„Auto-Moto” nr 06 (145) z VI.2008
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 4,50zł
Koszt 1 strony: 4,5 grosza
Warto kupić: raczej nie
O jakich markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
O jakich modelach wspomniano: Nemo, 207, 308 RC Z, Laguna, Scenic, Twingo, sportowe
Pierwsza wzmianka o francuskim samochodzie znajduje się na stronie 9. miesięcznika. To króciutka notatka o limitowanej wersji Renault Twingo – Night & Day. Zaprezentowaliśmy Wam ten samochód w połowie maja i jak zwykle opublikowany przez nas materiał był obszerniejszy, niż gdziekolwiek ;-) Co więcej – na notkę takiego typu, jak w „Auto-Moto” mogliśmy sobie pozwolić już dawno, ale wolimy przedstawiać samochody nieco dokładniej, niż sygnalizując tylko, że coś się gdzieś pojawiło, ale nic na jego temat nie wiemy.
Następna strona przynosi to, co już wszyscy wiemy, a co wzbudziło swoisty protest pod moim adresem Redaktora Wojtka Jakóbczyka z „Motoru”. Chodzi o plany Peugeota dotyczące wdrożenia do produkcji pokazanego w ubiegłym roku modelu 308 RC Z. O takowych planach napisaliśmy ponad miesiąc temu!
Na stronie 12 znajdziecie skrócony cennik Citroëna Nemo w wersji van w limitowanej serii Comfort Max.
Kolejnego samochodu francuskiego możecie szukać na stronach 24-25. Znajdziecie tam Renault Lagunę GT. Artykuł skupia się jednak na opisie zasady działania układu Active Drive, czyli tego, który steruje skrętem również tylnych kół. Zaprezentowano także schemat układu. Całość przedstawiono w całkiem pozytywnym świetle.
Kolejna Renówka pojawia się dopiero na stronie 51. To Renault Scenic Conquest z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM. Auto, co warto podkreślić, spotkało się z ciepłym przyjęciem. Po stronie wad zapisano względnie mało istotne w tego typu samochodzie cechy: przeciętny układ kierowniczy i specyficzna (to nie jest równoznaczne z pojęciem zła!) pozycja za kierownicą. Zaletami tej odmiany Scenic’a są dobry komfort resorowania, funkcjonale nadwozie i świetne wykończenie.
Przy okazji polecamy Wam nasz redakcyjny test Renault Scenic’a Conquest.
Dwie strony dalej znajdziecie krótki test Peugeota 207 RC. 175-konna odmiana rywalizować ma m.in. z 200-konnym Clio Sport, o którym wspomniał Redaktor Smoleń. Na rynku jest zresztą całkiem sporo mocniejszych aut w tym segmencie, ale czy prowadzą się lepiej? Autor bardzo pozytywnie ocenił zawieszenie tej wersji 207-ki, którą proponuje jeździć nie po autostradach, gdzie każdy głupi może wcisnąć gaz do dechy, lecz po krętych drogach. Za jedyny minus uznano niewielką ilość miejsca z tyłu, ale to akurat wada wszelkich aut tego segmentu. Po stronie zalet zapisano świetny układ jezdny, znakomite hamulce (34,9-35,6 metra wystarczy, by zatrzymać to auto z prędkości 100 km/h!) i niskie, jak na tę moc spalanie (średnio w teście 9,1 l/100 km).
Zdjęcie Peugeota 207 S2000 Bryana Bouffier zdobi artykuł ze strony 97. poświęcony Rajdowi Polski, który odbędzie się w nadchodzący weekend.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach znalazło się w szóstym tegorocznym numerze „Auto Moto”. Chyba nie warto kupować tego miesięcznika. W numerze kolejnym powinno być lepiej – wszak Redakcja zapowiada testy nowego Citroëna Berlingo i Peugeota 308 SW.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze