• Najnowsze

Stronniczy przegląd prasy: Auto Świat 29/2006

2006-07-22
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
Citroen C4

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

2021-03-02
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika

2021-03-02
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
wtorek, 2 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: Auto Świat 29/2006

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2006-07-22
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania5min
4 1
0
4
UDOSTĘPNIEŃ
13
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

Zaczniemy trochę niefrancusko, bo na stronie 6 i 7 Auto Świat jest uprzejmy wspomnieć o nowym Fordzie Mondeo. Smętna sylwetka Mondeo jest opisana następująco: „koniec z nijakim designem i wyglądem jaki mógłby mieć niemalże jakikolwiek samochód”. Grunt to tłumaczenie z sensem, panowie redaktorzy. Sylwetka Mondeo nadal jest nijaka, ciężka i po prostu słaba. I to nie jest już kwestia gustu, bo krótka ankieta wśród kilku osób, o zupełnie różnych gustach to potwierdza. Potem francuski akcent pojawia się na stronie 12. Jest artykuł o sporach z dilerami samochodów i oczywiście – jakże by inaczej! – pierwszy jest przykład Citroena. Problem z samochodem chyba rzeczywiście był, ale dawać Citroena na początku z mało spektakularną awarią? Czyżby drobna manipulacja? A czemu tak się czepiam? Otóż następny w artykule jest Smart, który 20 razy trafia do serwisu. To byłby dobry, ostry początek. A tak mamy Citroena, i jak ktoś przeczyta tylko pierwsze zdanie to sobie odpowiednio pomyśli. Potem mamy równie spektakularny problem z VW, w którym coś mocno padło, z Toyotą, a na końcu, dla kontrastu… opis jak to VW zrobił klientowi dobrze. Przecież o VW źle nie można pisać? Grunt to kapitał niemiecki, nigdy źle o innym kapitale niemieckim nie napisze.

Na stronie 14 znajdziemy informacje o Clio Renaultsport. Szkoda, że tak mało zdjęć i są takie małe. Widzieliśmy to auto na żywo i robi naprawdę kolosalne wrażenie. Na stronie 16 maluteńka wzmianka o Peugeot 207 GTI Turbo (dwa zdania i mikrozdjęcie). Najciekawsze czeka nas na stronie 22, dwie strony informacji Renault Megane 2.0 Sport. Pomijam już, że zamiast większej ilości tekstu mamy po prostu duże zdjęcia, a niech tam. Ale czepianie się autora testu do czerwonego paska na kierownicy to już przesada. Niejaki Michał Krasnodębski nawywnętrzniał się nad tym paskiem przez jakieś 1/5 testu. Nie potrafił nic innego sensownego napisać? Zapewne. Oczywiście test warto poczytać, chociaż autor dużo uwagi poświęca trzeciorzędnym drobiazgom (sugestywny opis parkingu Renault zupełnie mnie rozbroił), mniej samochodowi. Szkoda.

Na stronie 24 zupełnie niefrancuskie ale za to kompletnie idiotyczne porównanie modelu VW z prawdziwym VW. Auto Świat ma widocznie jakieś kosmiczne braki w autorach, skoro publikuje takie bzdury. Szkoda słów.

Na stronie 27 znajdziemy informację o Citroenie C4 VTS w wersji 5-drzwiowej. Tylko dlaczego autor napisał, że to C4 VTS dla rodziny? Moim zdaniem rodzina zwłaszcza z dzieckiem, od wersji VTS będzie akurat trzymać się z daleka. Natomiast jak najbardziej takie auto nada się dla młodego miłośnika szybkiej jazdy z dziewczyną i znajomymi. 5 drzwi to doskonale ułatwia. Na stronie dalej znajdziemy duże zdjęcie Citroena Xsary i pod tym zdjęciem znaczący tytuł „Stara gazownia nie oszczędza”. Nie można by zamiast tego zdjęcia Xsary dać jakiegoś niemieckiego trzęsiwoza? Nie można by dać jakiegoś wypieszczonego, nudnego i trzęsącego się do bólu kręgosłupa VW? Widocznie nie, bo o ile dobrze pamiętam w poprzednim numerze AŚ mieliśmy zdjęcie C4 też ilustrujące coś negatywnego w tytule.

A czemu tak się dzieje? Otóż warto wiedzieć, że większość osób nie czyta całego artykułu, tylko leci po nagłówkach. I teraz mamy taką zbitkę: Citroen Xsara (swoją drogą najbardziej niezawodne auto klasy C według ADAC) i słowo Stara gazownia. Nie brzmi to pozytywnie, prawda? Może to nie jest specjalne działanie… a może jest. Sam artykuł o gazie jest spory, dużo zdjęć, fachowe porady, ale infantylność aż razi. Bez czytania każdy posiadacz instalacji gazowej powinien wiedzieć, że niektóre elementy instalacji gazowej po prostu się wymienia i tak np. membrana parownika po pewnym czasie jest do wymiany. Proste, oczywiste, i bez czytania tego tekstu na 3 strony można się o tym dowiedzieć. Na stronie 31 mamy tłumaczenie z niemieckiego AŚ o tym ile spala auto z klimatyzacją. Czy spala więcej czy nie i tak dalej. Znowu taka zapchajdziura, która nic nie mówi. Bo prawda, że auto z klimą spala więcej jest oczywista. Prawda, że większy silnik mniej odczuwa sprężarkę klimatyzacji, też jest oczywista. A trudno chyba sądzić, żeby wielu kierowców interesowało się czy będzie to 0,62 litra na kilometrów czy może 0,68 litra. Szkoda, że to tłumaczenie, bo artykuł mógłby być bardziej interesujący, gdyby wziąć do testu auta popularne w Polsce. Zresztą kolejna kalka jest na stronie 38, znowu tłumaczenie, znowu jakby nie z tej bajki. Dopiero na stronie 42 mamy coś lokalnego, używane Seicento. I parę śmiesznych stwierdzeń, pisanych jakby na siłę: „bagażnik nieduży… ale w aucie tych gabarytów na wiele lepiej nie liczyć”. Oczywiste. „Trochę straszy nieosłonięta blacha”. To straszy czy nie straszy? Ech…

I tak do końca numeru, nic ciekawego, dużo ogólników, frazesów, prawd oczywistych. Wakacje widoczne na całego. Czy warto iść do kiosku? Oceńcie sami.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 207CitroenClioMeganePeugeotRenaultSport
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

3 miliony odsłon Francuskie.pl

Następny

Stronniczy przegląd prasy: Motor 29/2006

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: Motor 29/2006

Zaniemyśl pełen Citroenów – zlot i rajd 25 sierpnia

Peugeot 206 sedan w 39 krajach

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marek o Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Kuba o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • 81 o Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Slawo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • 81 o Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Łukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.