I znów mamy podwójny numer tygodnika AUTO ŚWIAT, pierwszy raz w tym roku. Na jego okładce, w dolnej części, widać zdjęcie nowego Peugeota 308 w wersji hybrydowej. Dokładnie ten sam model, który przetestowała dla Was Małgosia. Wyżej z kolei z pewnością dostrzeżecie fotkę Peugeota 307 SW. Mam nadzieję, że wewnątrz tego wydania znajdzie się coś więcej o samochodach francuskich.
AUTO ŚWIAT nr 03-04 (1323) z 24.I.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 Aircross, Spacetourer, 7 Crossback, 108, 208, 2008, 306, 307, 308, 3008, 508, Partner, Rifter, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Master, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Spring, Corsa, Crossland, Grandland, Mokka, Mokka X, Movano, Movano-e, Zafira
Na pierwszy samochód francuski natkniecie się dopiero na stronach 14-15. Zaprezentowano tam Citroëna C5 Aircross po liftingu. Auto powstaje na tej samej platformie, która służy do budowy Peugeota 3008, Opla Grandlanda, czy DS 7 Crossbacka. AUTO ŚWIAT twierdzi, że SUV Citroëna upodabnia się do nowego C4. To chyba zbyt daleko idące stwierdzenie. Przynajmniej jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną. W środku już prędzej można się doszukać pewnych analogii. W tekście wspomniano też Berlingo.
O cenach Opla Movano (wzmiankowano też Movano-e) AUTO ŚWIAT wspomina krótko na stronie 20. My pisaliśmy o tym szerzej dwa tygodnie temu.
Wspomniany na wstępie test hybrydowej odmiany Peugeota 308 najnowszej, już trzeciej generacji, znajdziecie na stronach 36-39. Auto jest dłuższe i szersze od poprzednika, ma też większy rozstaw osi, za to jest nieznacznie niższe. W efekcie ma atrakcyjną sylwetkę, co przyznaje nawet AUTO ŚWIAT, i spory bagażnik. Przestronność na kanapie powiększyła się niewiele, ale i tak nie jest tam źle. Poza tym siedzisko dzieli od podłogi przyzwoite 35 cm, co sprawia, że łatwo tam zająć wygodną pozycję, a podróż nie męczy. Przednie fotele mają certyfikat AGR, więc naprawdę trudno im cokolwiek zarzucić. Redaktor Borkowski trochę narzeka na efekt 3D na zegarach, które znamy już choćby z Peugeota 208. Krytykuje też, i to dość mocno, koncepcję i-Cockpitu®, w którym podobno kierownica zasłania zegary. Ech…³
Hybrydowy zespół napędowy w mocniejsze, 225-konnej wersji, podobno potrafi szarpać. W naszej redakcji Małgosia niczego takiego nie stwierdziła. Nieźle za to oceniono pracę zawieszenia oraz układu kierowniczego. Problemem może być zaledwie 40-litrowy zbiornik benzyny. No i cena :-(
Dacię Duster zobaczycie na zdjęciu zamieszczonym na stronie 53.
Dwie strony dalej natkniecie się na krótką notatkę o najpopularniejszych modelach na rynku rosyjskim. Palmę pierwszeństwa dzierży tam Łada Granta. Wspomniano też model Vesta. O Ładzie, której duży pakiet należy do Grupy Renault, pisałem blisko dwa tygodnie temu.
W aktualny numer jest wszyty dodatek o autach używanych. Na jego tytułowej stronie będącej 57. stroną numeru, widać zdjęcie Peugeota 307 SW. Obok dostrzeżecie też Renault Talismana. Większe, a w zasadzie mniej wykadrowane zdjęcie z tymże Talizmanem i jeszcze z Clio, znajdziecie na stronie 59. Piszą tam bowiem o fabrycznej regeneracji używanych aut Renault oraz Stellantis.
Na tej samej stronie wspomniano akcję serwisową ogłoszoną przez Alfę Romeo dla modeli Giulia i Stelvio.
W tym numerze AUTO ŚWIAT opublikował Raport jakości 2022. Wziął pod uwagę akcje naprawcze poszczególnych marek, testy na 100.000 km (generalnie niemieckie), raport TÜV, indeks awaryjności NAT (Narodowego Auto Testu), warunki gwarancji oraz typowe usterki. Citroën zebrał 47 punktów (wspomniano modele Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactusa, C4 Picasso i Spacetourera). Alfa Romeo zdobyła 43 oczka, ale pokonała BMW i Jeepa! Dacia z 65 punktami plasuje się dość wysoko. Wspomniano w jej przypadku modele Dokker, Duster, Lodgy, Logan i Sandero.
Nissan był jeszcze lepszy – zdobył 67 punktów. Wspomniano modele Juke, Qashqai, Pulsar, Micra, Note, X-Trail i e-NV200. Opel (wzmiankowano Adama, Karla, Grandlanda, Astrę, Zafirę, Crosslanda, Merivę, Movano, Insignię B, Corsę, Mokkę i Mokkę X) uciułał 55 punktów, o 2 mniej od Peugeota, w przyopadku którego przywołano modele 108, 208, 2008, 308, 3008, 508, Rifter i Partner.
Renault zdobyło 54 punkty, a wspomniano w przypadku tej marki modele Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Master, Megane, Scenic i Twingo.
Ostatecznie najwyżej w rankingu marek – na miejscu 4. – uplasował się Nissan. Dacia zajęła dobre 10. miejsce, wraz z Volvo. Fiat z Peugeotem zostały sklasyfikowane na miejscu 15., Opel na 17., Renault ex aequo z Mercedesem na 19, a Citroën i Ford na 20.
Myślicie o kompaktowym kombi i macie do wydania poniżej 5.000 zł? AUTO ŚWIAT w dziale Auta używane proponuje trzy modele: Fiata Stilo MW, Peugeota 307 SW i Toyotę Corollę. Ta ostatnia ma najmniejszy bagażnik, ale najwyższą cenę. Fiat i Peugeot dysponują znakomitymi dieslami. 307-ka oferuje największy bagażnik w porównaniu. I do tego spory komfort. Oczywiście wytknięto Peugeotowi jakieś tam pożary, do tego szalejącą elektroniką, stukające maglownice i luzy w zawieszeniu. Kombi może przewieźć nawet 7 osób, a Peugeot często miał bogate wyposażenie. Ostatecznie wszystkie trzy samochody otrzymały notę 3. W tekście wspomniano jeszcze Peugeota 306. Cały materiał opublikowano na stronach 70-73.
W dziale Z naszego archiwum (strona 79.) AUTO ŚWIAT wspomina III generację Renault Espace, a przy okazji odniósł się też do Twingo.
W dziale Market (strona 80.) pokazano Dacię Spring oraz Renault Mastera
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze