„Auto-Świat” nr 04 (753) z 18.I.2010
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 306, 308, Boxer, RCZ, SR1, 19, Clio, Espace, Koleos, Laguna III, Megane, Vel Satis, Logan, Sandero
Ciekawy materiał zamieszczono na stronach 12-14 aktualnego „Auto-Świata”. Poświęcony jest warunkom gwarancji, jakiej udzielają poszczególni producenci na swoje samochody. Wśród tych, którzy zapewniają bezpłatne naprawy przez trzy lata od zakupu auta, jest m.in. Dacia. Na część swoich modeli (Espace, Koleos, Laguna III i Vel Satis) podobnej gwarancji udziela też Renault. Poza Fiatem i wspomnianymi markami z Grupy Renault, na polskim rynku trzyletniej gwarancji udzielają tylko producenci marek wywodzących się z Azji.
Tylko na dwuletnią gwarancję można liczyć w przypadku zakupu Citroëna, czy Peugeota, oraz niektórych tańszych modeli z gamy Renault, ale to okres normalny dla producentów europejskich. Oczywiście nie ma problemu z zakupem pakietów obsługowych, które stanowią coś w stylu rozszerzenia okresu gwarancyjnego.
W tekście użyto zdjęć nowego Citroëna C3, Dacii Sandero, Peugeota 308 SW, Renault Espace i Renault Megane.
Renault Clio i Dacię Logan można za to dostrzec na zdjęciu ilustrującym tekst zamieszczony na stronie 15.
Najwięcej miejsca w dziale Kalejdoskop na stronie 16. poświęcono zmianom, jakie przechodzi właśnie Peugeot. Przy okazji pokazano zdjęcie naprawdę imponującego modelu SR1, który zostanie zaprezentowany szerszej publiczności za 1,5 miesiąca na salonie w Genewie. Przy okazji wspomniano też przebojowego RCZ-a.
Obok pojawił się też krótki materiał o 10. edycji konkursu „Bezpieczeństwo dla Wszystkich” organizowanego przez Renault.
Na stronie 17, wciąż w Kalejdoskopie, zamieszczono tabelkę obrazującą import samochodów używanych z UE w podziale na 10 najpopularniejszych marek. Renault z liczbą 4.763 aut sprowadzonych od stycznia do listopada, zajmuje wysoką, trzecią lokatę. Peugeot jest ósmy – w ciągu jedenastu miesięcy ściągnięto do Polski 1.983 samochody tej marki.
Krótki test Laguny 2.0 dCi zamieszczono na stronie 23. Samochód – co wydawać się może niemożliwe – uzyskał maksymalną ocenę końcową: 5! Pochwalono go za znakomity, kulturalnie pracujący silnik (o mocy 150 KM),świetną dynamikę i jednocześnie niewielkie spalanie. Minusem jest niezbyt wielka przestrzeń dla pasażerów z tyłu i raczej średnia pojemność kufra – jedynie 450 litrów. To fakt – niektóre kompakty oferują w tej dziedzinie więcej.
Słowa pochwały skierowano też pod adresem skrzyni biegów. Spodobało się też wyciszenie wnętrza. Laguna, to naprawdę interesująca propozycja w rynkowym segmencie D. Testowe auto kosztowało 95 tys. zł.
Renault Clio znalazło się na zdjęciu ilustrującym tekst o potrzebie mycia samochodów zimą. Poczytać o tym można na stronie 31.
O fabrycznych nawigacjach montowanych przez Citroëna, Peugeota i Renault możecie poczytać na stronie 35.
Peugeota 306, Renault 19 i Renault Megane Grandtour znaleźć można na fotografiach ilustrujących tekst traktujący o prawidłowym włączaniu się do ruchu, jaki zamieszczono na stronie 38.
Właściciel Peugeota Boxera prosił o Interwencję w sprawie gwarancyjnej naprawy swojego samochodu. O jego perypetiach możecie poczytać na stronie 39.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze