszych trendach w motoryzacji przez dziesięciolecia jej historii traktuje artykuł zamieszczony na stronach 70-75 aktualnego AUTO MOTO. Znajdziecie tam zdjęcie Citroëna CX.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w datowanym na maj numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1082083008508AlpineAriyaAUTO MOTOBerlingoC1CapturCitroenClioCXDaciaDusterGrandlandGrecaleGT X-OverMaseratiMasterNissanOpelPartnerPeugeotRenaultTalismanTwingoużywane
Udostepnij94Tweet59Udostepnij17
Poprzedni

Citroën C4 Aircross I 2013 na antypodach: Misja Nowa Zelandia

Następny

Jakie duże i tanie kombi kupić? Citroën C5, Peugeot 406 i Renault Laguna

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jakie duże i tanie kombi kupić? Citroën C5, Peugeot 406 i Renault Laguna

Nowy Citroen C5 X 2022 - cennik

Ile kosztuje nowy Citroën C5 X? Cena znowu w górę

Nowa Dacia Jogger 2022

Nowa Dacia Jogger Eco-G 100: ile pali wersja z instalacją LPG?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.