Wśród dwudziestu jeden samochodów pokazanych na okładce aktualnego wydania miesięcznika „Auto Moto” nie znalazło się ani jedno auto marki francuskiej. Za to aż dziesięć z nich – niemal połowa! – pochodzi z koncernu VAG, a kolejne cztery z BMW. Koncerny spoza Niemiec reprezentuje tylko pięć samochodów. To naprawdę przesada. Ignorowanie francuskiej, a wręcz pozaniemieckiej motoryzacji, to przejaw nie tylko braku obiektywizmu, ale wręcz działań stricte nieobiektywnych. Tym bardziej, że – jak wynika choćby z lektury naszego wortalu – we francuskiej motoryzacji dzieje się naprawdę dużo. Ale wiele pism to ignoruje, co musi budzić nasz sprzeciw.
„Auto Moto” nr 06 (217) z VI.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? Zdecydowanie nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, Xsara Picasso, 206, 207, 307, 308, 407, Partner, RCZ, Clio, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Thalia, Twingo, Zoe, Dokker, Lodgy, Logan, Sandero
Peugeot 308, który na stronie 14. wystąpił w roli rywala dla Opla Astry, jest pierwszym samochodem francuskim, jaki pojawił się w aktualnym „Auto Moto”.
Kolejne auto znad Sekwany znajdziecie dopiero na stronach 38-39. To test Peugeota RCZ R, czyli 270-koonego coupe z kroczącym lwem na masce. Redaktor Struk nieco skrytykował fotele (rzekomy brak „podparcia dolnej części ud”, ale pochwalił świetny wygląd tego auta. Nie mógł też nie rozpłynąć się nad silnikiem, który świetnie daje radę zarówno podczas normalnej, codziennej eksploatacji, jak i na torze. Co ciekawe również skrzynia biegów zebrała pochlebne opinie, podobnie jak układ kierowniczy. Szkoda tylko, że zabrakło chęci, by dać maksymalną liczbę pięciu gwiazdek – połówkę bowiem urwano.
Na stronach 68-77 zamieszczono porównanie wielu samochodów podzielonych na siedem klas, z uwagi na koszty określonego zestawu części zamiennych. W rachunkach ujęto amortyzatory przednie i tylne, wahacz przedni, przednie klocki i tarcze hamulcowe, zestaw rozrządu, filtr powietrza, zestaw sprzęgła, przedni reflektor i komplet opon. W zestawieniach nie zabrakło i aut nas interesujących, ale pozwolę sobie je tylko wymienić:
– w gamie aut miejskich pojawiły się Citroën C3, Dacia Sandero (najtańszy zestaw części w klasie!), Peugeoty 206 i 207 oraz Renault Clio i Twingo, wspomniano też o Renault Thalii i Dacii Logan;
– w klasie kompaktowej pojawiły się Citroën C4, Peugeoty 307 i 308 oraz dwie wersje Renault Megane;
– w segmencie D wspomniano dwie wersje Citroëna C5, Peugeota 407 i dwie wersje Renault Laguny; pierwsza C5-tka zajęła drugie miejsce pod względem najtańszego zestawu wspomnianych części;
– szkoda, że w segmencie E całkiem zapomniano o francuskich autach…
– wśród minivanów i kombivanów na trzecim miejscu pojawił się Citroën Xsara Picasso, a poza nim wspomniano też Citroëny C4 Picasso i C8, Peugeota Partnera oraz Renault Scenic’a i Espace; zabrakło zaś Kangoo;
– wśród SUV-ów (kompaktowych i dużych) aut francuskich marek także się nie dopatrzono.
Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 90-91) natraficie na odświeżone Citroëna C5 Crosstourer, Dacie Dokker i Lodgy, Peugeota 308 SW oraz Renault Zoe.
I to już wszystko, co o pojazdach francuskich napisano w czerwcowym numerze „Auto Moto”. Szkoda Waszej kasy.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Moto” nr 06/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze